Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo helt sikkert utprøvd opp i mente Christian... ...men... Det kan ikke være at klokken ikke er helt stabil? ;)

 

I vår prøvde jeg meg med en cpu-klokk jeg trodde fungerte. Max temp på under 75 på både cpu (vann) og gpu (luft). Men i den 8. timen BF4 stoppa det gitt :D

Tviler da jeg fint folder nacl i timevis uten problemer :hmm:

 

 

Allerede testet serru :=)

Lenke til kommentar

Tviler da jeg fint folder nacl i timevis uten problemer :hmm:

Forstår jeg det riktig? :

Nacl timesvis = 0 problemer. F@H timesvis = 0 problemer

 

Nacl + F@H = problemer?

 

Om en og en ting fungerer er det ikke sikkert 2 ting sammen gjør det (selv om du frigir kjerner til F@H)

 

Allerede testet serru :=)

Regner med det går gjetord hos Nvidia og Intel om når en komponent blir shippet til @ChristianThorkildsen er det full jubel! "Nå skal vi vise hva vi duger til!" (Som mange andre her på forumet også :) )

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

 

Tviler da jeg fint folder nacl i timevis uten problemer :hmm:

Forstår jeg det riktig? :

Nacl timesvis = 0 problemer. F@H timesvis = 0 problemer

 

Nacl + F@H = problemer?

 

Om en og en ting fungerer er det ikke sikkert 2 ting sammen gjør det (selv om du frigir kjerner til F@H)

 

Allerede testet serru :=)

Regner med det går gjetord hos Nvidia og Intel om når en komponent blir shippet til @ChristianThorkildsen er det full jubel! "Nå skal vi vise hva vi duger til!" (Som mange andre her på forumet også :) )

 

Lol :p

 

Forrige 5820K viste seg å være defekt. Ny 5960X er ikke :p

 

Skal teste mer idag..

 

Men jepp du forstår riktig.

 

Kan prøve å dele ut 1 core til hvert skjermkort og folde på resten av 6 cores om det har noe å si. Kanskje det blir krøll dersom man bruker maskina + folding på gpu og nacl :hmm:

 

Funker det fint for deg?

 

EDIT: Folder nå også med cpu som slott. er litt rart :p

 

post-319721-0-21832300-1442499160_thumb.png

 

Den hopper opp til 100% så sender noen mb, så laster den ned igjen. Men som dere ser så varer det bare i et par sekunder, wait wut?

 

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Funker det fint for deg?

Jeg har dessverre en liten pause jeg. Hovedmaskinen min står ikke alltid koblet til. Burde vært ferdig nå, men akk nei. Jeg får ikke lov av meg selv å leke med data før oppussing er ferdig. (Problemet er at jeg ikke har hatt en eneste fridag siden 14. juni, og neste blir ikke før om tidligst 5 uker... ...om ikke noe dukker opp. Ikke bra men det tar fra meg lysten til å snekre. Men det nærmer seg nå!)

 

Foreløpig står maskina mi på soverommet. Der er det ikke aktuelt med en varmeovn nå :)

Lenke til kommentar

Jeg har litt problemer med å folde Nacl via google chrome og folde begge korta via fah programmet. Noen andre som sliter?

 

Tempen er ok. 75¤C på cpu max og 45-50¤C på Gpuene. :)

 

 

Vel alle av satt til ferdig og drit lei varmen. Så bud ønskes på pm.

Er 27c nå og vi er i september, jaja.

 

980Ti har en TDP på 250W ved standard frekvenser da... Visste du ikke det da du handla? Dessuten vi folder frivillig. Ingenting man her  ;)

 

Selvsakt viste jeg det, men det var før c21 kom. Da ser du det.

Og ja har foldet frivillig siden juli o4. Derfor mitt gnål om watt og varme.

Ligger nå på ca 2500, holder på å teste ut hva jeg skal gjøre.

Til nå ser det ut for ut med 980 og inn med 980Ti :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Og ja har foldet frivillig siden juli o4. Derfor mitt gnål om watt og varme.

Ligger nå på ca 2500, holder på å teste ut hva jeg skal gjøre.

Til nå ser det ut for ut med 980 og inn med 980Ti :)

 

 

For å gjøre det enkelt, slik vår venn knopflerbruce ofte er så flink til (ment som et kompliment) burde du stikke fingeren i jorda og regne ut PPD pr Watt. Noe jeg nesten er helt sikker på går i 980ti sin favør. Det er jo prinsippet det som betyr mest for deg.

 

knopflerbruce kan helt sikkert bistå med dette, eller andre for den saks skyld.

 

Sjekk litt PPD for 980 vs 980 ti en periode (enkleste er logg fra HFM), så legger du frem litt tall. Så får vi alle svaret  :)

 

Takk igjen for din fantastiske innsats Kjetil  :love:

Lenke til kommentar

Jeg kan egentlig ikke forstå hvorfor et 980ti skal være dårligere enn et 980 ift PPD/W. Det kan jo være det stemmer (ikke regnet ut dette eksakt, hehe), men selv om denne effektiviteten går litt ned pga varmen og andre ting som følger med i "pakken"" når mer aktiveres så burde K-faktoren veie opp for dette, og mer til.

Shaders/TDP-forholdet er hvertfall 11,2 shaders/Watt for 980ti, og 12,4 shaders/Watt for 980, så 980ti burde på papiret være bedre her, selv uten K-faktor (frekvenser kan man jo sette selv :p ).

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

 

 

Og ja har foldet frivillig siden juli o4. Derfor mitt gnål om watt og varme.

Ligger nå på ca 2500, holder på å teste ut hva jeg skal gjøre.

Til nå ser det ut for ut med 980 og inn med 980Ti :)

 

 

For å gjøre det enkelt, slik vår venn knopflerbruce ofte er så flink til (ment som et kompliment) burde du stikke fingeren i jorda og regne ut PPD pr Watt. Noe jeg nesten er helt sikker på går i 980ti sin favør. Det er jo prinsippet det som betyr mest for deg.

 

knopflerbruce kan helt sikkert bistå med dette, eller andre for den saks skyld.

 

Sjekk litt PPD for 980 vs 980 ti en periode (enkleste er logg fra HFM), så legger du frem litt tall. Så får vi alle svaret  :)

 

Takk igjen for din fantastiske innsats Kjetil  :love:

 

Ja det er mere ppd på 980Ti. 2x980Ti 450-5xx w? 2x980 300-400w. Og ca 100-200K mere ppd på TI.

Nå kjører jeg kun ett 980Ti + naci i den maskinen, cpu på 4200 og maskinen ligger på 300w og ppd 416k p10476.

Samme nede bare 980 + naci ppd 352K p10476.

Lenke til kommentar

Tja, Vi er da ikke på win95/98 og me lenger? Da måtte vi gjøre slik :shrug:

Gjør du det på linux også hvær gang det kommer ut en nye versjon :)

 

Ikke noe man , men selv om man kjører ting som CCleaner, så blir det mye rot på en gammel Windows installasjon over tid. Du kan også ta image av disken/partisjonen med Acronis når du vet du har en fungerende installasjon, så hvis noe går galt med en fremtidig oppdatering eller driver, så kan du rulle tilbake. Tar ikke så lang tid som å måtte installere alt fra start av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...