Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er av disse grunner jeg vurderer gpu-farm ja. ( som investering heretter)

Kortene burde neppe klokkes i en farm, men ja hvem vet hva de gjør med gpu også.

 

Det er noe som bare føles rett med gpu x mange.

 

Man kjøper jo ikke 3 kort, 200-300 ser fint ut :dremel:

 

Kanskje vi må tenke annerledes også, sponsorer på strøm eller plass ol.

 

Blir ikke klok på den nye betan.

 

 

Måtte bytte undertøy da jeg så disse bildene og har fremdeles problemer med å finne den fordømte nettbankbrikken.

 

Hvem fører disse herlighetene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.nextron.no/main.php3?PI=composeinfo&CID=31353

 

og TYAN FT72

 

 

 

Eneste jeg lurer litt på her er at disse er laget for Tesla K20 osv, med maks 150W pr kort osv.

 

Vi må finne ut av om disse riggene klarer 2-300W-kort

 

Koster nok 30K+ for 2x 1600W psu ( trenger kanskje sette inn 3)

Hovedkortet og kabinettet alene.

 

Skal få priser av nextron imorgen.

Sånnsett lønner det seg nok å sette færre kort i flere "normale" kabinetter med normale PSUer.

 

Er det noe jeg har lært av å sette mange gpuer i en kasse er at man vil ha referansedesign på kjølerene.

Gjerne noen som henter inn luft bak også og er litt skrå bak.

 

Med de kjølerene som henter luft overalt og blåser den samme luften overalt vil kortet under varmes opp og all varmen fly rundt i kabinettet.

 

Det nederste kortet vil koke PSU om den er montert nede.

 

  • Referansekjøler med luft ut bak
  • Modell som er energieffektiv som 780ti ikke x290
  • Kabinett med PSU oppe over kortene.
  • Hovedkort som ikke går under pci-e 8x om man setter i kortene man har plass til.
  • Skal man ha 2 kort pr rigg så finnes det hovedkort hvor det er en ekstra pci-slot mellom 16slottene så kortene ikke er helt inntill hverandre.

post-64596-0-78948500-1394370296_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

 

Tviler på at Teza får så høy PPD som 550k-600k med P76xx som han folder i det bildet. Med P8900 eller P9401 så kanskje, men jeg fikk heller ikke noe høyere enn ca 50k med P7606 f. eks. Med forbehold om at jeg husker rett da.

 

Lenge siden jeg sjekket PPD, men antar rundt 120K PPD pr kort var normalen...

Er nysgjerrig på Nvidias neste topp kort (ikke Titan black), noen som har hørt rykter om dette?

 

Du mener Maxwell? Tja, Nvidia har jo sluppet både 750 og 750 Ti som er basert på Maxwell, eller GM10x chip er det vel. Men når topp kortene kommer vet ingen enda.

Lenke til kommentar

 

http://www.nextron.no/main.php3?PI=composeinfo&CID=31353

 

og TYAN FT72

 

Skal få priser av nextron imorgen.

Sånnsett lønner det seg nok å sette færre kort i flere "normale" kabinetter med normale PSUer.

 

Er det noe jeg har lært av å sette mange gpuer i en kasse er at man vil ha referansedesign på kjølerene.

Gjerne noen som henter inn luft bak også og er litt skrå bak.

 

Tenker da i retning av normalt hovedkort, vannkjølte skjermkort (tar vel ikke mer enn en kortplass) og gjerne 6-7 av disse kombinert ved gode vifter i kabinettet.

 

Blir i såtilfelle å koste endel 1000 lapper for ekstern vannkjøling som vil takle dette oppsettet. Ingen ting er umulig dog, kommer ann på sluttsummen hva som vil lønne seg.

Lenke til kommentar

Snakka med Nextron, de kassene leverer kun 1600W selv med redundant PSU .

Selv om 2x psu vil levere 800W fra hver , vil de ikke kunne levere 900+W fra hver samtidig slik jeg trudde.

 

Da snakker vi 5 kort eller noe med mindre man kjøper egen PSU og har de i en rack over med hull i seg og kablene ned ^^

U8 hjemmelaget^^

Lenke til kommentar

 

Tenker da i retning av normalt hovedkort, vannkjølte skjermkort (tar vel ikke mer enn en kortplass) og gjerne 6-7 av disse kombinert ved gode vifter i kabinettet.

 

 

Da må man finne et hovedkort som leverer iallefall x8 på de sporene kortene står i.

Det er iallefall 99% garantert at det må bli en med 2x cpuer.

SR2 er jo meget egnet, med 2x n200chipper så man har dobbelt så mange pci-e16.

 

Trur den beste gpuriggen blir en SR-X med vannkjølte kort i enkeltspor og 2x 1200W psu.

Da må man finne kabinett med 2x psuer og 10 utvidelsesspor bak ^^

Lenke til kommentar

Dyr løsning, men kjøper jeg kort med vannkjøling bør jeg få plass til 6-7 gpu kort og 2 psu i mitt eksisterende 19" kabinett.

 

Varme må da komme ut i front av maskinen, men ser ikke hvorfor det ikke skulle gå. (må bare hive ut Gen. 2 x4 SSD RevoDrive 3 X2 240GB)

 

post-148160-0-83679100-1394399952_thumb.png

 

Noen som vet om noen av disse profilene eller lignende er å få kjøpt i Norge?

(min 40-60cm lengde)

 

post-148160-0-63852100-1394400669_thumb.jpgpost-148160-0-52723300-1394400681_thumb.jpgpost-148160-0-55143400-1394400694_thumb.jpgpost-148160-0-37403400-1394400712.jpg

Endret av Teza
Lenke til kommentar

Problemet er å få plass til alle kortene ved siden av hverandre.

 

Du får bare plass til 4 stk 780 kort f.eks på det hovedkortet der hvis du velger en type som ikke har spesiell kjøler som tar 2,5 plasser, da får du plass til kun 3 kort.

 

Se i link under hva jeg mener:

 

http://banglagamer.com/showthread.php?11248-Quad-NVIDIA-GTX-480-rig-(master-SLI)

 

Dette kan være en billig og bra løsning:

 

http://hardforum.com/showpost.php?p=1039972901&postcount=50

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Jepp 2 cpuer for å få nok lanes inn , vann for å få singlekort og 2 kraftige psuer.

 

Man vil spare penger ved å putte 2-3 kort i hver pc og ha 3 pcer oppåhverandre.

Mer plass, mer lyd og fler komponenter.

 

 

1-Supoermicrorack dyrest

2-Din løsning billigere

3-Det jeg skrev over billigere

4-HK på plate med pci-e-forlengere billigst

 

Skal man ha dette hjemme er nok 2 eller 3 best.

Skal man sette dette bort et sted ingen ser er vel 3-4 best.

 

Mener han snakker om å montere singlekort med vannblokk.

Evga sine tar vel 2 plasser fra fabrikk pga teit løsning på slangenipplene.

Endret av War
Lenke til kommentar

Må ha vannblokk, ellers er det kun plass til 3 kort.

Beste vil nok være flere maskiner, bare vannkjølingen blir ekstrem for å kunne takle 2x cpu og 6-7x gpu.

 

Hadde jeg hatt lengre hår kunne jeg benyttet mine 3 kort som hårføner...

Lenke til kommentar

Litt kjipt å ha alt montert opp på treplater med clas ohlson-bordvifter over alt når det kunne sett konge ut i rack eller vannkjølt.

 

Men for meg som setter de i eget rom og poengene velter inn så går jeg nok for 2-3 pr kabinett med referansekjølere , så sparer jeg 80% penger mot at det tar mer plass.

Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1570586

 

Blir jo sånn her, men man må ha et HK som ikke går under x8 med de aktuelle portene i bruk

+ at kabelen må støtte det / typisk x16/x8-kabler og ikke x 1-2-4 osv som de fleste bitcoinfolka kjøper.

 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1564540&p=21460497

 

Mener å ha målt bussen til 33-40% load i pci-ex16 med folding.

x8 vil da bli 70-80% load.

 

99% av HK har porter som er eller blir x1-4 med flere porter i bruk.

Da vil man strupe foldingen.

 

 

Edit: 83mill er vel ny dagsrekord ^^ :tease:

post-64596-0-66240700-1394401992_thumb.jpg

post-64596-0-94462700-1394402001_thumb.png

Endret av War
Lenke til kommentar

Ville bare si at i sommer kommer jeg nok til å ta mangen pauser fra foldingen min? Grunnen er at tempen nå er 28.8c inne, ute ca 7c.

Men jeg tar ikke sorgene på forskudd, bare så dere vet det om jeg forsvinner. Happy folding folkens.

Edit: Har og gått ned i inntekt så det kan og være med på at jeg skruer av?

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...