Gå til innhold

Anbefalte innlegg

QXL funker brukbart til tider. Skal så smått prøve der, selv. Trolig er det litt for få som tråler bruktmarked.no til at det er lett å selge "halvgamle" ting.

 

Hadde jeg hatt penger og "fornuftig" temp på hybelen kunne jeg lett tatt et par g92 til, men når man er blakk og det samtidig har vært 30+ her inne allerede (med åpne vinduer), så er det stopp ift å sette på enda mer stæsj. Skal jo tross alt sove oppi lyden og varmen. Blir det 30 ute i løpet av sommern tipper jeg det bikker 40 her inne. Huttetu!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: fik det til nå, har ikke tatt inn noen droppinn da, det ble bare rot.

 

9800gx2 er et drittkort, skrivebordtemp er 70c.

 

Har 20k ppd nå , vet ikke hve jeg får til med 295 x2 i win 7 , alle 4 er bare å glemme har ikke fungert siden berlinmuren falt, kanskje 3 cores om natta da jeg ikke kan bruke pcen med "extended desktop" Musa forsvinner hele tiden, samt programmer åpner seg på virituelle skjermer så jeg ikke finner dem osv.

 

Synd det er en times arbeid hver gang man skal folde på win 7.

Endret av War
Lenke til kommentar

Det er kommet til et nytt gratis alternativ for fjernstyring av (og filoverføring) datamaskiner som er suverent til bruk for foldere som benytter maskiner som de ikke når lokalt. TeamViewer ar navnet og finnes for Windows, Mac, Linux og iPhone.

 

Link: http://www.teamviewe...m/no/index.aspx

 

Har selv til nå brukt Logmein som er noe av det samme, fungerer 100%, og har et gratisalternativ de også. Gratisalternativet av Logmein har ikke filoverføring slik som TeamViewer har. Finnes for Windows, Mac, iPhone/Pad, samt i betaversjon for Linux.

 

Link: https://secure.logme.../products/free/

 

Beta av Logmein for Linux her: https://secure.logmein.com/EU/labs/

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Har eksperimentert litt for å få til å kjøre bigadv uten å ha vinduene åpne. Finner at hvis jeg ikke kjører GPU-folding, men bare bigadv i hver rigg så vil det gå. Må selvsagt plukke ut overføldige skjermkort også siden de ikke vil være i bruk. Med bigadv på i7 920 OC til 3.5 GHz holder temperaturen på CPU seg under 64 grader. Da er det mellom 23 - 24 C i rommet. To slike rigger klarer seg med 500 Watt samlet. Når jeg kjører uten GPU-folding stiger PPD på bigadv opp til omlag 24K. Blir nok å forsøke dette i sommer slik at jeg slipper å bruke varme på kontoret.

 

Kjører i eksemplet P2683.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

24K på cpu alene?

Jeg har en 940 som går på 4.2 men jeg klarer ikke folde på 295x2 i win 7.

Kanskje jeg skal teste kun cpu folding på denne riggen som jeg enkelt kan slå på av.

 

Hvor mange timer i døgnet må den stå på for å rekke deadline?

Lenke til kommentar

Deadline er 96 timer hvis du vil ha bonus, final deadline er 144 timer. Mine gjør seg ferdige på 57 timer 15 min. Link tilkalkulatoren så kan du regne det ut selv.

 

 

http://www.linuxforg...t/bonuscalc.php

 

I Win7 måtte jeg ha tilkoblet skjermer på samtlige utganger for at 2 stk. 9800GX2 skulle folde. Det hjalp ikke med vga-dummyer heller, så jeg gikk derfor tibake til XP 64 og da fungerte det 100%.

post-53451-1275933597,3093_thumb.jpg

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Nå er det dessverre endringer på gang. -bigadv vil etterhvert kjøre på FahCore_A3, foreløpig under Linux og OSX, og med tiden også Windows. Det gir ca 30% lavere PPD og virker mer ustabilt enn den gamle FahCore_A2. Dessuten vil en uklokket i7 neppe rekke bonusfristen, langt mindre en som ikke kjører 24/7.

Lenke til kommentar

FahCore_A3 er alt sluppet og P2684 er første WU ut. Har kjørt ett av disse ferdig, samt hatt 2 EUE på ett annet etter 43% og 44%. Fikk vel en 4k for det første, men 0 på neste. Har heldigvis 2 A2 kjørende nå. De har jeg aldri opplevd EUE med.

Lenke til kommentar

Da jeg fyrte i gang igjen tidligere i dag fikk jeg først en A3, men den feilet og jeg måtte startet på nytt. Nå kjører jeg 2 stk. FahCore_A2 som ser stabile ut. Begge er i øyeblikket over 24K PPD, den ene faktisk 24.547.

 

BTW: Har du byttet lag, kan ikke se resultater av dine FahCore_A2 i statistikken?:innocent:

Lenke til kommentar

Jeg forsøkte VMWare under Win7, men det fungerte dårlig med gjentatte brudd i foldingen. Tror jeg klarte å fullføre 3 - 4 av 10 WUer. Ellers så brukte jeg kun denne veilederen, link: http://www.linuxforg.../fah-vmware.php som du finner i førstepost her.

 

Kort sagt så opprettet jeg C:\FAH hvor jeg pakket ut VMWare-FAH-1.2.zip Videre så er det VMWare Player 3.0 som gjelder siden nyere versjoner ikke støtter 8 tråder. Fyr opp VMWare 3.0 og start player og vis til C:\FAH hvor sakene ligger. Resten er selvforklarende og går av seg selv. Husk å kjøre 10 vanlige A2 SMP før bigadv for å få bonus, slik:

 

 

Bonus point requirements

1) At least 10 Core A2 work units must be completed.

2) At least 80% of Core A2 work units must be completed in time.

3) A passkey must be used.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...