Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange PPD kan man forvente av 2 x E5-2620? Hvis det blir aktuelt, begynner jeg i det små. :)

Jeg får rundt 80k ppd ut av mine 2650'er, ikke verdt og kjøpe det hvis det skal stå som dedikert folding ettersom prisen for dette imot et G34 alternativ til samme pris, vil gi deg flere ganger mer ppd.

De klarer ikke BigAdv WU's så du må ha raskere prosessor og mer kjerner for og få dette til og fungere.

De fleste 2P utenom og gå for 4500serien klarer ikke bigadv tidkravene ettersom det er de som produserer optimalt med poeng.

Lenke til kommentar

Jeg får rundt 80k ppd ut av mine 2650'er, ikke verdt og kjøpe det hvis det skal stå som dedikert folding ettersom prisen for dette imot et G34 alternativ til samme pris, vil gi deg flere ganger mer ppd.

De klarer ikke BigAdv WU's så du må ha raskere prosessor og mer kjerner for og få dette til og fungere.

De fleste 2P utenom og gå for 4500serien klarer ikke bigadv tidkravene ettersom det er de som produserer optimalt med poeng.

Vel, det er da noen 2P rigger som gir grei uttelling også, men prisen er nok litt mer uspiselig.

Min 2P E52687W gir ca 400k PPD

Skal snart få hjem storebroren, en 2x 2697V2 ES - den har jeg aldri fått testet å folde på, men ut i fra denne lille tråden på foldingforum bør den gi over 700k PPD. (jeg kjører 1866Mhz minne, og har ES som bør klokke litt mer)

https://foldingforum.org/viewtopic.php?nomobile=1&f=38&t=24966

 

Så ja - skal du kjøre 2P er det lurt å søke litt på ebay etter noen E5v2 ES chipper med mest mulig kjerner og klokke.

Begynner du med 2620 kan du jo alltids bytte CPUer senere.

Lenke til kommentar

Må flire litt når jeg ser kurven til Magnus Lie. Det ser jo ikke ut som jeg er aktiv en gang, når han kommer opp i radaren i folding stats.

 

Og det virker som dugnadsånden er på topp om dagen, for nå produseres det masse poeng :) . Øverste halvdel av første siden i statsen over aktive brukere er stort sett knallrød. Lurer litt på om vi får tilbake Knopfler...

 

Stå på, siste uka har vi kortet ned tiden for å knekke russerene med nesten et år!!!

 

Leifer...

Endret av Ruskepus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg får ikke koblet meg på nettet med den nye serveren, selv med dual nettverksledning. Står lite om det i manualen. Er det noen av dere som har hvert borti noe av det samme? Kjører ubuntu 12.04

Jeg tipper det er Ubuntu som holder igjen. Gå til Systeminnstillinger, Nettverk og sjekk at "Kablet" valg er slått på. Evt også resett router og modem slik at maskinen blir oppdaget på lokalnettet.

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tipper det er Ubuntu som holder igjen. Gå til Systeminnstillinger, Nettverk og sjekk at "Kablet" valg er slått på. Evt også resett router og modem slik at maskinen blir oppdaget på lokalnettet.

Får det ikke til skal prøve med server versionenen av Ubuntu. Hvis det ikke går får jeg ringe nettseskapet i morgen

Lenke til kommentar

Det ser vel ikke ut til at det er noe galt med nettilgangen din siden du er på nett her? Så da tror jeg heller at det feiler hovedkortet ditt noe, relatert til nettverksportene der. Var dette er helt nytt hovedkort eller noe du fikk tak i brukt? Hvis det er nytt og kjøpt hos Nextron så er det jo enkelt å få det testet siden du bor i Oslo.

Lenke til kommentar

Hvis det er den som er nærmest COM1 så snakker vi om IPMI_Dedicated LAN, se bilde av HK på siden 1:3 i manualen. Mulig den kan brukes til vanlig LAN også, jeg vet ikke / er ikke sikker. Geir på Nextron vet det garantert, og mest sannsynlig også nilsch her på forumet. Et annet alternativ er å kjøpe et nytt nettverkskort hvis ingen av de integrerte virker. Jeg har selv brukt Wifi-USB med hell på disse kortene hvis du velger den varianten. Ubuntu fant selv ut av kortet og installerte det automatisk og det virket med en gang.

 

Har du forresten sjekket at LAN-portene er enablet? Hvis dette er et brukt kort og forrige eier har rotet med jumpere så kan det faktisk være årsaken til at ting ikke fungerer. Se side 2:30, 2:32 og 2:34. Du finner også noe om IPMI_LAN & BMC på side 4:27, hvor BMC Network Configuration omfatter LAN1. Jeg er som sagt usikker på om IPMI_LAN også kan brukes som vanlig LAN, og på side 4:28 står det noe om dette.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hvis det er den som er nærmest COM1 så snakker vi om IPMI_Dedicated LAN, se bilde av HK på siden 1:3 i manualen. Mulig den kan brukes til vanlig LAN også, jeg vet ikke / er ikke sikker. Geir på Nextron vet det garantert, og mest sannsynlig også nilsch her på forumet. Et annet alternativ er å kjøpe et nytt nettverkskort hvis ingen av de integrerte virker. Jeg har selv brukt Wifi-USB med hell på disse kortene hvis du velger den varianten. Ubuntu fant selv ut av kortet og installerte det automatisk og det virket med en gang.

 

Har du forresten sjekket at LAN-portene er enablet? Hvis dette er et brukt kort og forrige eier har rotet med jumpere så kan det faktisk være årsaken til at ting ikke fungerer. Se side 2:30, 2:32 og 2:34. Du finner også noe om IPMI_LAN & BMC på side 4:27, hvor BMC Network Configuration omfatter LAN1. Jeg er som sagt usikker på om IPMI_LAN også kan brukes som vanlig LAN, og på side 4:28 står det noe om dette.

Jeg har et Wifi usb, men Ubuntu skjønner ingenting av den versjonen jeg har. Hvaslags USB er det du har brukt? PS: kortet er nytt og kjøpt på Nextron

Endret av JadaNei
Lenke til kommentar

Den er på hytta, og jeg husker ikke hva den heter, dessverre!

Generelt kan jeg si at den var støttet av 64-bit OS, både Windows og Linux.

 

Jeg skal på hytta neste helg, men det blir vel noe sent for deg.

Fikk det til :). Problemet var at de resterende portene i ruteren var dedikert til video. Nå er jeg oppe å kjører. Neste jobb er forhåpentligvis en bigadv.

PS: Takk for all god hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...