Killerzevs Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 1. Final Fantasy VII2. Final Fantasy VIII 3. Final Fantasy IX Kan man få en bedre liste? God liste det der, men kanskje ha FFX med der på 4. plass og? Final Fantasy er og blir det beste RPG spillet. FF
Minty123 Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 2. Might and Magic 8 BLASFEMI! M&M8 er jo hvor det virkelig begynte å gå nedover. pøh i 9.ern begynte det å gå nedover.. (og da sank det riktignokk HELT til buns) har desverre ikke prøvd mm 6 og 7, er grafikken der stort dårligere en på 8?
huf Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 * Diablo 1 og 2 (egentlig hack&slash, men det har rollespillelementer, helt klart, kan diskuteres, men ikke i denne tråden ) * Baldur's Gate 2
SirGalrim Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 BLASFEMI! M&M8 er jo hvor det virkelig begynte å gå nedover. pøh i 9.ern begynte det å gå nedover.. (og da sank det riktignokk HELT til buns) Uenig. Åttern var nedtur ja, men på mange måter syntes jeg 9'ern viste seg bedre en åttern. Om man bare kommer seg forbi de 10 første timene da. har desverre ikke prøvd mm 6 og 7, er grafikken der stort dårligere en på 8? Åtteren var bare en attpåklatt for å tjene litt ekstra penger. Altså bruker den samme motoren som 6 og 7. Selv om motoren og grafikken ble pusset opp litt for hver gang, har 6'ern så veldig dårligere grafikk enn hva 8'ern har. MM6 anbefales også på det varmeste. Beste MM spill imho. Forøvrig kan jeg nok en gang nevne Might & Magic Tribute som er et fan-prosjekt spill under utvikling for å holde MM franchinte i live til Ubi finner ut at det er en spill serie verdt å holde live i. For mer info: http://www.mmt.34sp.com/
Minty123 Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 nå er ikke jeg en så positiv person at jeg spiller 10 timer med gørrkjedelig spill i håp om at det blir litt bedre.. muligens jeg prøver å skaffe mm 6 eller 7.. er det abandonware enda ?
Wyldelife Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Man kjan kalle Warcraft3 for et RPG siden du levler opp, og du kan se det fra RPG perspektiv så da blir WC3 RoC min fav.
Jørgen Sørheim Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 har desverre ikke prøvd mm 6 og 7, er grafikken der stort dårligere en på 8? Det er ganske mye det samme, men MM6 ser selvfølgelig litt grovere ut enn MM8. Men, grafikk er ikke alt.
Totenkopf Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Fallout, Fallout 2, Planescape: Torment, Wasteland, KAR WARZ
Final Fantasy Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 1. Final Fantasy VII2. Final Fantasy VIII 3. Final Fantasy IX Kan man få en bedre liste? God liste det der, men kanskje ha FFX med der på 4. plass og? Final Fantasy er og blir det beste RPG spillet. FF likte den lista ja:)
jevel Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Sorry Pat! FF er bare unnatksvis verdig stempelet RPG. FF VII var det nærmeste vi kom. Resten er animerte Pókemonkort. Enkelt og greit. -KJ
Elyas Machera Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Man kjan kalle Warcraft3 for et RPG siden du levler opp, og du kan se det fra RPG perspektiv så da blir WC3 RoC min fav. Ikke FFX som du har jobba sykt mye med for å komme gjennom på 5-6 timer? Min favoritt er: FINAL FANTASY VI
knutby Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 (endret) Synes at Diablo, Dungeon Siege mm. ikke fortjener å bli kalt ekte rpg.. Action rpg eller noe i den retningen heller. Målet er jo kun å få høyest level å drepe flest mulig. Et ekte rpg skal ha sterk historie+karakteroppbygging (ikke prøv å si at Diablo er sterk på det område). Min top 5 liste blir vel: 1. Baldur's Gate 2 2. Morrowind 3. Baldur's Gate 1 4. Kotor 5. IceWind dale 1 Bunn 5: 5. IceWind dale 2. 4. NWN 3. Planescape 2. Fallout 1. Final Fantasy PS! alt med sverd er ikke rpg.. (noen som tror det) Endret 13. juni 2004 av Loffelur
Nevnarion Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Bunn 5: 5. IceWind dale 2. 4. NWN 3. Planescape 2. Fallout 1. Final Fantasy Og begrunnelsen din for dette er? Setter du FF nederst så har du vel ikke skjønt noen ting....
Corduroy Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 1: Fallout I og II Planescape Tourmen Devine Divinity Og Gothic 2 Mer trenger jeg ikke
jevel Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 (endret) De ti beste RPGene jeg har spilt er: 1. Baldurs Gate 2 2. Fallout 3. Bard's Tale (C64) 4. Anarchy Online 5. SW KOTOR 6. Morrowind 7. Baldurs Gate 8. Fallout 2 9. FF VII 10. Ultima IX -KJ STOP THE PRESS! Jeg glemte System Shock 2! Det vil nok ta sølv eller bronse, faktisk. Dermed ble Ultima skjøvet ut av lista, gitt... -KJ Endret 13. juni 2004 av jevel
norway Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 System Shock 2 Deus Ex 1 Fallout 1 & 2 Og i fremtiden tipper jeg Vampire the Masqurade - Bloodlines vill havne blant de beste RPG spill ever.
knutby Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 Bunn 5: 5. IceWind dale 2. 4. NWN 3. Planescape 2. Fallout 1. Final Fantasy Og begrunnelsen din for dette er? Setter du FF nederst så har du vel ikke skjønt noen ting.... Siden anime suger og turbasert kampsystem suger, blir direkte søvnig av det. (nei, ikke prøv deg på å si at bg har turbasert kampsystem) Fallout's theme stinker, apokalypse (leif?) setting er IKKE morsomt. Planescape var jo rettogslett latterlig NWN var jo brukbart men skulle liksom være oppfølgeren til bg2 og det fikk aldri samme følelsen. i IceWind dale 2 var det for mye action og for kjedelige quests.
Kultom Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 Diablo serien, både 1'ern og 2'ern var utrolig bra... men 2'ern var mye mer vanedannende.
SirGalrim Skrevet 14. juni 2004 Skrevet 14. juni 2004 (endret) Da har jeg klart å finne frem lista mi igjen: 1. Planescape : Torment !!!! \o/ 2. Baldur's Gate Sagaen (2'ern for seg selv faller ned til en tredje plass) 3. Gothic II 4. Might and Magic 6 5. Morrowind 6. Neverwinter Nights 7. SW: Knights of the Old Republic 8. Might and Magic 7 9. Daggerfall 10. Divine Divinity OT: Data-Rollespill jeg venter spent på: ERA MMT Endret 6. desember 2004 av SirGalrim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå