Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk til alle som har bidratt med CPU-poeng over lang tid :-) GPU-poeng som jeg har mest av er kanskje å surfe på bølgen?

 

Uansett, jeg så at Theo343 skrev at Vista hadde lavere CPU-forbruk enn XP. Og siden mine to GTX260 er ustabile prøvde jeg de på Vista 64. Det gjorde susen. CPU-forbruk på ett kort gikk ned fra 100% til 17% (3,16GHz). Det beste av alt er at det virker stabilt nå. Kan det ha vært CPU-lasten som gjorde at ting låste seg på XP på disse kortene?

 

Et tips til andre i hvert fall: Virker det ikke på XP så prøv Vista om du har mulighet.

 

Vista betyr også at du kan kjøre tre skjermkort på en duo-prosessor. På XP må du ha en quad til det.

Endret av Billy_Pilgrim
Lenke til kommentar

Mister smp folding på quad prosessoren min. fikk såvidt kjørt den med 5.91 versjonen med mye I/O errors og mange restarts av klienten før den starta og folde, prøvde siste 6.22 klienten og den får jeg i beste tilfelle i/o errors og verste unexpected errors og shutdown av klienten. den nye smp klienten fungerer heller ikke på 2k maskinen min med dual core , den gamle 5.91 klienten fungerte i 2k men gikk ut på dato i dag

Lenke til kommentar
Tordenflesk:

forsøkt med små bokstaver?

Jepp. Støtter kanskje ikke den vanlige klienten -smp? Jeg er forvirret ang. hvilken CPU-klient jeg skal velge.

6.22 beta2 av SMP-klienten krever en fungerende 5.91(?), men jeg ser ikke noe sted jeg kan laste ned 5.91. Usj, alt var så mye lettere før når Folding var "set it and forget it"

Lenke til kommentar

Forsøk heller å start programmet med filnavn.exe -smp, det vil ant. løse problemet ditt vs. å legge den i client.cfg.

 

Det kan være lurt å slette den gamle client.cfg før du kjører -configonly med den nye over den gamle ellers kan du få en del ekle bugs har jeg lest.

 

Beta er aldri "set it and forget it".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Beta er aldri "set it and forget it".

Nei dessverre, har stort sett hatt 6-7 maskiner stabilt på SMP ca ett år nå (forbehold om husk), men nå ser det ut til å være slutt. 5.91 og 5.92 har funka bra på de Opteronene, D-pentiumene og Quadene jeg har kjørt de på. Så hvorfor må de begynne å trøble. Måtte bare gi opp, de andre nyere 6.22 klarte jeg ikke å få SMP på (-smp-flagget ja), de laster ned Fah_core81 o 82 uansett. Satte inn 504 igjen på to maskiner. Skal da ha et liv utenom dette, det er jo sommer og fisk i elva! Skal dette bare være for systemingeniører? HVorfor i alle dager må de forandre på noe som virker? Sikkert komplisert svar som jeg er lite interessert i å høre nå, kunne finne på å si min mening om både det ene og andre om dataprogrammer og programmerere! :devil:

Lenke til kommentar

Problemet er sånn jeg har forstått det at Windows ikke takler "ekte" SMP(derfor MPICH og Deino MPI må brukes). Skal man kjøre SMP stabilt må man visst være Mac-mann eller Linux-geek. Jeg tar heller ~1900 PPD med den vanlige klienten mens jeg ser på Star Trek enn å måtte sitte å stirre på et cmd-vindu med nervene på høyspenn for å kanskje få en WU i måneden.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

hehe tordenflesk, ikke uenig i den. MPICH fungerer greit på mine Vista og XP maskiner, men jeg skal ikke ta det for gitt.

Forsøk tipset til lugemeister muligens? Jeg har ikke hatt det på noen maskiner ennå.

 

EDIT:

Her er den forlengende 5.91 binærfila som gjør at du kan folde i 3måneder til med 5.91. For de som har problemer med 6.22

http://www.stanford.edu/~kasson/folding/wi...fah-SMP-591.exe

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har foldet en god stund nå, med de pc'ene jeg har kommet over, begynte i det små med en gammel stasjonær som stod på døgnet rundt uansett. Dette gikk veldig treigt, var en gammel Athlon om jeg husker riktig.

 

Nå folder jeg med en Dell maskin med E6400 CPU, en PS3, min nåværende stasjonær som folder med en E6600 CPU og et 8800 GTX kort, og tilslutt en bærbar som med en T7300 CPU, noe CPU forbruk skrudd ned pga varmeutvikling.

 

Dell'n kjører CPU 5.03 klienten, finnes det en bedre klient til denne? Den nye 6.20? SMP klienten, funker de best til Quad?

 

Og den bærbare, den kunne vel kjørt GPU klienten om bare HP hadde hosta opp en oppdatert driver til skjermkortet med CUDA støtte.. Og laste ned nvidia driver fra nvidia sin hjemmeside funker ikke, da disse driverne ikke funker til HP.. Noe blokkering?

 

På min nåværende stasjonære kjører jeg GPU klienten og 6.20 CPU klienten, bra kombo dette?

 

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Skulle det by på for mange problemer kan du alltids laste ned "notfreds vmware folder" som gir deg full SMP PPD på Virtuell Linux i Vmware Player som er gratis.

 

Der er alt ferdig mekka og bare tut og kjør.

Ser ut til at alt funker feiende flott nå. Kvitta meg med NOD32 og nå har WU'en overlevd 2 spontan-reboots forårsaket av litt for aggressiv klokk :p.

Lenke til kommentar
Beta er aldri "set it and forget it".

Nei dessverre, har stort sett hatt 6-7 maskiner stabilt på SMP ca ett år nå (forbehold om husk), men nå ser det ut til å være slutt. 5.91 og 5.92 har funka bra på de Opteronene, D-pentiumene og Quadene jeg har kjørt de på. Så hvorfor må de begynne å trøble. Måtte bare gi opp, de andre nyere 6.22 klarte jeg ikke å få SMP på (-smp-flagget ja), de laster ned Fah_core81 o 82 uansett. Satte inn 504 igjen på to maskiner. Skal da ha et liv utenom dette, det er jo sommer og fisk i elva! Skal dette bare være for systemingeniører? HVorfor i alle dager må de forandre på noe som virker? Sikkert komplisert svar som jeg er lite interessert i å høre nå, kunne finne på å si min mening om både det ene og andre om dataprogrammer og programmerere! :devil:

Enig, dessverre... har rett og slett ikke tid til å prøve og feilsøke for å få SMP til å funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...