Gå til innhold

Lurer du på kva du skal ha i vannkjølinga di?


Anbefalte innlegg

Synd at skjermkortet ditt ble ødelagt da...

 

Ja det var leit det. Ett perfekt 9700 pro kort. Hadde mye glede med det:)

 

Ja luftrykk sjekking har vist seg å være veldig bra. Jeg kjører kun 5 min. test etter på og det har vist seg å være tett hver gang. Er litt nysgjerrig på hvor mye trykk man klarer å blåse med.

 

Jeg fant ett alge middel på den lokale dyrebutikken. TetraAqua Algumin. Lurer på om noen har erfaring med det. Det er litt brun farge på det. Ikke så kul farge akkurat:( Men viss det funker er det greit for meg. I ett aquarium så bruker man 5 ml på 10 liter. Det var en desiliter i flaska. Fant veldig lite om den på nettet. Og det lille jeg fant var ifra Tyske dyrebutikker. Får håpe det funker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved lekasje bør man ta ut komponentene som har fått vann på seg og skylle dem i rent vann (og selfølgelig gi det noen timer til å tørke). Dette vil fjerne rester og er den mest effektive og tryggeste måten å få vekk innholdet i kjølevesken.

 

Dette skal _ALDRI_ gjøres med harddisker, da disse vil ta inn vann i trykkutgjevningsventilene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
alternativt kan en gå til innkjøp av Fluid XP som selges av D-Tek denne vesken leder ikke strøm, Men det koster å væra kar ;)

34,99$ * 6,4 = 224kr

 

Syns ikke prisen var så ille med tanke på hvor dyrt det kan bli med vann lekasjer dersom man er virkelig uheldig (Hovedkort, skjermkort, osv..) Og det skal vist holde å skifte ut væsken hvert andre år.

 

Litt dårligere kjøleevne enn vann, men jeg har vannkjøling først og fremst for støynivået.

 

Hvorfor har ingen norske nettbutikker dette ?

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar
alternativt kan en gå til innkjøp av Fluid XP som selges av D-Tek denne vesken leder ikke strøm, Men det koster å væra kar ;)

34,99$ * 6,4 = 224kr

 

Syns ikke prisen var så ille med tanke på hvor dyrt det kan bli med vann lekasjer dersom man er virkelig uheldig (Hovedkort, skjermkort, osv..) Og det skal vist holde å skifte ut væsken hvert andre år.

Hvorfor har ingen norske nettbutikker dette ?

Sleng på 25%mva + frakt så er du nok oppe i minst 350kr pr. liter.

Dersom noen norsk sjappe skulle selge den ville det sikkert ha kommet på ca. 500kr pr. liter. Da er det sikkert ikke så veldig attraktivt for de fleste.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Går det an å ha en fisk i tanken? Bare en bitteliten selvlysende? Som man kan mate..

 

Fra spøk til vann.

 

Skulle sette sammen en vannkjøling til meg selv på microplex. Men så innså jeg at jeg ikke hadde peiling på hvilke nipler osv jeg trenger..

Jeg er vel en av de som ikke har en pengemaskin i hagen, så kanskje det hadde vært lurere å kjøpe et big water sett og bytte ut pumpe/tank?

Og hvis jeg vil kjøle harddisk også, må jeg kjøpe noe ekstra eller oppgradere noe da? :)

 

Edit: Passer ikke cpu blokka til s754? :cry:

Endret av L4ss3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvis dere er redde for å få alger og noe som gror i vannet deres, så må dere passe på å ha høy pH på væsken. pH opp mot 10 er ikke å forakte. Da hindrer dere godt at ting begynner å gro i vannet.

 

Dette kommer fra en som jobber med kjemi.

5024128[/snapback]

 

Lager du base, vil det vel bli en del ioner -> bedre strømførsel -> ikke bra mtp lekkasje ?

 

Da er det vel bedre med batterivann/destillert vann, som bare har mikroskopisk strømførsel (vannets egenprotolyse)?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...