Jabbala Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 Hei. Hjemme til meg sitter jeg med 2 pcer. Familie pcen har jeg koblet skriveren på så jeg er avhengig av at den maskina står på når jeg skal skrive ut fra min. Lurte derfor på om der finnes noe program som gjør at jeg kan skru av og på familie pcen fra min egen.
Jankee Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 Viss nettverkskortet i den pcen det gjeld har wake on lan funkjson innebygd er det ingen problem å starte og stoppe maskiner ved hjelp av små wol program. Det einaste du må ha er MAC adressa til nettverkskortet så kan du kjøre i vei. mvh JanEirik
Jabbala Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Skrevet 31. mai 2004 Viss nettverkskortet i den pcen det gjeld har wake on lan funkjson innebygd er det ingen problem å starte og stoppe maskiner ved hjelp av små wol program. Det einaste du må ha er MAC adressa til nettverkskortet så kan du kjøre i vei. mvh JanEirik Tror nettverkskortet støtter wake up lan. Er et integrert kort, er grønn på dette . wol programmer er? og hvordan finner jeg ut av hva MAC adressen er?
melbamix Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 ipconfig /all så ser du MAC adressa at stykke ned.
palh Skrevet 31. mai 2004 Skrevet 31. mai 2004 (endret) Programmet du trenger / programmet jeg anbefaler heter CC get mac adress. Dette programmet "scanner" nettet etter maskiner for å få tak i mac adresser. Slik at du senere kan vekke de. supert program. ikke gratis ,men koster ikke skjorta. funker Great! Endret 31. mai 2004 av palh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå