Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Endelig har telenor bestemt seg for å bygge ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men, til min store overraskelse viste det seg at Nextgentel faktisk har egne utbygginger uavhengige av Telenor. Jeg trodde nemlig at de kunne bruke den samme utbygde sentralen... Men men, man lærer så lenge man lever.

Uansett, spørsmålet mitt er altså da som følger:

Hvilke andre tilbydere er det som kan bruke telenor sin utbyggede linje? Hvem overgår Telenor mtp pris/ytelse/service etc?

Nevn i fleng! ;)

På forhånd takk!

Mvh,

Naits

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvilke andre tilbydere er det som kan bruke telenor sin utbyggede linje? Hvem overgår Telenor mtp pris/ytelse/service etc?

Nevn i fleng! ;)

Tja, Bluecom, Tiscali, Tele2, Directconnect, MTUlink og endel andre.

Skrevet

Nevn i fleng! ;)

Tja, Bluecom, Tiscali, Tele2, Directconnect, MTUlink og endel andre.

Regner da med at du har testet alle disse og vet av erfaring hva du prater om?

Skrevet (endret)

Catch leverer også fant jeg ut...

Blir jo problematisk å bestemme seg for hvem man faktisk skal kjøpe av :hmm:

Noen som har noen råd/erfaringer?

Endret av Naits
Skrevet

A. Du spurte om hvem som leverte og jeg listet opp de vanligste.

B. Jeg har en viss peiling på hvem som funker bra og disse har jeg noe erfaring med:

Bluecom, DC og Tele2 er alle helt greie valg, hva du legger vekt på utover pris aner ikke jeg.

Selv har jeg Bluecom og er svært fornøyd med de men det er ikke de helt store forskjellene mellom de forskjellige på hastighet og teknisk løsning.

Directconnect tilbyr litt andre hastigheter enn de andre og det gjør at de stikker seg litt ut.

Skrevet

A: Ikke jeg som spurte.

B:

Hvem overgår Telenor mtp pris/ytelse/service etc?

Jeg regnet nesten med at det var dette du svarte på, litt vel mange som har en liten "jeg hater telenor" osv. holdning på dette forumet av en eller annen grunn. Trakk vel en konklusjon litt fort kanskje ;)

Skrevet

Jeg har absolutt ikke en "jeg hater telenor" instilling, men jeg er simpelthen ute etter å vite hvilke operatører som kan matche telenor i pris og lignende.

Thats all :p

Skrevet
Jeg har absolutt ikke en "jeg hater telenor" instilling, men jeg er simpelthen ute etter å vite hvilke operatører som kan matche telenor i pris og lignende.

Thats all :p

Den var ikke til deg den var ment for agvg...

Skrevet

Og jeg regner med at du har erfaringer som tilsier at du er i tvil om samtlige? Merkelig til holdning..

Skrevet (endret)

En annen ting jeg også fant ut er at Catch faktisk ikke leverer her.

Det var en feil i systemet deres som gjorde til at jeg fikk muligheten til å bestille.

Har fått en beklagelse for dette da, så det er jo greit nok. Bare litt surt siden jeg så på Catch som et meget godt alternativ :roll:

Jaja.

Ingen som har noe mer å si om de forskjellige bredbåndsleverandørene som kan levere når telenor har bygget ut sentralen da? (dette skulle vise seg å være mer komplisert enn man først hadde trodd... :thumbdown: )

Endret av Naits
Skrevet
Ingen som har noe mer å si om de forskjellige bredbåndsleverandørene som kan levere når telenor har bygget ut sentralen da? (dette skulle vise seg å være mer komplisert enn man først hadde trodd... :thumbdown: )

Utover stabilitet og ytelse hva er viktig for deg da?

Skrevet (endret)

Jeg har ingen fordommer mot noen av bredbåndsleverandørene (bortsett fra Tiscali grunnet mye rart på forumet her)

Er bare interessert i å sette de opp mot hverandre og ta den som er mest stabil og gir mest for pengene.

Linja skal brukes til blant annet online-spill, så det er viktig at det er gode linjer. Da er vel Telenor, Catch og Bluecom et godt alternativ.

Catch kan jo ikke levere, så da står det igjen med Telenor og Bluecom.

Så var det dette med Bluecom da. Jeg har jo ikke hørt så mye om de, og da vet jeg ikke om det er en bra eller dårlig ting. Mest sannsynligvis en bra ting, hvis ingen har klager da :p

Men, det er mitt ståsted akkurat nå iallefall...

PS: Jeg er ikke CS-freaken, det er min 15 år gamle bror. :p

Jeg heller mer mot RPG-spill ala Dark Age of Camelot. (Unyttig informasjon kanskje :))

Endret av Naits
Skrevet
Men, til min store overraskelse viste det seg at Nextgentel faktisk har egne utbygginger uavhengige av Telenor. Jeg trodde nemlig at de kunne bruke den samme utbygde sentralen... Men men, man lærer så lenge man lever.

Slik å forstå at nextgentel ikke kunne levere til deg siden de ikke hadde bygd ut sentralen??

Jeg har fått bredbånd fra nextgentel og det ventet jeg på i 6 uker, nettopp pga at telenor måtte utvide kapasiteten på sentralen. Det var i hvertfall det jeg fikk beskjed om. Så en skulle jo tro at nextgentel leverer der telenor har bygd ut sentralen.??

Eller ?? :dontgetit:

Dag

Skrevet
Så en skulle jo tro at nextgentel leverer der telenor har bygd ut sentralen.??

NGT bygger ut med eget utstyr, de leier plass til det i TN sine sentraler.

Skrevet

Vil bare tilføye at jeg har hatt både Bluecom og tele2, tele2 idag, er fornøyd med begge. De er jo nesten like som to dråper vann =), men ville gått for Bluecom, siden de skal bygge ut egne sentraler, og kan levere flere xDSL løsninger i framtiden, ADSL2 osv osv ... samt at de levere SHDSL også.

Merk': HVIS valget står mellom Bluecom og Tele2 altså...

Husk at telenor har PPPoE, da trenger du vel en router for å legge inn brukernavn og passord? samt switch for å få flere på nett. Med Bluecom trenger du bare en hub/switch.

Rett meg hvis jeg tar feil, på overnevnte....

Skrevet

Og jeg regner med at du har erfaringer som tilsier at du er i tvil om samtlige? Merkelig til holdning..

Veldig rart kan ikke huske å ha skrevet noe som var i nærheten av det... Så hvilen holding det er du sikter til, er jeg ikke sikker på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...