Gå til innhold

Hardware.no hacket?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QUOTE (HalTan @ 05/06/2004 : 21:20)
Sleng på e-postvalidering dere.

Og der var det bildet igjen...

 

Jaja.. Man kan vel ikke annet enn å føle medlidenhet med slike drittunger. Siden de ikke har noe liv og prøver å gjøre opp for det ved å (prøve å) trekke andre ned til deres nivå... (Dog skulle jeg gjerne sett det bildet fjernet for godt fra internett!)

 

 

En annen ting enn å gjenkjenne bokstaver/tall i et bilde (som forøvrig blir stadig lettere å lage programmer som gjenkjenner), er legge inn et flagg på visse ord i brukernavnet.

 

Ser f.eks. at taperen som plager oss har brukt "penis", "gay" og "fag" i brukernavnene sine.

Ved å filtrere disse under registreringen ville det også krevd at lamern måtte komme opp med andre navn (noe jeg tviler han har intelligens nok til), eventuellt funnet et annet program. (Man må selvsagt legge til flere ord enn de tre, men bare som et eksempel)

 

"penis" kunne man ha i en ren forbudt liste, mens "fag" kunne bli flagget for godkjennelse av moderator. ("fag" har jo ganske mange forskjellige betydninger, også på engelsk) Gjerne da med et tekstfelt hvor man kunne skrive inn en forklaring på hvorfor man ville ha det brukernavnet, og en mulighet til å velge et annet brukernavn hvis man ikke vil vente til en moderator godkjenner nick'et.

 

 

Men jeg har ingen anelse om det er mulig å gjøre det med den programvaren som brukes på forumet.

 

BTW: Hvorfor ble tråden "stygge bilder" låst?

Lenke til kommentar

JEEZ!!! det var en slitsom jobb! :scared: Takker tilB|Real som også var på og hjalp til nå :)

 

Altså - dette her er bare små drittunger og forhåpentligvis er det over snart. Emailvalidering, kdoevalidering og alt slikt er bare til pest og plage for brukerene. Med mindre dette her fortsetter noen dager til synes jeg ikke det burde bli innført

Lenke til kommentar

E-post validering er ikke helt nødvendig, men en bilde-gjennkjennings rutine er helt kurrant og 100% effektivt mot masse-registrering av brukere.

 

Heretter ser jeg ingen grunn til at det ikke skal være en selvfølge!

 

Blib: når det allerede har skjedd to ganger, og at det er gjort med scripts som er spesielt laget for hw.no's registrerings-prosess (det er jo custom-made av HW) er jeg redd det vil fortsette..

Endret av Fury
Lenke til kommentar

QUOTE (Mr.Ueland @ 05/06/2004 : 16:46)
Later til å være noen amerikanere som tror dem er kule, skal få undersøkt mer før abuse blir informert om saken sannynligvis..

 

Skal bare en åpen anonym http proxy til så kan du få ip fra kina om du finner en.

Det finnes mange der ute som er åpne så vist han/dem vil så kan di holde på i evigheter med bare å bytte proxy.

Tar bare 3 sec så har han en ny ip vist han har samlet opp en del.

 

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar

Hva med IP ban? funker det ikke? Går jo ann å banne som bare f på IRC og diverse andre greier, DirectConnect f.eks

 

Har bare vært med i forumet noen få dager men jeg er sjokkert. Har lest i forumet lenge før jeg registrerte meg så jeg vet dette ikke er normalt, men det er enda mindre nødvendig å utsette seriøse brukere for dette. "Shields Up" og frem med lær piskene :woot::evil:

Endret av Launch
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...