Gå til innhold

Lurer du på kva du skal ha i vannkjølinga di?


Anbefalte innlegg

Fiksa litt på det nuh. :)

Jeg bruker 100% frostvæske og det fungerer utmerket, fin blåfarge og ingen tegn til alger, dessuten slipper jeg korrosjon så hvorfor all denne diskusjon om blandingsforhold? mellom vann og frostvæske

Vatn med frostvæske i har MYKJE bedre varmeledingsevne enn kun frostvæske, derfor.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Destillert vann (skyllevann) på apotek koster 18-20 kr literen.

 

Så kan en tilsette med for eks Red Line eller Zerex (waterwetter) blandingsforhold ca 1:20

 

Men jeg ville ikke anbefale å bruke UV tilsetning for det reduserer levetiden på pumpa di! UV tilsetning (som inneholder partikkel pigmenter) gjør at en får ionisering (tærer på lagre osv til impeleren)

 

alternativt kan en gå til innkjøp av Fluid XP som selges av D-Tek denne vesken leder ikke strøm, Men det koster å væra kar ;)

 

 

Her kan du lese til du blir lei av hele tema, ang hvilket kjølemedie en vi benytte PC Water Coolant Chemistry

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Fiksa litt på det nuh. :)
Jeg bruker 100% frostvæske og det fungerer utmerket, fin blåfarge og ingen tegn til alger, dessuten slipper jeg korrosjon så hvorfor all denne diskusjon om blandingsforhold? mellom vann og frostvæske

Vatn med frostvæske i har MYKJE bedre varmeledingsevne enn kun frostvæske, derfor.

Blir det da slik at jeg tar 10%av frostveska og 90%med destilert vann. Ikke noe ac-fluid eller alge_drepe_middel?

Eller er jeg helt på jordet nå?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En ting jeg kom til og tenke på er at UV lys renser vann. Altså hvis man har en Uv katode rør i en vanntank eller rundt vann tanken ville dette kanskje hjelpe til at vannet holder seg rent. Bestemoren og bestefaren min har vann rense system med UV lys men detter er sikkert et annet slags lys. Men det kunne jo kanskje funke :hmm: . Noen som vet noe mer om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...