Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Husk at dere kan kjøre 5.91 i 3 måneder til ved å laste ned den oppdaterte exe-filen jeg linket til. Denne er lagt ut for at man skal få litt bedre tid med Beta 6.22.

 

Jeg hadde lite problemer, men:

 

- måtte slette gammel work, queue.dat, unitinfo.txt ellers oppstå det merkeligheter.

 

- I tillegg en helt ulogisk feil ved at client.cfg skapte merkelige situasjoner om man ikke slettet den gamle før man kjørte -configonly.

 

- Det siste jeg opplevde var at jeg fikk feil om jeg puttet -smp i client.cfg "advanced options", men det virket når jeg puttet den på kommandolinjen/ikonet istedet som "fah.exe -smp"

 

- NOD32 ser ut til å gi file_io_error som noen her oppdaget.

 

- I tillegg er 6.22 mer følsom på tidligere overklokk så man kan måtte klokke noe ned. De har også lagt ut en known bugs, som jeg ikke har sjekket ennå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GPU2 v6.20 systray? Hmm får du ikke valget om å installere den som en tjeneste når du installerer?

 

Generelt:

NOD32 er kjent for å skape mange problemer for foldere. Så vurder om dette er programmet du ønsker å kjøre på foldingmaskinene. Evt. finn ut om programmet tillatere å ekskludere exe filen og katalogene du folder i.

 

Her er søk som viser NOD32 status ift. folding

http://foldingforum.org/search.php?keywords=NOD32

 

Det kan også være at annen AV software gir deg problemer så sjekk muligheten for å ekskludere foldingen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Slutter av foldinga til de får fikset noen stabile SMP klienter. Nå får jeg feil med klienten på den andre maskinen med 6.20 som ikke har nod32 men f-secure antivirus. Etter at WU var ferdig.

 

14:38:06] Finished Work Unit:

[14:38:06] - Reading up to 21193200 from "work/wudata_03.arc": Read 21193200

[14:38:06] - Reading up to 532124 from "work/wudata_03.xtc": Read 532124

[14:38:06] goefile size: 0

[14:38:06] logfile size: 203303

[14:38:06] Leaving Run

[14:38:07] - Writing 21934999 bytes of core data to disk...

[14:38:08] ... Done.

[14:38:08] - Failed to delete work/wudata_03.sas

[14:38:08] - Failed to delete work/wudata_03.goe

[14:38:08] Warning: check for stray files

[14:38:08] - Shutting down core

[14:40:08]

[14:40:08] Folding@home Core Shutdown: FINISHED_UNIT

[14:40:08]

[14:40:08] Folding@home Core Shutdown: FINISHED_UNIT

[14:40:13] CoreStatus = 7B (123)

[14:40:13] Client-core communications error: ERROR 0x7b

[14:40:13] This is a sign of more serious problems, shutting down.

 

WU er borte uten at den ble opplasta, fikk denne når jeg prøvde og starte opp for å få redda den.

 

[21:33:18] Folding@Home Gromacs SMP Core

[21:33:18] Version 1.74 (March 10, 2007)

[21:33:18]

[21:33:18] Preparing to commence simulation

[21:33:18] - Ensuring status. Please wait.

[21:33:35] - Looking at optimizations...

[21:33:35] - Working with standard loops on this execution.

[21:33:35] - Previous termination of core was improper.

[21:33:35] - Files status OK

[21:33:35] ndard loops.

[21:33:35] - Files status OK

[21:35:35] SSING_WORK_FILES

[21:35:35] Finalizing output

[21:35:35] G_WORK_FILES

[21:35:35] Finalizing output

[21:35:42] CoreStatus = 1 (1)

[21:35:42] Client-core communications error: ERROR 0x1

[21:35:42] This is a sign of more serious problems, shutting down.

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Tja hva kan det være med de SMP-clientene. 7im i folding forum var svært opptatt av å påpeke at slike problemer (I/O-errors, kontaktproblemer med server osv) som regel skyldtes overklokking og IP-trøbbel. Da kunne han like gjerne selv fortalt hvor mye han selv overklokket når han fikk slike problemer, ellers gir det oss ingen pekepinn. Jeg har ikke klokket opp noe mer etter at jeg fant det mest stabile, heller klokket noen ned pga av sommervarmen.

 

Så da så, når Hardwaren ikke er endret, OS er det samme, temperaturene det samme, antivirus og slike programmer det samme. Hva er det da? Ja nettopp, de forandrer programmene kontinuerlig, men hva er hensikten med å gjøre programmene gradvis udugelige? Hvorfor skal de virke på noen maskiner og ikke på andre. Da burde de heller kunngjøre at etter en dato (den meldingen kunne f eks følge News from Folding@Home i konsollen, men der kommer det jo sjelden noe nyttig) må alle skifte til neste versjon.

 

Hvorfor jeg sier dette? Jo, for etter at jeg klagde min nød om SMPer (5.91) som sluttet å virke, prøvde jeg tipset fra THEO (takk Theo) http://www.stanford.edu/~kasson/folding/wi...fah-SMP-591.exe , og installerte den opprinnelige SMP 5.91 og erstattet fah.exe fila med den foreslåtte, og gjett hva..?.. det ser ut til å virke! På alle tre maskinene som har trøblet.

 

Altså de forandrer programmene kontinuerlig, slik at det som lastes ned av prosjekter ikke lenger er kompatibelt med det vi har på maskinene. Gruer meg til jeg må igang med 6.22 (ny research-periode). Vel.... :dontgetit:

 

Edit: Og noen timer etter at jeg gjorde det på den tredje maskina ser det fremdeles ut til å virke på alle tre. En av dem ser ut til å ha fått opp farta litt både på SMP og GPU uten at jeg har endret parametre.

 

Så kan man også lure på om de har forlenget 5.91 periodenfor å tekkes foldere eller fordi de virkelig har nytte av den ekstra foldinga. Gidder ikke spørre i FF , får neppe svar. Den type nærgående spørsmål som bare irriterer moderatorene og de som er med i teamet. :roll:

 

Edit2: Wov Noe harskjedd, den siste av de tre (en Q6600) feide nå igjennom en p 2665 på ca 18,3 t over 2500 PPD. Den pleide jo vanligvis å ligge på rundt 2000 eller litt lavere på p 2665. Takk igjen Theo! :wow:

 

Edit3 Pussig nå er det tilbake til gammel fart på ny WU på den nevnte Q6600, kanskje enda tregere. Kan det være noen systemopprettinger som lurer meg. Burde jo da fått noen beskjeder fra systemet. Eller kanskje en trojaner som AVG 8 og Spybot S&D ikke har oppdaget. Den andre Q6600 har nå fått p2653 og den gir ca 40% mer PPD enn p2665 iflg FahMon.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Gir foldinga en sjanse til. har slått av nod 32 på quad maskinen og WU ferdig om 2 timer. så får jeg noen former for feil så orker jeg ikke mere. har vel brukt flere timer og prøve og få de til og virke.

Har ikke klokket noen av de 3 maskinene jeg bruker og kjører ikke med stock kjølere og har ikke varme problemer.

Lenke til kommentar
Er ikke sikker på om det startet før jeg logget meg på, men det startet i allefall når jeg logget på brukeren min, ikonet dukket opp på oppgavelinjen.
Den nye klienten

blir ikke lagt i oppstart program mappen, kopier startikonet dit så går det som før.

 

Kjellms:

Hehe ingen årsak, hyggelig å kunne hjelpe og jeg forstår frustrasjonene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Si ja til at den skal starte som service i installasjonen. Så går du til kjør (win + r) og skriver services.msc. Så finner du (med den nyeste) Folding@Home-CPU[1]. Gå til log on. Velg this account, hvis du er administrator skriver du bare administrator (ikke Bjarne) så fyller den ut .\Administrator, og skriver inn passordet ditt. Sjekk at den står som automatisk. Nå burde den starte med oppstart.

Lenke til kommentar
Er ikke sikker på om det startet før jeg logget meg på, men det startet i allefall når jeg logget på brukeren min, ikonet dukket opp på oppgavelinjen.
Den nye klienten

blir ikke lagt i oppstart program mappen, kopier startikonet dit så går det som før.

 

Hvor finner jeg denne oppstart program mappen? :blush:

Lenke til kommentar
kjellms/Theo343 Har du/dere funnet ut en måte til å få SMP clienten til å start opp automatisk med windows xp. For om jeg har forstått det rett, så kan ikke SMP det. Stemmer det.

Har ikke prøvd det med automatisk (siden de første forsøkene), siden mine maskiner har gått ganske stabilt og jeg slått av automatisk omstart etter oppdateringer (men det fins jo allikevel oppdateringer som tvinger til omstart, da blir det foldepause).

 

Du må vel ha passord for å innstallere SMP-clientene såvidt jeg har skjønnt iallfall. Du får prøve oppskrifta til Fruktkake, for meg meg virker den litt for avansert. :hmm:

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Bruker ikke passord på mine maskiner, Siden jeg er den eneste som bruker maskinene valgte jeg å ikke ha ett passord. Jaja får prøve å se hva som skjer, takker Fruktkake
SMP klienten(også 5.91) må ha passord på brukeren i XP/Vista, det står som et krav. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ok, takk. :) Enda et spørsmål: Er 177.35 driverne bedre enn 174.55 driverne når det gjelder folding? Hvis ja, kan jeg bare installere 177.35 uten og avinstallere 174.55?
Hvorvidt den er bedre er vanskelig å si men jeg har oppdatert til den uansett og syntes den virket bedre og mer stabil. Det driverne først og fremst blir bedre på er desktop/video-lag under folding og slike ting som Nvidia er plaget av. Neste driver skal ha fikset dette helt sier Nvidia.

 

Du kan fint installer rett over den gamle, det går helt fint i 99% av tilfellene men anbefalt prosedyre er å deinstallere de gamle, boote i safemode og kjøre drivercleaner så reboot og installere nye.

 

 

Ok, takk. :) Enda et spørsmål: Er 177.35 driverne bedre enn 174.55 driverne når det gjelder folding? Hvis ja, kan jeg bare installere 177.35 uten og avinstallere 174.55?
Start - Programmer - Oppstart

Men husk at du alltid må logge deg på for at foldingen skal starte, i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
kjellms/Theo343 Har du/dere funnet ut en måte til å få SMP clienten til å start opp automatisk med windows xp. For om jeg har forstått det rett, så kan ikke SMP det. Stemmer det.
Jeg benytter Scheduler med "system startup" i tidspunkt slik at den alltid starter når maskinen booter. Men det er noen tilfeller hvor fah.exe bare blir stående uten å få igang kjernene, så jeg vil ikke anbefale det før jeg har 100% oversikt over akkurat den biten. Men det går greit hos meg.

 

Men husk at smpd.exe(som konfigureres fra install.bat) alltid trenger en brukerkonto med passord ellers virker ikke SMP klienten. Det er i så tilfelle nesten bedre å konfigurere automatisk innlogging i XP/Vista med passord på kontoen, om man ikke ønsker å taste passord ved innlogging.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...