Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gjerrig systemopperatør.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg sitter på skolen og system administratoren har sperra alle portane untatt http (80). Er det noken chatteprogram eg kan bruke her då?

Jeg liker systemansvarlig hos deg :thumbup: Konsentrer deg om skolearbeidet du så kan du chatte når du kommer hjem.. :p

Vi har fri resten av dagen og får lov tl ågjøre hva vi vil på pc'ene, og jeg må vente på skolebussen som kommer kl 15.45.

Lenke til kommentar

IRC. Det er mulig å få til, men det kan være litt vrient.

 

Siden IRC-servere stort sett ikke lytter på port 80, trenger man en såkalt bouncer, som du kjører på maskinen du har hjemme. Alle bouncerne jeg vet om er for *nix operativsystemer, men det kan godt hende det finnes noe for windows også.

 

Bouncern konfigurerer du til å lytte på port 80, og så når du sitter på skolen så connecter du til bouncern istedet for en irc-server, og bouncern connecter deg videre.

Lenke til kommentar
Han gjer det for å vere dritsekk!!

 

Kan ikkje laste ned web-basert msn for han har sperra msn sidene.

Har også prøvd vanli msn,irc å mykkje anna...ingenting funker.

jeg har så lyst å skrive det jeg tenker nå, men jeg blir "høflig" denne gangen:

 

Jeg er IKT-lærling på en VGS og mener at sikkerhet er veldig viktig for nettverket. Jeg gidder ikke la noen kids å leke seg på nettet i bytte mot sårbart system, eller kanskje t.o.m innbrydd som kan ta med seg viktig info. Så svaret er som følger:

 

- Gjør alt det der hjemme.

 

PS: Det er ikke noe stress å få til irc om din skole har en proxy server.... :glis:

 

PS #2: Yes, im evil :devil:

Lenke til kommentar
Han gjer det for å vere dritsekk!!

 

Kan ikkje laste ned web-basert msn for han har sperra msn sidene.

Har også prøvd vanli msn,irc å mykkje anna...ingenting funker.

Hva skal du med msn når du er på skolen? Jeg skjønner jæ... godt hvorfor han/hun har sperra for bruk av msn messenger/IM. Konsentrer deg som sagt om skolearbeidet du! :thumbup:

 

Hvis det blir for vanskelig for deg å forstå konseptet med nødvendigheten i å sperre enkelte tjenester på et data nettverk, så foreslår jeg at du prater med systemansvarlig, og ber han gi deg en god grunn til hvorfor han sperrer disse tjenestene. Han vil sikkert gi deg en god grunn! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...