Gå til innhold

Gode erfaringer med MP3-spillere?


Anbefalte innlegg

Hei! Noen som har gode erfaringer med MP3-spillere? Har muligens tenkt å kjøpe meg en med litt plass til helst ikke så mye over 2000 kr. Tenkte på iPod, men den er ganske dyr. Hvor mye koster iPod mini? Trenger ikke så veldig mye plass, men det bør være minst 1,5GB (MuVo2 har vel det?, men den er dyr i forhold til plass. Litt stor kanskje), men helst 3-4GB eller mer.

 

Etter litt research fant jeg:

 

Creative Nomad Jukebox Zen Xtra 30 GB (den er 30GB, ikke 60GB)

 

Apple iPod 15,20 og 40 GB (går vel her for en 20 GB, pga dock osv, men det er dyrt...)

 

Creative MuVo2 4 GB (denne hadde nok plass egentlig, og kosta ikke så mye, og ser heller ikke spesielt stor ut)

 

Archos Gmini 220

 

asono Sound-hub 20GB

 

Da tror jeg ikke jeg vil bevege meg høyere opp... Hadde avtale med mamma om at jeg får en tussing per 6er på vitnemålet, og når jeg har 3 :D 6ere (har ennå ikke fått igjen matteeksamen, men regner med 5er der), så kan du jo regne ut selv. Men kunne godt tenke meg å ha litt penger igjen. Skulle jeg finne på å bevege meg lengt over 3000, går jeg vel nærmest garantert for iPod...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for at du årna. Viser at moderatorer er her for å støtte de som faktisk vil skrive og lese seriøse ting her på forumet (tror det eller ei, jeg faller under den kategorien), og ikke bare ødelegge for de som med et lite uhell kom til å feilposte eller bryte en av de mindre betydelige reglene. :wee:

 

Men så over til spørsmålet mitt - noen som har gode svar? Helst svar, og ikke henvisninger til andre topics, selv om det også kan gå an under tvil...

Lenke til kommentar
Creative MuVo2 4 GB (denne hadde nok plass egentlig, og kosta ikke så mye, og ser heller ikke spesielt stor ut)

Jeg har denne. Jeg er veldig fornøyd med den. Den har akkurat så mye plass som jeg faktisk trenger, og den dukker opp som egen harddisk i Windows XP. Ellers er den like stor som 5 minidiscer oppå hverandre, har norsk språk, god lydkvalitet (creative, vet du) og er meget kjapp til å slå seg på og overføre filer.

 

Bare spør om du lurer på noe som helst.

Lenke til kommentar

Hadde bare MuVo2 hadd litt større plass, hadde jeg gått for den uten tvil. Nå har det seg slik at jeg har flere kompiser som har iPod og tilsynelatende er veldig fornøyde med disse, bortsett fra en kanskje, som klarte å <ja, hva var det du gjorde igjen?> slik at skjermen ikke lenger virker. Ellers er vel iPod den eneste MP3 spilleren jeg nå kan være sikker på at jeg er 100% sikker på at jeg vil være fornøyd med uansett, men jeg tror nok MuVo2 4GB er et ganske sikkert valg også, for jeg får jo dugelig med plass på den...

Lenke til kommentar

Ja, det var det jeg trodde. Men du er fornøyd, eller hva? Bortsett fra det der, som ikke har noe med selve podden å gjøre, men ehh.. øhh.. :ermm:

 

EDIT: Bare kødder, det var vel et hendig uhell. Men det forhindrer vel ikek at jeg får bank på mandag... Vel, dette arter seg til å bli en privat samtale, så vi tar den et annet sted... MSN f.eks. (slik vi jo faktisk har gjort et par min. nå :D )

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

diskusjonen om selve podden kan vi ta i forumet i hensyn til evt. andre brukere som er interreserte: hvorfor mener du den ikke er verdt penga?

 

EDIT: Ok, misforståelse - du snakka om mini, jeg snakka om 15/20GB

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Tenk litt på hva du skal bruke den til - en tung harddisk-basert spiller er litt bortkastet hvis du bare skal bruke den en halvtime til og fra jobb eller skole hver dag.

 

Da holder det lenge med en superlett - og fysisk mindre - en med 256MB minne (= ca 4 CD'er i bra lydkvalitet).

Lenke til kommentar

Eller en mellomting mellom de små, lette flash-spillerne med lite plass og de store, tunge hd-spillerne med altfor mye plass:

 

Muvo2 4GB

 

Ok, der var det høy TV-reklame-faktor.

 

Poenget er at det finnes mange mp3-spillere på markedet, og disse finnes i kategorier som spriker LANGT fra hverandre. Det er derfor viktig å tenke GRUNDIG igjennom hva du har tenkt å bruke spilleren til. Viktige ting å spørre seg selv er:

 

Hvor lang tid skal du bruke den per gang? (15-30 min, en halv til en time, timesvis)

 

Hvor ofte skal du bruke den? (Hver dag, litt iblant, på lange reiser)

 

Hvor stor samling av musikk har du bruk for å velge imellom før du har mulighet for å skifte den ut?

 

De egenskapene på mp3-spillerne som har mye å si er:

 

Hvor raskt den slår seg på, og skifter sanger

Hvor lenge batteriet varer (evt. om nytt kan kjøpes i dagligvarebutikk)

Hvor stor og tung den er (viktigere enn mange tror)

Hvor stor lagringskapasitet den har

Hvilket lagringsmedium den bruker (påvirker øvrige egenskaper)

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
Eller en mellomting mellom de små, lette flash-spillerne med lite plass og de store, tunge hd-spillerne med altfor mye plass:

 

Muvo2 4GB

 

Ok, der var det høy TV-reklame-faktor.

 

Poenget er at det finnes mange mp3-spillere på markedet, og disse finnes i kategorier som spriker LANGT fra hverandre. Det er derfor viktig å tenke GRUNDIG igjennom hva du har tenkt å bruke spilleren til. Viktige ting å spørre seg selv er:

 

Hvor lang tid skal du bruke den per gang? (15-30 min, en halv til en time, timesvis)

 

Hvor ofte skal du bruke den? (Hver dag, litt iblant, på lange reiser)

 

Hvor stor samling av musikk har du bruk for å velge imellom før du har mulighet for å skifte den ut?

 

De egenskapene på mp3-spillerne som har mye å si er:

 

Hvor raskt den slår seg på, og skifter sanger

Hvor lenge batteriet varer (evt. om nytt kan kjøpes i dagligvarebutikk)

Hvor stor og tung den er (viktigere enn mange tror)

Hvor stor lagringskapasitet den har

Hvilket lagringsmedium den bruker (påvirker øvrige egenskaper)

Ok.

 

Skal vel bruke den til litt av hvert. Høre på musikk når jeg kjeder meg osv, sitter på buss eller går på byn fra sted til sted, er på skolen osv, så det kan være gunstig med god batterilevetid, og god plass til musikk, slik at jeg får presset mye innpå. En fordel med store disker, som 15/20GB og oppover, er jo selvfølgelig at du slipper å slette musikk etter hvert som du får ny innpå, og prioritere hvilken musikk du vil ha.Du tar bare alt sammen. Størrelsen er ganske viktig, men ikke viktigere enn at jeg skal få den ned og opp av bukselommene på alle buksene mine uten problemer ;)

 

Vekt er viktig, men den kan godt være litt tung, så lenge den ikke er for tung. Hvor raskt den skrur seg på, gjør ikke så mye, men tid på å skifte sang kan ha relevant betydning. Kjøper jeg flash, syns jeg ihvertfall jeg får altfor lite plass per krone, så jeg satser på disk. iPod eller MuVo2 tror jeg... ;)

Lenke til kommentar

Eg har ikkje ein negativ ting å dra fram angåande min iPod 20GB. Har prisa meg lykkeleg ofte at eg kjøpte 20 og ikkje 15 som var utan fjernkontroll, for den er mycket god å ha.

 

Eg har aldri brukt min iPod så masse at batteriet er tomt. Bruker den daglig overalt.

Lenke til kommentar

Det var ikke først og fremst fjernkontrollen jeg tenkte på da jeg foreslo 20GB, men dockingstasjon, som tydeligvis ikke følger med 15GB-versjonen. Fryktelig. Jaja, får nesten satse på en 6er på matteeksamen da, slik at jeg får cash nok til 20GB ;)

Lenke til kommentar
Her fant jeg en til som ikke var så gale pris på:

 

Archos Gmini 120 20GB

 

Noen som kan si noe om den?

Den her hadde vært kjekk dersom det ikke var noen ulemper ved :)

 

Dessverre er den nok litt tung... :(

 

Kanskje jeg går for Creative Zen 30GB?? Ikke så dyr i forhold til plass... Er den tung?

 

EDIT: Den var enda tyngre ja!

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Zen Touch kommer jo visstnok til høsten, og da kan den kanskje være aktuell. Det gjør ikke noe at det tar litt lang tid før jeg får den, for jeg har ikke noe skrikende behov akkurat nå. Bare kjekt å ha liksom. Noen som aaaaner hvor mye den kommer til å koste?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...