Gå til innhold

Hardware.no hacket?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første, tror dere fjortisser klarer å spamme så mye manuellt? Svaret er nok nei. Dette er jo et script som systematisk har registrert brukere og lagd nye poster med det samme innholdet. Og det er sikkert ikke så lett som bare å finne ipen og kaste de i en bunnløst hull.

Lenke til kommentar

Det har gitt seg nå. Og vi kan ike IP-banna da det er 99% sikkert at de bruker fake IPer. Altså noen andre sin. Se på det som at de bruker en skole sin IP eller noe. Tatt over en bunch av skolens maskiner eller noe.

 

har ikke gidda sjekke opp Ipene selv, men det er som regel noe ala dette slikt foregår. Eller proxier eller hva du vil

Endret av Blib
Lenke til kommentar

QUOTE (Blib @ 05/06/2004 : 21:35)
QUOTE (Mr.Garibaldi @ 05/06/2004 : 21:32)
BTW: Hvorfor ble tråden "stygge bilder" låst?

Fordi det er slitsomt å ha flere tråder som bare omhandler det samme. Samler helelr alt her så det blir enklere for oss

Ah, ok.

 

Ble bare litt forundret når jeg skulle poste og fikk beskjed om at tråden var låst.

(Dere har litt andre rutiner her enn de andre BBSene jeg besøker)

 

[EDIT]

En ting som kan være mulig å gjøre er å begrense hvor ofte en ip kan poste.

De fleste BBSer støtter en begrensning på hvor ofte man kan poste, men om det er mulig å gjøre dette basert på IP og ikke brukernavn :shrug:

 

Ikke det at det hadde gjort så veldig mye forskjell, da spammern(e) bare ville endre iper oftere.

[/EDIT]

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar

QUOTE (Blib @ 05/06/2004 : 21:33)
Emailvalidering, kdoevalidering og alt slikt er bare til pest og plage for brukerene. Med mindre dette her fortsetter noen dager til synes jeg ikke det burde bli innført

Man registrerer seg bare én gang.. om det tar fem sekunder ekstra å knotte inn en bokstav/tall-kombinasjon, så er ikke det det verste dere utsetter en bruker for.

Lenke til kommentar

QUOTE (jallakim @ 05/06/2004 : 21:57)
forumet har innebygget "spam-forhindrer". Dvs at man ikke kan poste poster med mer enn 10 sekunders mellomrom. Hvis man ser på poste-listene, er det ca 5-6 tråder pr. minutt - ergo dem har postet så raskt dem kan.

Så de har begrensning pr ip?

Det var jo bra!

Er bare vant å sperre på brukernavn (noe som ikke hadde hjulpet så mye her).

 

Bare glad de ikke fant det scripte som lar dem bytte ip hele tiden også :)

 

[EDIT]

Blib> hehehe. Meget godt poeng! Vi har jo bare sett de postene som ble værende en stund på forumet...

(Ja, refererer til posten under, gidder ikke lage ny)

[/EDIT]

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar

QUOTE (psilocybe @ 05/06/2004 : 21:55)
QUOTE (Blib @ 05/06/2004 : 21:33)
Emailvalidering, kdoevalidering og alt slikt er bare til pest og plage for brukerene. Med mindre dette her fortsetter noen dager til synes jeg ikke det burde bli innført

Man registrerer seg bare én gang.. om det tar fem sekunder ekstra å knotte inn en bokstav/tall-kombinasjon, så er ikke det det verste dere utsetter en bruker for.

:yes:

 

Eit par sekundar ekstra for kvar seriøse brukar er verdt det.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...