Gå til innhold

Lurer du på kva du skal ha i vannkjølinga di?


Anbefalte innlegg

well, eg ville trodd det ville gått, men du måtte hatt utstyr som tåle det, å noe til å holda nitroen nede

5321488[/snapback]

 

klart det går å kjøle pc med flytende nitro men da bruker du ikke et vanlig vannkjølingskit. se vedlagt bilde så skjønner du nok hvordan det fungerer

post-84861-1135254698_thumb.jpg

Endret av Impetus90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette spørsmålet har sikkert kommet opp før, men orker ikke leite igjennom hele tråden. Men altså:

Går det greit å kjøre med bare batterivann i en kort periode? Hva er "maksimalt"? Og er det bare å helle på holdte jeg på og si, ikke noe koking av batterivannet?

5382242[/snapback]

Batterivann skal jo være helt kjemisk rent, så det er bare å helle på :) Hvor lenge du burde gå uten tilsettning av noe annet er jeg ikke sikker på, men "bedre før enn siden" gjelder nok her også. Har selv drøyd for lenge med et tideligere vannkjølingssett. Det var ikke pent

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er ingen problem å bruke springvann, men det forutsetter at du tilsetter  korrosjonsbeskyttelse + algedrepende middel, dette får du kjøpt på en dyrebutikk da det brukes i akvarievannet og det kommer, ja nettop fra springen .

2324039[/snapback]

:hrm: phu (puster lettet ut) bruker springvann jeg men har i korrisjons og algedrepende middel. dette duger fint..........Foreløbigt :hmm:
Lenke til kommentar

Hei.

 

Har kjøpt ny vannkjøling nå.

 

Før hadde jeg grønn uv farge i vannet, men skal gå for rød/rosa denne gangen.

 

Skal bruke Rød Frostveske, batterivann, og rød uv tilsetning.

 

Hvor mange prosent av alt skal jeg bruke pr liter ?

 

På den Røde uv tilsetning flasken står det: 1:12,5

Følte det var litt mye jeg..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-XHLacM
Du trenger batterivatn og korrosjonsbeskyttelse eller frostvæske.

Batterivatn kjem på literflasker.

Står i første posten kor du får kjøpt korrosjonsbeskyttelse, men om du ikkje skal ha noko derifra likevel hadde eg gått for frostvæske.

2331721[/snapback]

Hva er best...Korrosjonsmiddel eller frost veske? Hva gir best levetid på vannkjølinga og best ytelse? :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg kjørt igjennom en gang for å teste...

Da har jeg brukt "vanlig" vann.

 

Hvordan går jeg fram når jeg skal bytte ut med 15:85 frostvæske:vann ? Er det nødvendig å skylle gjennom noen ganger, for å bli kvitt ALT springvannet, eller er det ikke så farlig??

 

Da må jeg jo i så fall kjøpe mye mer destillert vann... ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Glykol har IKKE bedre kjøleegenskaper enn vann. Derimot har det lavere smeltepunkt (-13) og høyere kokepunkt (+197) enn vann, derfor brukes det som tilsetning i vannkjølesystemer i bl.a. biler, slik at kjølevæsken holder seg flytende.

 

Jeg tror at helt vanlig vann er den væsken som har høyest varmekapasitet av alle kjente kjølemedier, er det noen kjemikere her som kan si noe om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...