Gå til innhold

Hvilken prosessor-produsent liker du best?


Blib

Hvilken prosessor-produsent liker du best?  

482 stemmer

  1. 1. Hvilken prosessor-produsent liker du best?

    • AMD
      318
    • Hitachi
      0
    • HP
      2
    • IBM
      11
    • Intel
      119
    • Motorola
      9
    • MIPS
      1
    • NEC
      0
    • Samsung
      0
    • Siemens
      0
    • SUN
      7
    • Texas Instruments
      3
    • Transmeta
      3
    • VIA
      5
    • Andre
      4


Anbefalte innlegg

Subjektiv denne avstemningen, ikke sant?

 

Stemte Intel fordi de siste hk/cpu var Intel og særs billig på lagersalg og demo ( kabler ++ har man liggende ) - så egentlig ble dette en stemme for de webshopene med sans for lave priser, lagerplass og seriøst kundeforhold.

 

Holder for meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg stemte AMD siden jeg synes:

De lager gode CPU'er

De egner seg bra til spill

De klokker ganske bra

De er billige

Godt forhold pris/ytelse

 

Har nesten bare AMD hjemme (kun laptoppen og et par gamle vrak er Intel) og er veldig fornøyd med systemene mine.

 

Offtopic:

Holder på med en stor oppgradering nå, men sliter litt med et PROBLEM hvis du tror du kan hjelpe svar HER (eller på Abit, samma hvor)

Lenke til kommentar

Stemte SUN pga den helt sinsykt stabile og raske UltraSparC III prossesoren de har. :love:

 

skulle ønske jeg kunne testet SUN maskinen min med med windows også og ikke bare Linux(Solaris 9 og Debian) :wee:

 

ellers ønsker jeg at VIA skall komme med en ny Cyrix og øke ytelsen på Centaur(C3) og Eden slik at vi kan få noen raske og kjølige deskop\laptoper :dribble:

Lenke til kommentar
Intel, siden jeg ikke liker prosessorer som brenner opp etter noen år.. :green:

Ja, det er noe dritt med AMD, plutselig tar de fyr, sånn helt uten videre. De burde leveres med brannslokningsapparat, dette er jo et stort problem blant AMD-brukere. Ellers liker jeg AMD.

Lenke til kommentar
Intel, siden jeg ikke liker prosessorer som brenner opp etter noen år.. :green:

Min Intel 486sx 25Mhz var temmelig kjølig og klarte seg uten kjøling i mange mange år, det samme gjaldt for min pentium I 150 Mhz. Mulig det er dette det refereres til :hmm:

Lenke til kommentar

Intel pga rendering og billedbehandling.

Blir muligens AMD (FX kanskje) under neste oppgradering.

 

Jeg kjører Mercedes, dette var et dumt kjøp da LADA har bedre pris/ytelse.

 

Heier du på ditt cpu merke, og håper at andre går dukken?

Blir litt oppgitt over argumentasjonen her. Mellomlegget mellom en AMD og en Intel cpu, hvor mange % blir det av det totale PC budsjettet? Ikke mye.

Lenke til kommentar

Stemte AMD jeg. 2 av mine 3 maskiner har denne CPUen.

 

For mitt bruk (skriving, spilling, og noe musikklaging) er det ikke noe videre stor forskjell mellom Intel og AMD, og når jeg kjøpte AMD-maskinen jeg bruker nå så var det over 1000 kr forskjell i prisen.

 

Når det er sagt har jeg ikke noe prinsipielt mot noen som helst CPU-produsent. De duger, og da er jeg fornøyd.

 

Nå for tiden har jeg en AMD XP2400 jeg bruker til spill og musikk, en AMD Duron 1300 Mhz til Linux-maskinen, og en Intel Pentium 4(a) 1.6 Ghz som jeg bruker til skrive og slikt. Pentium-maskinen er den siste jeg har satt sammen, og grunnen til at det ble en intel-basert maskin i stedet for AMD var rett og slett det at jeg fikk kjøpe et brukt AOpen Tube-hovedkort med S-ata for 500 kr, og en brukt CPU for 500 kr til.

Lenke til kommentar
Mellomlegget mellom en AMD og en Intel cpu, hvor mange % blir det av det totale PC budsjettet? Ikke mye.

Det er iallfall et utrolig dårlig argument for å forsvare den dyreste proessoren. Hvis det er to like gode typer brus i butikken, og den ene koster 10kr og den andre 15, tar du den dyreste da siden de 5 kronene bare utgjør kanskje 1% av prisen på alt du kjøper? Trukke det. Også er det ganske mange av oss som gjerne bare kjøper ny CPU og hovedkort når det er mulig.

 

Herregud, Intel vs. AMD-diskusjoner blir alltid så idiotiske. Begge lager gode CPU-er, og noen mindre gode, folk får kjøpe hva de vil, ferdig med det.

 

Og med nyere hovedkort er det ingen fare for socket A CPU-ene skal brenne opp eller noe sånt. Tbred'en min overlevde å kjøre naken flere ganger. :green:

Endret av Endre
Lenke til kommentar

Endre: "kjøre naken", kult uttrykk :thumbup:

skal huske den der, tror likevel ikke jeg skal kle av AMDen min av den grunn.

<dårlig humormodus> så hot er den ikke! </dårlig humormodus>

 

EDIT: lite tillegg. Feilen med å ha en slik poll med "hvilken prosessor-produsent (sic.) liker du best?" er at den ender opp med AMD vs Intel diskusjonen som blir omtrent like objektivt som "hvilket kjønn liker du best å være?".. bare de færreste klarer å svare på det spm. Så klart er det mange her som har erfaringer (he he, snakker prosessor nå) fra flere produsenter, men ofte så heier folk på det de eier selv... Likevel så er denne pollen litt anderledes i og med at folk oppfordres til å begrunne svaret sitt, men av ca 400 stemmer hittil så er det litt over 100 begrunnelser.

Endret av hart
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Intel, siden jeg ikke liker prosessorer som brenner opp etter noen år..  :green:

Vel, ironisk nok, så er jo Prescott nå varmere enn Athlon 64. :p

Det meste er varmere enn AMD 64, med sin Cool'n'Quiet teknologi da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...