Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg for min del gir opp F@H til mandag, fikk ned 3 x 8018 selv om jeg kjører beta flagg. Så for min er det tydelig at PG driver med regel rett løgn, bedrag eller bløff når de sa i fjor at core15 nærmet seg slutten. :thumbdown: Alle tre GPU'ene er stoppet.

 

Så spørsmålet mitt er: Hva er det PG driver med? :wallbash:

Lenke til kommentar

Jeg for min del gir opp F@H til mandag, fikk ned 3 x 8018 selv om jeg kjører beta flagg. Så for min er det tydelig at PG driver med regel rett løgn, bedrag eller bløff når de sa i fjor at core15 nærmet seg slutten. :thumbdown: Alle tre GPU'ene er stoppet.

 

Så spørsmålet mitt er: Hva er det PG driver med? :wallbash:

 

Det ser ut for at de har jobbet med saken i hele natt (core 17 wu 9407).

 

Foreløpig ser det ut for at de venter med å slippe core 17 mot windows brukere, men at de legger tilbake til slik det var før alt startet med WU 9407, hvor linux og AMD foldere fikk core 17 mens windows brukere får core 15.

 

Hadde det vært en enkel løsning, så ville det sikkert blitt valgt fra PG sin side. Men denne gangen har det en klar sammenheng med et prosjekt som kanskje ikke skulle vært lagt over i beta. Shit happens :)

Lenke til kommentar

Min 9407 (342,0,0) ble kjørt ferdig uten feil, og ble etterfulgt av en 8018.

 

Selv om PG har sagt at det ikke skulle komme flere core 15 prosjekter, kan det være slik at de enkelte prosjektene allikevel kan lage flere core 15 WU? Eller er det PG som har 100% kontroll over hvilke WU som blir lagd og distribuert?

Personlig blir jeg ikke særlig opprørt om jeg skulle få core 15 WU med lav PPD. For meg er det viktigere at et prosjekt får gjort mest mulig forskning, uansett om det kan virke som det er resultat av dårlig planlegging at vi fremdeles får tildelt "gamle" WU. Forskning er nettopp det å finne ut av det ukjente, å komme frem til et resultat som enten beviser eller motbeviser en teori.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig med deg Magnus. Forskning er det viktigste, så blir QRB og PPD osv faktorer som i hovedsak motiverer donorene.

 

En meget spennende faktor er selvsagt hvordan PG evner å motivere flere donorer, samt skape nyvinninger som i hovedsak er til fordel for forskningen.

 

Mye resurser er brukt på fah-nacl-client. I forkant, og nå i etterkant. Det har gitt resultater. Bare se på bildene jeg poster under. 21 petaflops vs 43 petaflops på bare noen mnd.

 

QRB for GPU er også en meget stor del av bidraget, så det er viktig for PG å levere på flere fronter om dagen.

 

 

VBUcjIp.jpg
UmSyC0c.jpg
Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Det er verdt å legge merke til at andelen som folder under Linux stadig går ned, og nå på det nærmeste er radert bort. I praklsis vil dette si BA-foldere som alle kjørte 2P/4P rigger, men hvor de fleste nå har flyttet seg til BOINC. [H]ardOCP som tidligere var verdens mest produktive team er nå redusert til det halve og har kun en BA-folder igjen i toppen som er veldig produktiv, men jeg tenker at han også gir seg så snart han når helt til toppen av lista.

 

Men jeg er i hovedsak enig med Magnus med hensyn til forskningen, og vi må bare kjøre på og ta det som kommer hvis vi skal klatre videre. :thumbup:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jeg har, som nevnt tidligere, lett for å spy ut eder og galle, men begynner uansett å folde igjen etter en liten stund. Jeg har fått ned P13001 til alle 3 GPU'ene, så får vi se hva som skjer framover. Og det er jo klart at jeg støtter forskning etc, ellers så hadde jeg ikke foldet eller støttet Leger uten grenser eller Røde kors.

Lenke til kommentar

Så denne meldingen i loggen nå:

 

11:56 -!- msultan changed the topic of #fah to: Testing 0x17 Projects | Internal: 9101(3272014), 8902 (2674388272) Down, 9311 (9172013) Win only, 9406 (511956) | Beta: None | Adv: 8900 (Lin), 13000 (Win/Lin) | Full: 8900 (Win) | 0x17 v0.0.55 | Win/Lin WS: Up - AS: Up | v0.0.55 FAHCore_17 on p8902 (Recent Nvidia driver slowdown fix) | Dump PROJ9100(being renamed and restarted)
11:56 <@msultan> just re-released 9100 as 9101 with id 3272014 on internal

 

Det var for 10 minutter siden. Så de jobber med saken :)

Lenke til kommentar

Det er verdt å legge merke til at andelen som folder under Linux stadig går ned, og nå på det nærmeste er radert bort.

Ser ut som det skyldes feil i rapporteringen. Vijays ord ang. den lave andelen:

 

 

 

Looking into this is on our todo list, but we're currently using developer time to push on the NaCl and two other new clients for some tight deadlines, so this may have to wait a bit.

 

PS I should stress that this appears to be a stats-underreporting issue.

 

 

Øøøøyh! Det har dukket en "Flaschie" opp i bakspeilet mitt. ;)

Dam dam dam dam dam dam dam dam :p

 

Men ser det er et par måneder til jeg passerer deg ;)

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

En donor på foldingforumet skriver at han folder med 12 maskiner, hver med 6 x Radeon R9 290, totalt 72 slike kort. En forsiktig beregning tilsier et strømforbruk på omkring 20.000 Watt. Tror jeg skal slutte å klage på mitt eget puslete forbruk med 4.000 Watt. Link: https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=81&t=26145

 

Men hans innsats gjenspeiles ikke i statistikken: http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=654052

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Er det andre som har hatt problemer med HFM på win 8 med v7?? Jeg får ikke lagt til clienten som er på samme maskin (Add Client-v7).

 

Jeg har prøvd et stort utvalg av ip-adresser i "Remote access" for allow ip:

0.0.0.0

0.0.0.0/0

127.0.0.1, 10.0.0.0/24

127.0.0.1

127.0.0.1/24

127.0.0.1, 10.0.0.0-10.0.0.255

Har lest flere guider og forum innlegg om folk som har hatt samme problem med å ikke få opp noe i HFM når en trykker "test connection". De overnevnte ipadressene har løst problemet for flere.

 

:no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...