Gå til innhold

Problermer med WD 80Gb


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I går så brukte jeg pc'n min slik som jeg gjør hver dag! Jeg hørte på musikk, satt på internett, og lasta ned litt.

Jeg begynte også å rydde litt opp i de to hardiskene mine,og flytta fra 160gb'n til 80gb'n.

Når jeg var ferdig klikket pc'n min nærmest, winamp hang seg opp, windows hang seg omtrent opp.

Jeg ble lei av og vente og trykket på restart. Det skulle jeg tydligvis ikke gjort, for da stod det i bios'n av Primary Master(80gb) fails.

Trykket F1 for å komme videre, men da stod det bare " push a button to reboot", altså den ville ikke boote windows fra 80gb'n eller noe!.

Så slo jeg av i 5 minutter og slo på igjen! Da stod det " WARNING: Backup your files and replace your hardrive.Også stod det at det var en stor feil på disken". Jeg slo av pc'n! og slo den på igjen idag! samme feil, men jeg kom inn i windows. Der kunne jeg ikke bruke noen programmer, ikke åpne internett eller mapper,selv om cpu usage stod konstant i 100 på "explorer.exe".

Jeg klarte å logge av og logge på og da virket det mere normalt igjen. Så jeg begynte å flytte filer fra 80gb'n til 160gb'n siden den holdt på å gå istykker!

Men nå er gjennomsnitts hastigheten maks. 3800kbps og det tar laaang tid å flytte filer.

Og pc'n er ellers treiger enn normalt også!

 

Er det noen som vet hva som kan ha skjedd?

Skal jeg sende den inn til der jeg kjøpte den fra?

Eller er det program-feil?

 

Maskinvare:

Asus A7N266-VM

AMD XP2100+

WD 80gb+160gb

GeForce4 440MX

Nec 2500a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

S.M.A.R.T er en en sak som konstant overvåker harddiskens tilstand og rapporterer om det er noe galt. Husker ikke helt hva forkortelsen står for, men tror det var noe slikt: System Monitoring And Report Tecknology .. edit: Mulig jeg er litt på ville veier med den forkortelsen.

 

Jeg tror absolutt at det er på tide å ta backup av dataene og sende inn disken og kopi av kvitteringa. Du har 2 års reklamasjonsrett så det går vel fint? Hvis den er over 2 år så tror jeg også disken har 3 års garanti. Jeg aner ikke betingelsene der, men tipper i hvertfall at du får en ny disk.

 

PS. Om du ikke har backup av noe på 160GB-disken så kan det vel lønne seg å skaffe det nå. Du har i hvertfall erfart at harddisker _kan_ gi seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...