Gå til innhold

Forferdelig dårlig av Komplett!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er ikke ofte jeg poster her i forumet, men føler meg tvunget til det nå. Jeg går rett på sak.

 

Jeg har et Asus GeForce 4 TI4200 128mb kort som ble kjøpt av min bror på Komplett.no (jeg har overtatt kortet). Vifta har stoppet på kortet og jeg vil ikke ha noe delvis defekt kort når jeg enda har garanti. Ringer Komplett.no sin support telefon (33 47 14 40) for å ta en prat med en av de vanligvis hyggelige og behjelpelige karene. Her starter toppen på kransekaken for meg å rase sammen. Her er samtalen som følger:

 

Samtalen er slik, og ingen av partene sa stygge ord eller noe. Høflig samtale.

 

Rune (meg): Hei, jeg har et problem med mitt Asus GeForce 4 TI4200 128mb skjermkort. Problemet er at viften har stoppet, og lurer på hva jeg bør gjøre nå?

Anonym Komplett konsulent: Hei. Hvor sa du viften satt?

 

Rune: På skjermkortet, vel. (Høflig)

Anonym Komplett konsulent: Åja, det stemmer. Hehe

 

Anonym Komplett konsulent: Da kan du sende inn kortet til vår returavdeling for bytte av vifte eller nytt kort om vi ikke har vifte på lager.

Rune: Ok.... Men saken er som så at jeg ikke vil ha ny vifte da jeg har tidligere hørt om andres erfaringer om dere på Komplett.no "glemmer av" av det er satt på ny vifte (garanti bortfaller) av dere, så jeg vil heller ha et nytt kort i såfall.

Anonym Komplett konsulent: Ja, det skal vel gå greit vil jeg tro.

 

Rune: Hvilket kort kan jeg forvente og få tilbake da?

Anonym Komplett konsulent: Tilsvarende eller bedre

 

Rune: Ok. Jeg sitter på nett nå og ser at dere ikke har noen GeForce 4 Ti4200 kort inne på lager. Jeg er ikke sikker på hva som vil være tilsvarende per i dag når det er nye skjermkort ute på markedet.

Anonym Komplett konsulent: Det kan hende vi har på fjernlager, ellers så vet jeg ikke. Du får vente og se i posten når du får nytt kort tilbake

 

Rune: Hvordan kan jeg forsikre meg mot at dere sender meg et GeForce 4 MX440 eller FX5200 da?

Anonym Komplett konsulent: Du må bare vente å se

 

Rune: Om jeg får et nytt kort tilbake, og vil ha et annet, er det mulighet for bytte?

Anonym Komplett konsulent: Det vet jeg ikke helt i farten

 

Rune: Rart! Om jeg vil bytte til et annet kort FØR dere sender noe til meg. F.eks et Sapphire Radeon 9800 Pro 128mb Lite retail kort (1995kr). Hva blir i såfall mellomlegg?

Anonym Komplett konsulent: Det vet jeg ikke helt heller, men det blir mellomlegg.

 

Rune: Hvordan vet du det blir mellomlegg om du ikke vet det helt sikkert? Hva er grunnlaget for mellomlegg da?

Anonym Komplett konsulent: Det blir dagens pris på kortene

 

Rune: Hva er dagens pris på mitt skjermkort? Jeg må i såfall regne ut hvor mye jeg må spare opp til eller ta ut av banken, sikker på at du ikke vet noe?

Anonym Komplett konsulent: Nei, beklager jeg vet ingen ting om dagens priser på eldre skjermkort

 

Rune: Hva heter du?

Anonym Komplett konsulent: Hvordan det?

Rune: Jeg vil ha deg som referanse i fremtiden om det skulle være noe angående denne saken. Jeg vil ikke være skadelidende om noe skulle skje, det får du/dere (Komplett.no) stå for.

Anonym Komplett konsulent: Du kan godt prøve å ringe på nytt om du ikke er fornøyd med samtalen

Rune: Ja, jeg tror nok jeg får gjøre det. Ha en god dag.

Anonym Komplett konsulent: Ja, det samme til deg!

 

 

Hva i alle dager er det som har skjedd med Komplett.no og kundeservice? Greit nok at jeg handlet litt hos MPX (meget god service fra Kim Jensen!! :love::D ), men jeg kan aldri i livet tro at jeg er bortskjemt med kundeservice? At konsulenten ikke ville oppgi navn er for min del veldig veldig negativt da jeg ikke kan ha noen referanser ved senere anledning!

 

Har konsulentene lite eller ingen kunnskaper om retur og deres egne rutiner? Å svare "Jeg vet ikke" tre ganger holdte på å hakke hull i hodet mitt. Tror jeg IKKE handler mer hos Komplett.no på lenge om dette fortsetter!

 

 

 

Hva har dere å si?

 

 

 

Mvh,

Rune :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, slik samtalen her fremstår så tar du en del sorger på forskudd.

Jeg har forståelse for at man burde få den tyepe informasjon, men når komplett har sagt at du vil få nytt eller tilsvarende så strekker de seg ganske langt.

 

Dersom du vil ha et bedre så sier det seg selv at pris beregnes utifra det du betalte mot den nye prisen.

Lenke til kommentar

Jeg er i grunn enig med deg. Om personen ikke vet er jo riktig svar at han kan enten sjekke det opp å komme med fullt svar, eller sette deg over til noen som kan svare. Å komme med "tilsvarende eller bedre kort" kan også være noe suspekt, da det kan noen ganger være subjektivt hva som er bedre.

 

Det verst for min del er om de skulle begynne å tukle med kortet ved at de bytter vifte selv. Viften fulgte med fra produsenten, er da er det nok produsenten som evt. må stå for byttingen. Dette vil føre til en urimelig ventetid for deg som kunde. Og siden de ikke har mulighet til å bytte mot samme vare, er Komplett nødt til å bli enig med deg om hva den skal byttes mot. "Vent og se" holder ikke i det hele tatt.

 

Og det å ikke gi navnet er direkte uprofesjonelt!

 

Lykke til med saken. Er selv ganske lei Komplett, da de ofte har en noe annerledes og feil holdning til hva de skal gjøre eller ikke.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Det finnes nok at "petitmetere" som lager problemer for seg selv, og det er ikke alltid en konsulent kan svare på alt med en gang.

 

Er _du_ omniscient?

 

EDIT : er storfornøyd med Komplett etter 6 år, og ca. 60 kjøp av de.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Altså, slik samtalen her fremstår så tar du en del sorger på forskudd.

 

Jeg har forståelse for at man burde få den tyepe informasjon, men når komplett har sagt at du vil få nytt eller tilsvarende så strekker de seg ganske langt.

 

De strekker seg ikke i det hele tatt. De er nødt til det ifølge forbrukerkjøpsloven.

 

Dersom du vil ha et bedre så sier det seg selv at pris beregnes utifra det du betalte mot den nye prisen.

 

Komplett mente i samtalen at den blir beregnet utifra dagens verdi, noe som jeg tviler på er riktig.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Takk for svar dere.

 

Jeg har forståelse for at man burde få den tyepe informasjon, men når komplett har sagt at du vil få nytt eller tilsvarende så strekker de seg ganske langt.

 

- Hvorfor strekker dem seg ganske langt? Jeg har da garanti, og har krav på nytt fungerende produkt.

 

Dersom du vil ha et bedre så sier det seg selv at pris beregnes utifra det du betalte mot den nye prisen.

 

- Det vet jeg, men da blir jo Komplett skyldig meg ca 72kr om jeg skal beregne prisen på kortet når jeg kjøpte det og mot dagens pris på R9800 Pro. :no: Som jeg skrev, så var det en høflig og ordentlig samtale der jeg pent spør om hva som er dagens pris på mitt kort i.o.m. at det ikke finnes i skjermkortlisten på nettbutikken.

 

elv om jeg vil si tonen din var litt på kanten.

 

- Igjen, samtalen var høflig og ordentlig. Hva er så på kanten da?

 

For min del virker det VELDIG som om du egentlig ikke vil løse det egentlige problemet ditt, men heller å snylte deg til et nytt kort av komplett

 

- Hvorfor skulle jeg ikke være villig til å løse problemet? Problemet er jo at jeg ikke får svar på spørsmål som igjen lager flere problemer enn hva det egentlig er. Hvor kan du si at jeg prøver å snylte til meg nytt kort når konsulent sier jeg vil få et nytt?

 

 

Mvh,

Rune :)

Lenke til kommentar

Skal si meg enig i en ting. Den typen du prata med har alt for lite produktkjennskap til at han burde sitte der. For meg virker det (ut ifra det du skriver) som at han ikke engang vet hva komplett.no selger. Når man sitter i support så synes jeg man burde ha litt kunnskap om bedriften og hva dem selger, ca. pris og i grove trekk hva dem kan tilby, men kan jo bare hende han var ny i jobben :roll:

Lenke til kommentar
Anonym Komplett konsulent: Da kan du sende inn kortet til vår returavdeling for bytte av vifte eller nytt kort om vi ikke har vifte på lager.

Rune: Ok.... Men saken er som så at jeg ikke vil ha ny vifte da jeg har tidligere hørt om andres erfaringer om dere på Komplett.no "glemmer av" av det er satt på ny vifte (garanti bortfaller) av dere, så jeg vil heller ha et nytt kort i såfall.

Anonym Komplett konsulent: Ja, det skal vel gå greit vil jeg tro.

 

Dersom du tar vare på kvitteringer og e-poster osv, kan ikke komplett ta bort garanti som evt. er igjen. Sier seg selv det.

 

Jeg hadde egentlig ikke orka å sende inn kortet for å få påmontert en lik vifte som står på. En enkel løsning er å kjøpe litt bra lim som tåler litt varme og beregnet på metall, montere på en gammel prosessorkjøler og sette en kabinettvifte i nærheten.

 

Gidder ikke bry webshopper med slike trivielle ting. Dessuten begynner å et geforce 4 ti4200 å bli gammelt, selv om du kanskje kjøpte det for ikke så lenge sia.

 

At de ikke kan gi deg en fast pris på telefonsamtalen er jo at prisene endres dag for dag. Om da telefonsupporten sa 600 og du brukte 2 uker på å sende inn kortet ville prisen gått nedog komplett ville tapt penger om du skulle få 600 når det den dagen komplett mottok kortet var vært en dritt og litt til. :D

 

Kan ikke se at Komplett har vært så forferdelige å ha med å gjøre...

 

Men lykke til å vifteskiftningen da.

Lenke til kommentar
Du var jo ikke akkurat den mest høfelige kunden selv akkurat men....

 

-z00l-

Det synes jeg. Når konsuletnene er så dumme så burde man kunne være litt frekk selv.

 

Men jeg skjønner ikke problemet. Hvorfor ikke kjøpe ny kjøler og sette på selv? Da kan du få en lydløs en også. Og det er mye morsommere :p

Endret av Mixel
Lenke til kommentar

Synes dette høres litt ut som"syting". Jeg ville gjort som kundebehandleren sa OG festet en stor lapp på skjermkortet med begrunnelse for retur og lagt frem ønske om å få lov til å bytte det med ett bedre(evnt med mellomlegg) heller enn å bare få ett dårlig MX kort i retur dersom de ikke har likt inne + be dem om å ringe deg før de evnt sender noe tilbake.. Dette bør de kunne fikse, særlig siste punkt Dersom ikke ringer du bare etter en uke, da bør de ha kortet og kunne svare på evnt spm.. Nå har du faktisk handler på nett med Komplett og da må du bare innfinne deg i at du neppe får snakket med dem ansikt til ansikt, min erfaring er at telefonsamtaler betyr svært lite(dvs glemmes lett).

 

Utover dette sier det seg selv at du må betale litt mellomlegg, 4200 er tross alt ikke noe nytt kort og tatt ut av markedet som du selv sier. Forstår også kundebehandleren som ikke kan svare på dette, sånt helt uten videre. Du kunne kanskje også bedt han om å undersøke saken og ringe tilbake?

Endret av kindings
Lenke til kommentar
At de ikke kan gi deg en fast pris på telefonsamtalen er jo at prisene endres dag for dag.

Jeg regner med de har en skjerm med tilgang til dagens priser, og det er ikke noe problem om de kommer med den prisen om de samtidig informerer om at prisen kan være forandret allerede i morgen. Uansett, det å svare "vet ikke" på veldig mye fører generelt sett til et dårlig inntrykk.

Endret av zbegra
Lenke til kommentar
Gidder ikke bry webshopper med slike trivielle ting. Dessuten begynner å et geforce 4 ti4200 å bli gammelt, selv om du kanskje kjøpte det for ikke så lenge sia.

 

At de ikke kan gi deg en fast pris på telefonsamtalen er jo at prisene endres dag for dag. Om da telefonsupporten sa 600 og du brukte 2 uker på å sende inn kortet ville prisen gått nedog komplett ville tapt penger om du skulle få 600 når det den dagen komplett mottok kortet var vært en dritt og litt til. :D

 

Kan ikke se at Komplett har vært så forferdelige å ha med å gjøre...

Gammelt eller ikke. Produktet skal jo fungere som det skal, eller? :)

 

Hele saker er jo bare det at jeg vil bytte inn kortet mot et Radeon 9800 Pro, og betale mellomlegg er ingen problem som jeg sier. Det er bare at jeg trenger å vite hvor mye det blir på, ikke eksakt, men cirka.

 

Synes det er forferdelig kjipt med slike telefonsamtaler som ender i dassen.

 

Mvh,

Rune. :)

Lenke til kommentar

Trådstarter stilte ikke for vanskelige spørsmål til selger. I verste fall kunne komplettmannen ha tilbudt trådstarter å undersøke spørsmål angående mellomlegg osv for så å ringe tilbake eller per mail.

 

Komplett er SÅ mye dyrere enn konkurrentene at man bør kreve litt ekstra fra den kanten! Jeg sier ikke at det er galt å være dyrere for så å yte litt ekstra service for pengene, MEN da bør den servicen være tilstede når man trenger den!

Lenke til kommentar

Hehe, jeg synes også komplett er noen dritt sekker, skal aldri handle fra de igjen..

Jeg snakket også med en fyr og han sa det skulle ordne seg, det gjore det da ikke. Så skjer det om igjen.. De har ikke noe system og bruker ekle unskyldninger, han ene sa han ikke husket noe om dette, snakket med han før og etter helgen, -høhø det var en lang helg- sa han, jevla naut. De burde behandle kundene sine mye bedre. Det er ikke vi som skal være hyggelige i samtalen, det er jo dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Gammelt eller ikke. Produktet skal jo fungere som det skal, eller? :)

Ikke nødvendigvis nei, iht kjøpsloven og garanti, er slikt begrenset.

 

Tviler på at du får byttet et skjermkort fra 1989..........

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...