Gå til innhold

Lurer du på kva du skal ha i vannkjølinga di?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Ok, da lærte jeg på den dumme måten denne gangen.

 

Har nå renset slanger og pusset blokker i mmange timer (10 timer +++). Hadde ikke noe annet enn springvann i systemet. Nå blir det destilert vann og frostveske (85%/15%) i systemet.

 

Ting som er gjort:

  • Fikset på C-systems pumpene sånn at ikke imprellene(?) ligger for nære kantene
  • Flyttet radiatoren opp i toppen sånn at den suger inn kald luft, og ikke lufta som alerede har blitt varmet opp av diskene.
  • Fjernet "blindsonen" ved å sette ramma på en 120mm mellom vifta og radiatoren.
  • Satt npå en tykkere vifte, for de skal vistnok ha bedre mottrykksegenskaper

Da er det bare å håpe at jeg oppnår bedre temperatur på systemet :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Tenkte å legge til ett ord her siden jeg ikke har sett det nevnt.

 

Frostvæske fordamper ikke som vann og det vil være igjen frostvæske rester etter en lekkasje. Det hjelper altså ikke å tørke ut dritten. Jeg drepte en pc p.g.a dette og kommer aldri til å bruke det igjen:(

Det kan du ha rett i...

Men du bør bruke noe mot korrosjon og alger (ikke sant, Skrue) og frostveske er nok det som er enklest og prismessig mest gunstig.

 

En annen ting er at hvis ikke lekkasjen skyldes brukerfeil, kan du kreve erstatning for all maskinvare som er ødelagt av butikken som solgte deg det defekte vannkjølingsutstyret...

Lenke til kommentar
Men du bør bruke noe mot korrosjon og alger (ikke sant, Skrue) og frostveske er nok det som er enklest og prismessig mest gunstig.

 

En annen ting er at hvis ikke lekkasjen skyldes brukerfeil, kan du kreve erstatning for all maskinvare som er ødelagt av butikken som solgte deg det defekte vannkjølingsutstyret...

 

Joda du har rett på begge punkter. Desverre for meg var det bruker feil. Leste masse forumer og manualen flittig før jeg koblet opp den første gangen. Men det var ingen som nevnte den enkleste testen for å sjekke systemet.

 

Blås i den ene enden mens du har tommelen på den andre enden. Siden du da både vil høre og merke om systemet er tett.

 

Dyr lærdom:)

 

Hvordan er det foresten med kjøleevnen til de "ikke strøm ledende væskene" ? Leste en test for lenge siden, men ikke sett noe på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...