Gå til innhold

X800Pro -> X800XT Unsuccessfull


Anbefalte innlegg

Da var Modden på plass. Brukte denne "flytende ledningen" for å få kontakt mellom punktene. Var sinnsykt lite. Man må være satans forsiktige for ikke å få for mye.

 

http://home.broadpark.no/~rsoreid/24b.JPG

 

Etter at jeg hadde fått kontakt, startet jeg den opp, å gikk inn i ATi Tool. Hva ventet meg der? Jo 16 Pipelines istedet for de 12 som er i X800Pro orginalt.

 

Flashet til X800XT, å kortet kom opp med X800XT hastigheter, men Windows kjente det fremdeles igjen som X800Pro. Etter en liten titt på Xtremesystems viste at dette var ett problem mange hadde. Der er også mange som påstår at de får mer hastighet på minne med X800XT biosen, men dette merket ikke jeg noe til. Får frem en Ragetheater i Enhetslista, å denne er jo ikke på kortet, så den må man bare disable. Siden Windows ikke ville kjenne igjen kortet som X800XT, så Flashet jeg tilbake til X800Pro biosen. Fikk da samme poeng hvis jeg klokket opp til X800XT hastighet. Vil heller ha ett JÆVLI raskt X800Pro /m 16 Pipelines, eller ha ett X800XT som ikke lar seg klokke så mye. Ytelsen er jo lik :)

 

Her er ett par bilder fra 3DMark2003 etter at modden er på plass. Regner med dette må være ny Norgesrekord :w00t:

 

16 Pipelines

 

3dMark2003

 

Blyant volt modden kommer etterhvert. 600+ på Core, HERE I COME :devil:

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jøsses, må nesten bare si gratulerer! :thumbup:

 

Men hvor mange flere 3dMarks(03) fikk du av de ekstra 4 pipelinene, på samme klokkehastiget?

 

Edit: Trykkefeil.

ca 1000 poeng mer i 3DMark2003 nå som jeg har åpnet de extra 4 pipelinesene ved samme klokkehastighet. Kjørte da ved Core:550 Mem:590. Kortet er mao nå ett overklokket X800XT. Det liker vi :D

Lenke til kommentar
Så du har de 4 ekstra pipene med pro biosen? Gratulerer med 4 nyfødte pipelines iallefall :)

 

Hvor kjøpte du den flytende ledingen forresten? Har noe bakrutefix som er alt for tyktflytende.

Eneste XT biosen gjorde var å gi meg høyere hatigheter på minne å core, å det kan jeg like godt ordne med ATi-Tool. Blir dessuten litt tull også med XT bios, for der er noe Theater greier på de som ikke er på Pro kortene. Like greit å kjøre Pro bios å heller klokke opp spør du meg :)

 

Bruker så trådfikser til bil jeg også. Dyppet en veldig tynn penn i det å tegnet mellom punktene. Funket fint det :)

Lenke til kommentar

Håper du orker å "guide" oss andre gjennom dette..

Du har ikke flere bilder fra worket..

 

Btw, skrapa du av sånn lag av tinn elns som lå på toppen av de punktene? (aner ikke hva det er)

 

Koselig å spare en del penger å likefult få et ekstremt bra kort.

Lenke til kommentar

Her er som jeg lovde litt flere Benchmark's.

 

Bare si en ting før jeg legger de frem. Etter at jeg moddet kortet, vil ikke Core'en lengre enn til 550MHz. Før Modden ville den 570MHz. 4 Ekstra pipelines gjør det vanskeligere å OC ser det ut som. Kommer til å voltmodde kortet til uka, så da håper jeg på 600MHz på Core'en. Uansett, her er de midleretidige Benchmarkene.

 

3DMark 2003

 

3DMark 2001

 

AquaMark

 

CodeCreatures

 

Skal heller legge ut nye Benchmark's hvis voltmoden blir vellykket :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei, jeg er ganske fersk når det gjelder OK, men jeg skal montere waterchill gpu blokk på mitt (når jeg får det, har bestilt) Asus ax 800 xt/tvd. Det jeg lurer på, er om den passer og om det var vanskelig å demontere orginal viften? setter stor pris på svar :yes: Og som alltid Svar med bilde blir prioritert, he he ;)

Lenke til kommentar
Da var Modden på plass. Brukte denne "flytende ledningen" for å få kontakt mellom punktene. Var sinnsykt lite. Man må være satans forsiktige for ikke å få for mye.

 

http://home.broadpark.no/~rsoreid/24b.JPG

 

Etter at jeg hadde fått kontakt, startet jeg den opp, å gikk inn i ATi Tool. Hva ventet meg der? Jo 16 Pipelines istedet for de 12 som er i X800Pro orginalt.

 

Flashet til X800XT, å kortet kom opp med X800XT hastigheter, men Windows kjente det fremdeles igjen som X800Pro. Etter en liten titt på Xtremesystems viste at dette var ett problem mange hadde. Der er også mange som påstår at de får mer hastighet på minne med X800XT biosen, men dette merket ikke jeg noe til. Får frem en Ragetheater i Enhetslista, å denne er jo ikke på kortet, så den må man bare disable. Siden Windows ikke ville kjenne igjen kortet som X800XT, så Flashet jeg tilbake til X800Pro biosen. Fikk da samme poeng hvis jeg klokket opp til X800XT hastighet. Vil heller ha ett JÆVLI raskt X800Pro /m 16 Pipelines, eller ha ett X800XT som ikke lar seg klokke så mye. Ytelsen er jo lik :)

 

Her er ett par bilder fra 3DMark2003 etter at modden er på plass. Regner med dette må være ny Norgesrekord :w00t:

 

16 Pipelines

 

3dMark2003

 

Blyant volt modden kommer etterhvert. 600+ på Core, HERE I COME :devil:

Dam !

 

Grattis !

 

Vil dette si at et FX6800GT er bortkastet uansett ?

 

Var liksom Nvidia fan.. nå er det vel bare på tide å skifte ?

 

:idea:

Lenke til kommentar
Hadde du 411 eller 416 i den nest nederste linjen forresten?

 

Litt lavere overklokking er noe du må regne med når du legger til 4 pipelines ja.

416 mener jeg på. Er ikke helt 100% sikker.

 

Håper på å få den opp høyere med blyantvoltmodden. Målet er 600MHz på Core'en, men klarer jeg 575MHz så er jeg egentlig fornøyd.

Lenke til kommentar

50 Mhz burde gå greit. Bare du øker volten nok :) Virker som alle minnene overklokker bra også. De fleste greier jo opp mot 600 Mhz, som er er nesten 20% :love:

 

Får ett sapphire vivo kort på mandag. Men leste nå nettopp på Xtremesystemes.org at broen ikke er kuttet på det kortet?!? Og minnet er 1.6 ns(XT minne) istedenfor 2 ns som er på pro korta. Han som hadde det var fra svergie så det er vel fare for at det er det samme for meg. Han hadde ikke de siste 4 pipene selv om broen ikke var kuttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...