Gå til innhold

Forferdelig dårlig av Komplett!


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt samme problem på et MSI 4200 128 8x, fikk ny vifte i posten og ferdig med det problemet. Men skjønmner jo at jeg tar helt feil, i stedet bør jeg jo gjøre som trådstarter; sette tilbake den råtne viften på kortet når det nærmer seg to år, og forlange et kort som koster nytt i dag det jeg ga for det gamle for to år siden! Så kjekt, de får et utslitt Gf3 TI500, jeg får et 9800XT :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, nei nei....du får ikke nytt kort tilsvarende det ditt kostet for 2 år siden.... :thumbdown:

 

Du får et kort tilsvarende den ytelsen du har nå, eller hakket over hvis det kortet du har idag ikke kan skaffes...Det kalles erstatning. De gir ikke bort kort for morro skyld...

 

Håper ikke det er mange som tror det er slik det fungerer...

Lenke til kommentar
Jeg er dermed uenig med at Komplett har rett til å "bytte vifte" på kortet. Kortet skal sendes inn til produsenten, eller verksted som er "autorisert" til å utføre en slik reparasjon. Ja, vi alle vet hvordan man setter vifte på, men viften de bytter til kan også være av feil type, trekker for mye strøm, osv.

Dette er en helt vanlig måte å gjøre ting på for mange produsenter. Flere av våre leverandører sender oss ombytte kjølere istedet for at vi skal bytte ut hele kortet. Dette sparer oss for mye arbeid, produsentene for mye arbeid og penger og ikke minst, i mange tilfeller sparer det kunden for unødig mye venting. For at en nettbutikk skal kunne yte god service og holde lave priser må returkostnadene holdes nede, og det å ta enkle reperasjoner selv er en god måte å gjøre dette åp.

 

Bytte av orginalkjøler er som regel så enkelt at bestemora mi kunne gjort det, produsentene er jo bare glad for at de slipper og gjøre det og det er hvertfall ikke slik at garantien bortfaller for kundens del. Dette er helt uproblematisk hos oss og jeg kan ikke skjønne at det skulle være annerledes andre steder.

 

Autorisasjon??? Tja, når produsenten sier "ikke noe problem, vi sender deg ei kasse med nye vifter" så er ikke det noe problem. Jeg har aldri opplevd å ikke få godkjent retur på grafikkort vi har reparert selv på verkstedet vårrt.

 

- Judaz -

Lenke til kommentar

Jeg tipper 5-års-fristen som hovedregel vil gjelde for datautstyr. Det følger av forarbeidene til forbrukerkjøpsloven og dens referanse til tidligere rettstilstand at tvil om levetiden bør medføre at 5-års-fristen gjelder. Videre at feil av denne typen for selgeren kun er et spørsmål om statistiske mangler som kan innkalkuleres i prisen. Dette foretrekkes fremfor at den enkelte uheldige forbruker skal bære risikoen. Men dette er neppe sikker rett.

 

Kilder:

Ot.prp.nr.44 (2001-2002)

Rt 1998 s. 774

Lenke til kommentar

Trådstarter er i sin rett til å kage + skrive på forumet om det! Hvorfor angripe han? Jeg kan ikke se med beste vilje hva han har gjort galt!

 

Jeg ville ha gjort det samme!

 

il avslutte med å gratulere trådstarter med "seieren" over "slemme" komplett, og med å ha klart å bruke HW.no som et pressmiddel for å få det som han vil.

 

Ikke slemme, men amatørmessige!

 

Komplett er 10-15% dyrere enn konkurrentene så de kan godt være rause på å erstatte med nye og bedre produkter.

 

Ser forresten med glede at aksjekursen til komplett har stupt i det siste pga tap av kunder....

Lenke til kommentar

Først kan du sende inn det forbanna 3D kortet, så kan du se om du blir fornøyd med løsningen komplett kommer frem til, SÅ kan du klage hvis de gjør noe som er helt galt.

 

Nå slenger du det i posten og slutter å syte etter nytt før noen med peiling har sjekket det.

 

Ser tidligere i denne tråden en som viser til en tråd der du har vært å mast om denne feilen for flere måneder siden, Du kan ikke bare ringe å be dem sende ny vare hvis det er det du tror :roll:

Lenke til kommentar
Trådstarter er i sin rett til å kage + skrive på forumet om det! Hvorfor angripe han? Jeg kan ikke se med beste vilje hva han har gjort galt!

 

Jeg ville ha gjort det samme!

 

...........

 

Ser forresten med glede at aksjekursen til komplett har stupt i det siste pga tap av kunder....

Her kommer ett lite innlegg fra en eks-kundebehandler på telefon(jobbet noen måneder for ett lite tele-selskap), har også jobbet i en mix-kiosk noen år mens jeg studerte...

 

Trådstarteren her er det enhver kundebehandler frykter og hater etter bare noen få dager på jobben(ikke at det begrunner eventuell dårlig service). Men som mange tidligere har nevnt så er det VELDIG mange i norge som ikke skjønner at man kommer så mye lenger med en høfflig tone. Man ber jo faktisk om hjelp til å få ordnet ett problem....

 

Trådstarteren har jo her helt tydelig bestemt seg, før han ringer, for at komplett har dårlige rutiner og slett service:

 

1. Kommentaren om at han vet om tidligere historier der folk har mistet garantien.

2. Får beskjed om at han vil få ett like bra eller bedre kort i retur og reagerer med å anntyde at komplett kanskje vil sende han dårligere kort tilbake(ved å liste opp forskjellige kort f.eks mx-kort).

 

En slik holdning hjelper deg ikke langt i denne verden og enhver kundebehandler hører etter få sekunder at det er en slik kunde man har med å gjøre. Kunde-gruppen som jeg velger å kalle "vi klager for å klage litt og vi er fa.. med verdens navle! hvis ikke du gjør som vi sier så ringer vi tv2-hjelper deg!" Det er forbausende mange som tilhører denne gruppen. Dette er folk som gjerne kan begynne telefon-samtalen med:"nå må dere faen med skjerpe dere forbanna idioter". Og dette er før man har sagt mer enn:"Firmanavn og hei jeg heter xxx hva kan jeg hjelpe deg med?"

 

Noen vil si at kundebehandlere uansett skal være høfflige og det er selvsagt en gyllen linje man skal prøve å holde seg til. Men man er da bare mennesker selv om man er kundebehandler, eller hva!? Skulle gjerne sett de som er så glade i å klage her på forumet tatt en slik jobb noen dager.. Har en følelse av at de fleste av de hadde fått sparken ganske så fort.

 

Jeg personlig klarte å holde en høfflig tone med alle utenom en kunde jeg snakket med, og HUN var ett unikum. Klokken 0801 på morgenen ringte hun inn for å snakke om ett purregebyr hun hadde fått dagen før. Samtalen fra hennes side begynte slik:"Du din jævla satan! Nå må du faenme få sletta dette jævla forpulte gebyret før jeg sender mannen min på deg og banker livskiten ut av deg..!" Og dette var den hyggelige delen av samtalen.. Historien endte med at jeg for første og siste gang(muligens påvirket av litt morgenirritasjon) bare sa:" takk for i dag din idiot" og la på. Jeg gikk rett til sjefen min etterpå og forklarte situasjonen i tilfelle det skulle bli noen klage på det, og nei jeg fikk ikke sparken. Jeg er rimelig glad for at jeg er ganske så hardhudet og mann. For noen av jentene som jobbet der hadde det ikke alltids så lett når de daglig ble utskjelt, som regel på ikke-eksisterende grunnlag.

 

Og når det gjelder at kundebehandleren ikke vil oppgi navnet sitt så skjønner jeg han godt i denne saken hvis den samtalen er korrekt gjenngitt.. Jeg vil gjerne se den loven som sier at man må oppgi personalia til kunder som vel virker direkte truende eller særdeles nedlatende. Jeg hadde nok oppgitt navnet mitt i den situasjonen(ga alltid navnet mitt i starten av samtalen), men det er min sak.

 

Moralen for å få god service er som følger(og som nevnt mange ganger tidligere):

 

1. Vær høfflig

2. Vær høfflig

3. Vær saklig

4. Aldri gå på person(gå eventuellt til en overordnet, men aldri skjell ut en du snakker med, nok en gang høfflighet)

5. Vit dine rettigheter og minst like viktig: VIT HVA DU IKKE HAR RETT PÅ.

 

Sikkert noe jeg glemte i farta nå, men hovedpoenget er vel rimelig klart. Jeg kan ikke huske sist jeg fikk dårlig service av ett selskap/butikk. Og jeg er rimelig sikker på at det har med å gjøre at jeg alltid er høfflig og saklig når jeg gjør hendvendelser både skriftlig og muntlig. En liten spøk, latter og ett smil kan faktisk fikse deg mange fordeler som kunde! Ett lite tips bare :wow:

 

PS!! Kommentar til quoten i begynnelsen: Er vel liten tvil her om at du rolfar ikke er den mest objektive personen.... Fordi man har dårlige erfaringer med ett selskap betyr ikke det at alle andre som klager på dette selskapet nødvendigvis har rett!

Lenke til kommentar
Trådstarter er i sin rett til å kage + skrive på forumet om det! Hvorfor angripe han? Jeg kan ikke se med beste vilje hva han har gjort galt!

 

Jeg ville ha gjort det samme!

 

il avslutte med å gratulere trådstarter med "seieren" over "slemme" komplett, og med å ha klart å bruke HW.no som et pressmiddel for å få det som han vil.

 

Ikke slemme, men amatørmessige!

 

Komplett er 10-15% dyrere enn konkurrentene så de kan godt være rause på å erstatte med nye og bedre produkter.

 

Ser forresten med glede at aksjekursen til komplett har stupt i det siste pga tap av kunder....

Trådstarter sutrer som en liten unge over en bagatell, det er derfor han blir angrepet, selv om det er litt sloppy av komplett, så får det være grenser for hvor mye man skal blåse opp en liten sak. Jeg har "rett" til å påpeke dette like mye som han har rett til å skrive på forumet.

 

At du ville gjort det samme for stå for din egen regning, men jeg vektlegger ikke det så mye, da du ike akkurat skriker "nøytral", ved å si: ser forresten med glede at aksjekursen til komplett har gått ned.

 

AtW

Lenke til kommentar

Selv om trådstarter muligens har sitt på det tørre, rent formelt, låter det på meg som en ytterlighet av den selvbevisste Herr Kunde: "Jeg er Kunden, Jeg er bevisst mine rettigheter, og man kan bare våge å sette seg opp imot mine krav..." Det hele blir liksom litt utrivlig. På en måte beundrer jeg ham, fordi jeg sjelden slår i bordet selv, men det får da være måte på. Det er da ikke "forferdelig" dårlig av Komplett, dette... I verste fall: muligens litt betenkelig, i det minste ikke noe å blåse opp. Man skal være rimelig vant til å få det som man vil i verden for at dette skal være "forferdelig dårlig" av Komplett

 

Usaklig smily:

:fun:

Lenke til kommentar
Kortet skal sendes inn til produsenten, eller verksted som er "autorisert" til å utføre en slik reparasjon. Ja, vi alle vet hvordan man setter vifte på, men viften de bytter til kan også være av feil type, trekker for mye strøm, osv.

 

Så komplett kan ikke være et autorisert verksed (har ikke peiling selv om de er det eller ikke, men ville tippe at komplett er autorisert, er jo tross alt den største databutikken...)?

Lenke til kommentar
At du ville gjort det samme for stå for din egen regning, men jeg vektlegger ikke det så mye, da du ike akkurat skriker "nøytral", ved å si: ser forresten med glede at aksjekursen til komplett har gått ned.

 

Jeg er så nøytral som det er mulig å bli. Jeg har selv brukt komplett i perioder når de har konkurransedyktige priser. Slik som det er nå fatter jeg ikke at de får solgt enkelte varer.

 

PS: Jeg ser en indikasjon på at prisene er på vei ned hos komplett. De har kjørt en del gode tilbud i det siste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...