Gå til innhold

Lys som slår seg på når noen åpner døra


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har planer om å lage sånt at vis noen åpner døra på rommet mitt, så slår et lys seg på, jeg har lagt ledninger fram til døra, alt funker, men vet ikke hvordan jeg skal lage det ved døra, for idet dem åpner døra skal lyset slå seg på, noen som kan hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har planer om å lage sånt at vis noen åpner døra på rommet mitt, så slår et lys seg på, jeg har lagt ledninger fram til døra, alt funker, men vet ikke hvordan jeg skal lage det ved døra, for idet dem åpner døra skal lyset slå seg på, noen som kan hjelpe meg ?

Du kan jo montere en slik bryter som står i dørene på en bil. Slike selges billige på Biltema.

Lenke til kommentar

Du må ha ein brytar ved døra som lukker seg i det døra opnes.

 

Når døra er igjen skal altså brytaren vere open. Med ein slik brytar vil lyset alltid vere på så lenge døra er open, derfor kan det vere lurt å montere ein slags hovudbrytar til lampen.

Lenke til kommentar
Du må ha ein brytar ved døra som lukker seg i det døra opnes.

 

Når døra er igjen skal altså brytaren vere open. Med ein slik brytar vil lyset alltid vere på så lenge døra er open, derfor kan det vere lurt å montere ein slags hovudbrytar til lampen.

Ossen bryter er det? å hvor kan jeg skaffe det

Lenke til kommentar

Hvis det er 220V du kopler med så bør du være litt forsiktig. Kan fort bli farlige gnister, og mulighet for støt hvis noen forviller fingrene sine borti sakene. Og om huset brenner ned og forsikringsfolka oppdager sakene så vil de nok ikke like det de ser. (Eller egentlig så vil de vel kanskje det.. siden de slipper å betale ut forsikringa.)

Lenke til kommentar
Hvis det er 220V du kopler med så bør du være litt forsiktig. Kan fort bli farlige gnister, og mulighet for støt hvis noen forviller fingrene sine borti sakene. Og om huset brenner ned og forsikringsfolka oppdager sakene så vil de nok ikke like det de ser. (Eller egentlig så vil de vel kanskje det.. siden de slipper å betale ut forsikringa.)

Bruker 12v, har en egen bryter som jeg også slår den av med :p

Lenke til kommentar
Hvis det er 220V du kopler med så bør du være litt forsiktig. Kan fort bli farlige gnister, og mulighet for støt hvis noen forviller fingrene sine borti sakene. Og om huset brenner ned og forsikringsfolka oppdager sakene så vil de nok ikke like det de ser. (Eller egentlig så vil de vel kanskje det.. siden de slipper å betale ut forsikringa.)

HD3_327123_hi_N.jpg

 

ikke lek med 220volt. kjøp heller en ordentlig bryter f.eks en sånn oss clas ohlson :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...