Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå virker det som Stanford har fikset stats, men de har skiftet url på serverene sine. Lurer på hvor ofte Extreme overklokk folding stats siden blir oppdatert, og de får med seg at serverene har skiftet url... Det kan nok gå en stund før vi får se den gode gamle statistikken igjen. Håper de fikser det fort.

Lenke til kommentar

Kanskje litt konspiratorisk her, men kanskje produsentene velger komponenter til skjermkorta som bare har en gitt levealder? Produsentene vil jo som vi vet tjene mest mulig penger, så de vil jo at vi helst kjøper nye kort for hver generasjon tenker jeg da.

 

Men å folde på skjermkorta 365 dager i året er jo også vesentlig mer stressende enn å game x-antall timer om dagen da.

Lenke til kommentar

Det kan godt være de spekulerer i dette. En ting jeg dog ikke skjønner er hvorfor de lager kortene slik at de på 250W med "vanlige" vifter (ikke radial) kan kjøre tett i tett. Det er å BE om problemer, enten ift vifter eller ift kortet i seg selv og overoppheting/ekstra slitasje. Mulig det går med kort av typen GTX1070, dog - men det kan jo ikke være spesielt effektivt med hverken å kjøle ned kortet med et annet kort limt opp mot viftebladene, eller å få varm luft vekk fra baksiden til kortet foran.

Jeg er nå bare glad til, gitt RMA-reglene vi har her i landet. Det er vel en del av beregningen, at det er så få av SLI/Folding-mafiaen at de tjener på opplegget totalt sett. At vi er et tapsprosjekt for minst en av leddene her tviler jeg ikke på et  sekund.

Lenke til kommentar

jeg skal ned i varmen og mykne opp leddene i 3 uker.........er det forsvarlig å la maskinene stå og folde uten tilsyn? erfaringer?

 

Vi (Stian og jeg) har ca 50 maskiner stående på til enhver tid døgnet rundt. Vi har aldri opplevd noe i nærheten av brann. Brann i hjemmet skyldes helt andre sammenhenger enn din datamaskin. Det kan jeg si deg med sikkerhet. 

Men er det en eneste "stor støvdott" og rødsprit på siden osv.. så kan det kanskje være at en PC kan skape en brann, men da vil en varmeovn komme dårligere ut for å si det på en annen måte  :)

 

God tur til Thailand  :w00t:

Endret av Sn1ken
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...