Gå til innhold

Sette opp AGP Voltage


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok - med ditt skjermkort kan det hjelpe på litt om du skrur opp agp-volt

 

Test deg fram, opp med frekvensen på GPU og så følger du etter med volt, om det blir ustabilt eller du får artifacts.

Samtidig er det et mål å holde kortet så kaldt som mulig.

Varmt = ustabilt & artifacts - og mulig død hehe

 

Pass på at kortet ikke blir for varmt.

 

Edit : vanskelig å bedømme hvor kjent du er på "området" så ikke bli fornærmet om jeg sier at : bruk noen dager på å sjekke ut hva andre har gjort på tillsvarende kort, før du presser det for langt.

Endret av Blacksheep
Lenke til kommentar
Dette gikk ikkje så bra :roll:
Når eg satt opp AGP Voltage til 1.7 Volt Klarte eg ikkje å overklokke det meir enn det var med 1.5.
Då måtte eg sikkart hatt betre kjølig for å ha overklokka det meir nå APG Voltage er på 1.7 Volt. :p

Mitt oppsett nå er:
Core: 300 MHZ | Memory: 600 MHZ | APG Voltage 1.5 Volt.
Lenke til kommentar
Tempen nå er 50 Grader og det er overklokka til Core: 300 MHZ/Memory 600 MHZ.

Tempen tar eg under kjernen.

Har enn Thermaltake Chipset Kjøler for NVIDIA GeForce4  Ti4200,Ti4400,Ti4600

Jeg hadde også denne kjøleren, men den ble fort bytta ut med en Zalman Heatpipe og en Papst 80mm 12dB-vifte. (Som ga mye bedre kjøling enn thermaltake sin!)

 

Eneste som var bra var RAM-heatsinkene, som passa under kjøleplatene til Zalman's kjøler.

 

Edit Har et Asus V8420DEX (ti4200) som nå kjører på 280/633MHz. (Får ikke en eneste MHz over 280 uten at det klikker).

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Lurer på om eg skal kjøpe enn sånn Zalman Heatpipe for da bråker det ikkje noe og det er betre å overklokke.

Broren min og far min har sånn Zalman Heatpipe :p

Men eg ville ikkje ha det for eg trudde det vart ganske varmt, og at den vifta eg har nå var betre, men nå får eg vell bare kjøpe enn Zalman Heatpipe.

Lenke til kommentar
Jeg tror GPU'en på ti4200-korta har egen spenningsregulator. Så uansett hva du setter AGP-voltage til så vil GPU få samme spenning. Leste en guide et sted hvordan man moddet ti4200-kort for å få høyere Vcore. Det innebar diverse lodding og styr.

her snakker vi jo om å voltmodde kortet.... det hjelper ingenting å sette opp agp voltage.. det eneste man kanskje klarer å oppnå er å svi kortet har jeg hørt ihvertfall... :wow:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...