Gå til innhold

Forferdelig dårlig av Komplett!


Anbefalte innlegg

Så han fyren kan ikke si: Et øyeblikk jeg setter deg over til "den" avdelingen som tar seg av slikt. Eller å be han vente mens han undersøker...

 

Nei, sånt går jo ikke...

For å svare på det:

 

Nei, den avdelingen har kanskje ikke tid til å snakke i telefon med ørten kunder om dagen. De har som jobb å sjekke varer og finne erstatninger, ordne evt. utbetalinger osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

personlig mener jeg at trådstarter har skrapesyke eller noe. Er ikke noe vits i å whine før du EGENTLIG har et problem. Hadde du IKKE fått et tilsvarende eller bedre kort tilbake, DA hadde jeg vurdert å klage, såfremt komplett ikke hadde en god unnskyldning og kom opp med en OK kompensasjon.

 

Har hatt flere tvilsomme supportsamtaler med komplett før, og flere ganger har jeg stått og vurdert om jeg virkelig SKAL sende inn denne varen. Det hele har hver gang ordnet seg, selv om det har blitt litt styr noen ganger.

 

Et "negativt prakteksemplar" var når komplett sendte yamaha brenneren min til reparasjon hos produsenten, og produsenten rota den bort. Komplett ville ikke sende meg ny brenner før det hadde gått omtrent 3 måneder, og når jeg først fikk en ny, var den herpa. Straks jeg meldte ifra om det, sendte komplett meg en ny brenner av annet merke som var bedre (den nye hadde burnproof).

 

et positivt prakteksemplar var når mitt ABIT BE6-II (v.1.0) var ustabilt. Fant ikke ut hvorfor, så jeg sendte det i retur. Han på serviceavdelinga som fikk saken kunne fortelle at han ikke fant noe feil på kortet i det heletatt, men sendte v.2.0 av kortet i stedet, fordi han "ikke likte" 1.0 versjonen :D (og vi snakker om store forbedringer, bl.a. overgang fra pc 100 til pc 133, ATA100 RAID... m.m.).

 

Gi komplett en sjanse før du whimper

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Gammelt eller ikke. Produktet skal jo fungere som det skal, eller? :)

Ikke nødvendigvis nei, iht kjøpsloven og garanti, er slikt begrenset.

 

Tviler på at du får byttet et skjermkort fra 1989..........

Hallo i luken!

 

I følge Norsk lov har jeg to -2- års garanti (evt. lengre på div. ting) så hvorfor kan akkurat DU si at jeg ikke skal få bruke min rett? Mp jeg vektlegge at "Gammelt" i PC-verdenen er ca 1 år kanskje?

 

En annen ting: Om jeg er "petitmeter" eller omniscient har ingen ting med saken, så jeg gidder ikke å svare noe mer på det. Vet ikke en gang hva det er.

 

 

Mvh,

 

Rune

Jaja, du kjefter på en konsulent fordi han ikke vet alt.

 

Og - mitt poeng er at din påstand er feil. Du kan bytte ting ja, men innenfor garanti-tiden. Og ting som er "gamle" er tilogmed kanskje eldre enn 2 år. Hvilket var mitt poeng, og din påstand om at alt som er gammelt og ikke fungerer kan byttes, er feil.

 

Missforstå gjerne alt og alle, men det er du som har problemer her, og et defekt skjermkort.

 

En annen ting: Om jeg er "petitmeter" eller omniscient har ingen ting med saken, så jeg gidder ikke å svare noe mer på det. Vet ikke en gang hva det er.

 

Jo, det har nok det, da din "vinnende" personlighet er delvis ansvarlig for at denne relativt enkle byttingen ikke lar seg utføre uten masse hazzle.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Har samme skjermkort og viften min gikk også istykker...Kontaktet Komplett og de sa vi sender deg en ny vifte...Satte på viften og kortet er som nytt...Ikke noe og si på kundebehandlingen i denne saken ihvertfall.. :D

 

 

Men det var dårlig av Komplett sin mann og ikke oppgi navnet sitt da Rune sa han ville bruke han som referanse... :cry:

 

 

Serpensis jeg tror du må ta fram kalenderen en gang til...1989 hehe...tror nok det var og ta i litt da... ;)

Hehe, joda, men det var for å illustrere et poeng.

 

Og - jeg HAR faktisk et skjermkort fra 1989 liggende :) Men, det virker ikke. Kanskje jeg får byttet det?

Lenke til kommentar

Litt typisk det at trådstartere som kritiserer komplett får mye flaming.. Komplett har vel bra service, men noen ganger skjer det jo ting som er kritikkverdige der og. Synes det er vel så viktig som flaming av Netconnection...

 

Uansett: Jeg synes at trådstarter ble relativt dårlig behandlet. Mener at en i kundebehandlingen bør kunne sette han over/få tak i noen som vet noe. Det er også dårlig å ikke gi navnet sitt, da har man jo ingen anelse om hvem man snakket med. Men nå ordnet det seg jo og det viser jo at komplett har bra service likevel ;)

 

Til de som hevder det er "å strekke seg langt" å be om omlevering, det er det ikke. Man kan kreve omlevering hvis ting er ødelagt. Jeg tror også at datamaskiner/deler ikke bare har 2 års garanti, men 5. Man må jo kunne forvente at en PC-del holder i mer enn 2 år...

Lenke til kommentar
Makan, fyren sier jo han ikke vet, og du drar det lenger og lenger. Det er support, ikke returavdeling. Det er opp til noen andre folk å bestemme hva som skjer. Dette er da ikke forferdelig dårlig av komplett :roll:

Tvert i mot, dersom det er andre som skal ta hånd av en slik sak må kundebehandleren sette stakkaren over til personen som KAN svare på spørsmålene. Jeg forstår ikke hvorfor det er så innmari vanskelig å forstå at dette er noe han SKAL gjøre, istedenfor for å bare skylde på stakkar trådstarteren.

Lenke til kommentar
Gammelt eller ikke. Produktet skal jo fungere som det skal, eller? :)

Ikke nødvendigvis nei, iht kjøpsloven og garanti, er slikt begrenset.

 

Tviler på at du får byttet et skjermkort fra 1989..........

Hallo i luken!

 

I følge Norsk lov har jeg to -2- års garanti (evt. lengre på div. ting) så hvorfor kan akkurat DU si at jeg ikke skal få bruke min rett? Mp jeg vektlegge at "Gammelt" i PC-verdenen er ca 1 år kanskje?

 

En annen ting: Om jeg er "petitmeter" eller omniscient har ingen ting med saken, så jeg gidder ikke å svare noe mer på det. Vet ikke en gang hva det er.

 

 

Mvh,

 

Rune

omniscient = altvitende/ total viten/ total forståelse eller en kan si besatt av universel vitet (les komplett viten)

 

Litteratur kan skrives i første person o.l. eller da sett i "fuglepersketiv" altså omniscient point of view....

 

 

:green:

 

 

[edit] Litt mer forklarende

Endret av thorsan
Lenke til kommentar
Det er ikke vi som skal være hyggelige i samtalen, det er jo dem.

Å, herregud. Så man kan behandle kundebehandlere som skitt? Selv om de er betalt for å hjelpe deg, så koster det ikke noe å være høflig. Jeg jobber selv i butikk, og kunder som er høflige og starter samtalen med ett smil får ett smil tilbake og service gjerne ut over det vanlige. Sure kunder får ikke mer service enn det vi er tvunget til å gi dem... og smilet kan de bare glemme.

 

Virker som du er en slik fyr som ser ned på alle som skal "tjene" deg... det er en meget dårlig egenskap som ikke gjør verken deg eller noen andre godt. Du kommer MYE lenger ved å være høflig og vennlig... men du vet vel ikke det hvis du aldri har prøvd. Prøv... du kommer til å bli overrasket over hvor mye vennligere hele verden blir.

Lenke til kommentar
Hvis komplett.no vil drive med GOD service, så kan kunden få lov til å være så ufyselig og drittsekk han bare vil, og "selgeren" på den andre siden skal ikke bry seg noe om dette. Den som representerer bedriften skal være hyggelig og behjelpelig uansett hvordan kunden oppfører seg.

Fullstendig feil. Les innlegget mitt over dette.

 

Hater sure kunder... koster dem ingenting å gjøre dagen til oss kundebehandlere litt lettere... da yter vi automatisk bedre service. Herregud... kunder som er sure i det øyeblikket vi sier "hei", fortjener ikke service i det hele tatt. Kanskje vi faktisk hadde ordnet noe vi ikke hadde plikt til å ordne om de hadde startet samtalen på en høflig og sivilisert måte. Mange som har for liten IQ til å forstå dette dessverre (snakker ikke om noen spesielle her, bare om sure kunder generelt).

Lenke til kommentar
Hater sure kunder... koster dem ingenting å gjøre dagen til oss kundebehandlere litt lettere... da yter vi automatisk bedre service. Herregud... kunder som er sure i det øyeblikket vi sier "hei", fortjener ikke service i det hele tatt. Kanskje vi faktisk hadde ordnet noe vi ikke hadde plikt til å ordne om de hadde startet samtalen på en høflig og sivilisert måte. Mange som har for liten IQ til å forstå dette dessverre (snakker ikke om noen spesielle her, bare om sure kunder generelt).

Kunne ikke si meg mer enig. Alle skal selvfølgelig få den behandlingen de har krav på, men det alltid lettere å strekke seg litt lenger for kunder som er hyggelige og har forståelse for at kundebehandleren ikke er gud og at det finnes begrensninger for hva man kan gjøre. Til de som tror de vil få raskere bedre behndeling hvis man maser og kjefter på kundeservice, slik fungerer det bare ikke.

 

- Judaz -

Lenke til kommentar
Fullstendig feil. Les innlegget mitt over dette.

 

Hater sure kunder... koster dem ingenting å gjøre dagen til oss kundebehandlere litt lettere... da yter vi automatisk bedre service. Herregud... kunder som er sure i det øyeblikket vi sier "hei", fortjener ikke service i det hele tatt. Kanskje vi faktisk hadde ordnet noe vi ikke hadde plikt til å ordne om de hadde startet samtalen på en høflig og sivilisert måte. Mange som har for liten IQ til å forstå dette dessverre (snakker ikke om noen spesielle her, bare om sure kunder generelt).

 

Vel....Ikke helt enig. Det er i bedriftens beste interesse å imøtekomme kunden på en slik måte at de tjener på det i det lange løp.

 

Et par ganger har jeg opplevd lignende situasjoner hvor kundesupport ikke fungerte(de på telefonen). Jeg bruker da å spørre om ikke de er der for å hjelpe meg...hvorpå de blir litt paff, og blir mye mer sammarbeidsvillige!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...