Gå til innhold

Arrestasjoner i Half-Life 2-saken (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke nødvendig å krangle om det her, folkens. :)

 

Valve kan ikke arrestere noen på egenhånd. Når FBI bekrefter disse arrestasjonene bør det ikke være tvil om at de faktisk har funnet sted, og at de var begrunnet.

Nja, de kan godt være arrestert, men jeg tror det ligger mer under overflata enn det vi hører og sikkert kommer til og høre, vi har ikke sett noen beviser på at koden eksisterte som hel, derfor tror jeg ikke på dem.

 

Jeg tror dette er et spill av Valve, betalt eller leid inn, fabrikert "beviser", hvem vet.

 

Skal ikke gå nærmere innpå begrunnelsen men...

Lenke til kommentar

Tror du må roe ned litt på konspirasjonsteoriene dine.

 

For det første er ikke dette noe oppspinn fra Valve sin side.

 

For det andre, ikke bevis på at den lekkede koden eksisterer? Koden ble spredd på internett som ild i tørt gress, mange tusen har sett den. Det var en fil på ca. 30MB, og den inneholdt C++ kode for blant annet noe av fysikken.

 

At den ikke eksisterte som "hel", mener du at du har tvil på at den lekkede biten var del av en større kode?

Endret av odex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Tror du må roe ned litt på konspirasjonsteoriene dine.

 

For det første er ikke dette noe oppspinn fra Valve sin side.

 

For det andre, ikke bevis på at den lekkede koden eksisterer? Koden ble spredd på internett som ild i tørt gress, mange tusen har sett den. Det var en fil på ca. 30MB, og den inneholdt C++ kode for blant annet noe av fysikken.

 

At den ikke eksisterte som "hel", mener du at du har tvil på at den lekkede biten var del av en større kode?

vel, det er jo grunn til å stille spørsmål ved det hele.

hvorfor bare slippe rundt 1\4 av koden ? har han først kommet seg inn i systemet deres så hadde han vel hentet det som var der, og han fikk jo nasket med seg det meste, i tillegg har han vel prioritert hva han skulle hente ned, først hl2 sakene, så det som er mindre viktig.

 

slik jeg har forstått det, så var det vel mye info angående fysikk motoren i den kildekoden som ble sluppet, hvor er erstatningskravet ?

 

samtidig så er det jo slik at det hele passer så utroooooolig godt sammen.

valve hadde innsett at de måtte utsette spillet, alt dette etter at de har vært stor i kjeften rundt lanseringen av spillet, noe som kan kalles "uheldig".

hvordan hadde hl fanboy-gruppen reagert på noe slikt ?

tilfeldigvis så skjer da dette innbruddet og kildekoden osv blir kopiert, plutselig får valve en unnskyldning til å utsette spillet, og zim-zalabim, så hater plutselig alt av hl fanboys denne hackeren fordi de mener det er han\de som er skyld i at hl2 ble utsatt.

 

i tillegg er det jo litt mystisk at spillet uansett hadde blitt utsatt til sommertider basert på arbeid som gjenstår, hvorfor har ikke utsettelsen blitt lengre pga at kildekoden ble lekket ? burde ikke dette ført til mer arbeid ? dvs lengre utsettelse.

(dog kan dette ha noe med hl3 lanseringen, les mer nedenfor)

 

det som er ganske interessant er at valve går mot alt de har sagt tidligere ved å plutselig lansere half life 3, hvorfor ? (man vil jo selvsagt melke et produkt så lenge som det er mulig uten at fangruppen går lei)

jeg tror rett og slett at valve har bommet så til de grader når de så for seg nårtid spillet kom til å være klar til trykking.

half life 3 var kanskje planlagt som et spill som skulle lanseres om 2-3 år, isteden så føles det som om half life 2 er gjort om til en klassisk tv-serie, med en gang du begynner å nøste opp plottet så fryser skjermbildet og det står "to be continued"

 

det hele passer for godt sammen til at det hele kan være en tilfeldighet.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
Tror du må roe ned litt på konspirasjonsteoriene dine.

 

For det første er ikke dette noe oppspinn fra Valve sin side.

 

For det andre, ikke bevis på at den lekkede koden eksisterer? Koden ble spredd på internett som ild i tørt gress, mange tusen har sett den. Det var en fil på ca. 30MB, og den inneholdt C++ kode for blant annet noe av fysikken.

 

At den ikke eksisterte som "hel", mener du at du har tvil på at den lekkede biten var del av en større kode?

Alt som ikke faller i din smak er vel konspirasjonsteorier?

 

Fikk en fin definisjon på konspirasjonsteorier her for en tid siden, husker den dessverre ikke helt, men det var noe med at alt som virket unormalt, uetisk og umoralsk falt under denne katogorien.

 

 

Jeg vil gjerne se link til bevis om at dette ikke er oppspinn siden det virker som du vet dette så godt.

 

Dust, selvfølgelig er noe kode lekket, det er ikke det. tingen her er ikke om den er lekket eller ikke, men *hvem* som lekket den. Forøverig var source code filen mye større enn 30mb, mm du har fått tak i noe strippet ned saker.

Selvfølgelig innholdt koden noe av den reele koden, ellers ville det jo ikke virket realistisk?

 

Og om fysikken er grunn nok til og utsette et spill i over 1år, så vil jeg si at det er et utrolig inneffektivt firma.

 

Jeg mener at den ikke eksisterer som hel, men jeg tror den lekkede delen var en del av en større kode, men ikke en ferdig kode, dette var et PR Stunt.

Lenke til kommentar
Sålangt har vi ikke sett et eneste bevis for at den faktisk har blitt stjålet

eller i det hele tatt eksisterte komplett på det tidspunktet koden ble stjålet.

 

Jeg tror dette er et sykt makt spill for og få mer PR og omtale, muligens støtte og forsikrings penger, det ligger en god del penger i slike ting som dette.

ROFL!

Lenke til kommentar
Sålangt har vi ikke sett et eneste bevis for at den faktisk har blitt stjålet

eller i det hele tatt eksisterte komplett på det tidspunktet koden ble stjålet.

 

Jeg tror dette er et sykt makt spill for og få mer PR og omtale, muligens støtte og forsikrings penger, det ligger en god del penger i slike ting som dette.

ROFL!

Hva syntes du er morsomt?

Endret av Snabben
Lenke til kommentar

Og om fysikken er grunn nok til og utsette et spill i over 1år, så vil jeg si at det er et utrolig inneffektivt firma.

 

Jeg mener at den ikke eksisterer som hel, men jeg tror den lekkede delen var en del av en større kode, men ikke en ferdig kode, dette var et PR Stunt.

Siden du sier at vALVE er ineffektivt regner jeg med at du har erfaring med å programmere fysikk til Firstperson shooters?

 

Enig i at dette virker litt for godt timet, så det kan se litt mistenkelig ut.. uansett er jeg jammen ikke sikker og vil ikke gjøre meg opp noen mening vedrørende om vALVE driver å juger.

Lenke til kommentar
Hva syntes du er morsomt?

 

Jeg vil tippe på konspirasjonsteoriene og paranoiaen.

Alt som ikke faller i din smak er vel konspirasjonsteorier?

 

Fikk en fin definisjon på konspirasjonsteorier her for en tid siden, husker den dessverre ikke helt, men det var noe med at alt som virket unormalt, uetisk og umoralsk falt under denne katogorien.

 

 

 

Forøverig er jeg ikke redd for noenting i denne saken, fordi om alt ikke går den veien du tenker, så er det ikke dermed sagt at det er konspirasjonsteorier det er snakk om. Det må være lov og tenke litt utenfor boksen noenganger når det lukter

svidd.

 

Og kalle dette en konspirasjonsteori blir bare for dumt.

 

Folk er så alt for flinke til og feie ting under teppet når de ikke har sansen for det, og stempler det gjerne med "Konspirasjonsteori" i samme slengen, bare for og understreke sitt poeng, tragisk.

Lenke til kommentar

Og om fysikken er grunn nok til og utsette et spill i over 1år, så vil jeg si at det er et utrolig inneffektivt firma.

 

Jeg mener at den ikke eksisterer som hel, men jeg tror den lekkede delen var en del av en større kode, men ikke en ferdig kode, dette var et PR Stunt.

Siden du sier at vALVE er ineffektivt regner jeg med at du har erfaring med å programmere fysikk til Firstperson shooters?

 

Enig i at dette virker litt for godt timet, så det kan se litt mistenkelig ut.. uansett er jeg jammen ikke sikker og vil ikke gjøre meg opp noen mening vedrørende om vALVE driver å juger.

Koden blir ikke ødelagt fordi om noen stjeler den, og det tar umulig så lang tid og kode noe fysikk, hvertfall ingen koding jeg har vært borti når det gjelder Maya (4-6) eller noe av Unreal Editor har tatt så lang tid og finpusse på, eller skrive noe i, greit at de har mer avanserte scripts men de har også utdannelse og evig flere mennesker enn bare meg.

 

Uansett er det irrelevant om det tar lang tid eller ikke, koden blir ikke ødelagt om noen tar den. Orginalen av en fil blir ikke korrupt om du kopierer den.

Lenke til kommentar

Bra at de endelig har tatt tyvene. Dummeste tyveriet dette århundret, ganske dårlig utbytte..

 

For de som klager at Valve ikke skal annonsere at de har tatt noen, men lage spill bør kanskje lese en god del om hva som virkelig skjedde og hva de måtte gjøre. Spillet har blitt utsatt 1 gang fra Valve sin side.

 

For de første så har Doug Lambardi sagt at 30 september datoen var altfor aggressiv og at de ikke visste at de hadde så veldig mye å gjøre. Noen uker etter at de hadde utsatt spillet hadde de funnet ut at kildekoden hadde blitt stjålet. Det værste for Valve var moralen etter tyveriet. Alle ble helt satt ut og det ble gjort svært lite med spillet på en stund. Deretter måtte de gå inn i nettverkskoden og sikre den, slik at ingen kunne bruke cheats i spillet online osv. Etter det har Valve jobbet uten lanseringsdato for HL2.

 

De annonserte at de nådde alfa stadiet i midten av mars og at de regnet med at de kom til beta rundt E3. Doug Lambardi har sagt at de sikter på en "mid summer" lansering og at de nå bare holder på med gameplay optimaliseringer o.l.

Lenke til kommentar
Bra at de endelig har tatt tyvene. Dummeste tyveriet dette århundret, ganske dårlig utbytte..

 

For de som klager at Valve ikke skal annonsere at de har tatt noen, men lage spill bør kanskje lese en god del om hva som virkelig skjedde og hva de måtte gjøre. Spillet har blitt utsatt 1 gang fra Valve sin side.

Du bør kanskje lese selv hva som skjedde? Valve påstod hele tiden hardnakket at spillet var ferdig og ville bli sluppet til planlagt tid, selv om utgiveren plutselig begynte å pushe datoen. SÅ skjedde plutselig et tyveri. Husker dette spesielt godt da det var diskusjoner her på dette forumet som omfattet om det var Valve eller utgiveren som bestemte releasedatoen.

Lenke til kommentar
Eneste som er mistenkelig er at de ikke kunngjør hvem, eller i alle fall hvilke land det er snakk om.

Når de ikke går ut med den typen informasjon i tillegg, så kan de like godt la være.  :yes:

Hvorfor skulle de fortelle oss det?

Hvorfor skulle de fortelle oss noe i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Nja, de kan godt være arrestert, men jeg tror det ligger mer under overflata enn det vi hører og sikkert kommer til og høre, vi har ikke sett noen beviser på at koden eksisterte som hel, derfor tror jeg ikke på dem.

 

Jeg tror dette er et spill av Valve, betalt eller leid inn, fabrikert "beviser", hvem vet.

 

Skal ikke gå nærmere innpå begrunnelsen men...

Nei nei, Det er ikke Deus Ex vi snakker om, Half Life nå ikke sant? Stakkars jeg tror du spiller litt for mye jeg, går jo helt i surr.

Lenke til kommentar
Nja, de kan godt være arrestert, men jeg tror det ligger mer under overflata enn det vi hører og sikkert kommer til og høre, vi har ikke sett noen beviser på at koden eksisterte som hel, derfor tror jeg ikke på dem.

 

Jeg tror dette er et spill av Valve, betalt eller leid inn, fabrikert "beviser", hvem vet.

 

Skal ikke gå nærmere innpå begrunnelsen men...

Nei nei, Det er ikke Deus Ex vi snakker om, Half Life nå ikke sant? Stakkars jeg tror du spiller litt for mye jeg, går jo helt i surr.

Hva i alle dager er det du snakker om?

Hva har Deus Ex med det jeg snakker om og gjør?

 

 

Forøverig spiller jeg ikke noe særlig mye, men holder meg

til forumer og serier...

Lenke til kommentar
Alt som ikke faller i din smak er vel konspirasjonsteorier?

 

Fikk en fin definisjon på konspirasjonsteorier her for en tid siden, husker den dessverre ikke helt, men det var noe med at alt som virket unormalt, uetisk og umoralsk falt under denne katogorien.

 

 

Jeg vil gjerne se link til bevis om at dette ikke er oppspinn siden det virker som du vet dette så godt.

 

Dust, selvfølgelig er noe kode lekket, det er ikke det. tingen her er ikke om den er lekket eller ikke, men *hvem* som lekket den. Forøverig var source code filen mye større enn 30mb, mm du har fått tak i noe strippet ned saker.

Selvfølgelig innholdt koden noe av den reele koden, ellers ville det jo ikke virket realistisk?

 

Og om fysikken er grunn nok til og utsette et spill i over 1år, så vil jeg si at det er et utrolig inneffektivt firma.

 

Jeg mener at den ikke eksisterer som hel, men jeg tror den lekkede delen var en del av en større kode, men ikke en ferdig kode, dette var et PR Stunt.

 

Hei du, neida, alt som ikke faller i min smak klassifiserer ikke til konspirasjonsteorier, det var vel mere ment som en liten dose ironi, beklager, jeg skjønner nå i ettertid at jeg burde uttrykt meg klarere.

 

Jeg kan ikke gi deg link til noe bevis som sier at dette ikke er et PR stunt, jeg kan bare be folk bruke sunn fornuft og la være å nedlate seg til å tro slike ting om Valve. Jeg kan også påpeke at det ikke er Valve som har arrestert disse menneskene, det er heller ikke Valve eller politiet som bidro til oppklaringen av saken, det er Half-Life fans og spillsamfunnet som en helhet som bidro til det.

 

For å gjøre det helt klart; jeg har ikke hatt den stjålne kildekoden til Half-Life 2 i min besittelse, at den lekkede delen var på 30MB og hva den inneholdt er noe jeg har lest.

 

Valve har tidligere gått tilbake og innrømt at lekkingen av kildekoden ikke var hovedårsaken til utsettelsen av spillet, dette for ikke så lenge siden.

 

En ting helt til slutt, i fremtiden, vennligst ikke nedlat deg til å prøve og fornærme personer med en annen mening enn deg, ved bruk av kallenavn. Det er bedre for forumet som en helhet om man opprettholder en høflig tone.

Endret av odex
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...