Gå til innhold

Hurtigtaster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

<3 hurtigtaster :love:

I alle programmer jeg bruker mye lærer jeg meg menyforkortelsene med èn gang. I word er f.eks ALT-I-L-F sett inn bilde, ALT-F-U skriv ut, ALT-W-E-S formelskriving, og ALT-W-T sett inn tabell. Det er også kos å ha G15 tastatur med mulighet for 6x3 makrotaster (med forskjellige profiler man kan bytte etter oppgave), men jeg har liksom ikke fått brukt alle ennå.

Lenke til kommentar

Noen artikler har jeg ingen ting i mot at de resirkulerer. Hurtigtaster er (omtrent) universelle, veldig effektive, og det gjør ingen ting å bli minnet på det en gang i blandt. Jeg bruker som regel veldig mye hurtigtaster, men etter en slik artikkel kommer jeg til å bruke enda mer, og det vil øke effektiviteten min. Så lenge de ikke reposter denne mer enn en gang i året synes jeg det bare er fint at de minner folk på at det finnes hurtigtaster.

Når man kombinerer hurtigtaster med touch, så får man gjort ting mange ganger raskere enn folk som sitter og surrer med musa. Fordelen med å kunne touch når man skal bruke hurtigtaster er jo at man ikke tenker over hvor tastene er, man bare vet og gjør :D

 

Denne artikkelen her har også inspirert meg til å mekke meg script til spesialtastene på mitt G15 :)

Lenke til kommentar
"CTRL+Enter - Legge til ny side i et dokument"

Egentlig ikke. Det er fast linjeskift (elns). Ikke sikkert du får en ny side ;)

Nei, Ctrl + Enter er sideskift, men shift + enter lager eit hardt linjeskift, eller kva det heiter.

 

http://office.microsoft.com/en-gb/word/HP051866641033.aspx

 

Mente SIDEskift, aj. (Skjønner ikke hvorfor jeg skrev linje).

Poenget er det samme, du får ikke nødvendigvis en ny/ekstra side.

 

PS:

  • Tweak UI
    Mange muligheter til å justere Windows, blant annet lage flere hurtigtaster. Støtter Windows 98, Me, 2000 og XP, men dersm du har XP, bør du heller bruke Powertoys for Windows XP.
  • Powertoys for Windows XP
    Diverse tweak-programmer for Windows XP.

Gadd ikke å sjekke Powertoys siden (bruker flere av prg.), men er ikke det eneste programmet som er relevant i forhold til artikkelen nettopp TweakUI?

Mao burde den ikke være med... mye som er kjekt å vitre om, men det betyr ikke at det skal være med i all slags artikler.

Lenke til kommentar
Launchy er eit genialt program. Viss du skal starte eit program som ligg i startmenyen slepp du å bla deg gjennom haugevis med kataloger for å finne det. Du berre skriv inn navnet på programmet og trykker "enter" så starter det :D

 

Noen som har noen tips til a ndre hurtigtast/hurtigtast-programmer enn dette, eller de som er nevnt i artikkelen?

 

AtW

Lenke til kommentar

denne har vel vært publisert før..(?) men det kan ikke skade å friske opp minnet :)

 

det jeg savner(muligens noe å tenke på vist den kommer ut igjenn) er at man har mulighet til å laste den ned som PDF/Word-dokument. det skulle bare mangele at men kan bruke "ctrl+c" og "ctrl+v", men det hadde også vert greit å bare klikke på linken med en gang.

 

edit: mitt tastatur må instaleres for å kunne utnytte alle fungsjonene. dermed fungerer ingen av windows snarveiene :(

det er derimot positivt at jeg kan trykke "shift" så mange ganger jeg vil uten å tenke på instillinger :p

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...