Gå til innhold

Fildelere blir advart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er faktisk utrolig skjeldent det kommer klager fra filmindustrien i USA, og de klagene som kommer ser ut til å vere på filmer som ikke har kommet ut på markedet enda(screener o.l.).

??

 

Kommer filmselskapene og klager på at du har en DVD-sreener som du deler?

 

Kunne de heller ikke brukt resursene på å ta de som begynner å legge ut DVD-screenere?

 

Så vidt jeg vet så er en DVD-screener en version som blir sendt ut til div selskaper for preview, og da skulle det være enkelt å straffe de, ikke sant?

Lenke til kommentar

Men når det gjelder regelverket i norge.. nå leste jeg for ikke veldig lenge siden på it-avisen en artikkel om dette.. Mente konklusjonen var at det var lov å laste ned, men ikke å dele ut, men hvis du bare delte ut musikk og filmer så var det greit...

 

Kanskje det har endret seg siden den gang, men er det egentlig noen som har oversikt over dette?

 

dessuten, for å komme seg inn på dc hubber trenger man ikke dele noe som helst, man lager bare en fake sharefil som er skrivebeskyttet og bruker en uploadlimiter og setter båndbredden til dc ut til 1bytpr sekund eller.no

 

Slik vil ingen få listen din, du kan ha så stor share som bare det og du kan browse og laste ned fra alle i hele hubben... :ermm:

Lenke til kommentar

Dette minner meg om en knehøne i Bergen som for et par år siden gikk ut til avisene og fortalte at han kunne laste ned alt han ville gratis over Internett. Dette førte jo selvsagt til at it-avdelingen ved universitetet stengte det meste av porter som ble brukt til peer-to-peer løsninger og tilsvarende.

Mange overtramp av regler går ofte greit, men når man opplyser alle og enhver om at det skjer må de jo reagere.

Håper i hvert fall de stengte forbindelsen til løkrullen som "skrøt" av hvor flink han var... :mad:

Lenke til kommentar
screener er tatt opp med kamera på kino p.l

 

 

Eller bommer jeg her? :p

Ja du bommet her.

En screener er en versjon av filmen som sendes inn til oscar jury-er osv ofte før filmen til og med har komt ut. Disse er orginalt dvd-er og når slike kommer på avveier kan du få bra kvalitet på dem.

 

TeleSync er tatt opp med kamera.

Lenke til kommentar
screener er tatt opp med kamera på kino p.l

 

 

Eller bommer jeg her?  :p

Slik jeg har forstått noen av kodene uten å være noen guru på området:

 

CAM - videokamera på kino

TS- TeleSync, er vel noe tilsvarende som CAM, muligens bedre kvalitet

Screener - Prerelease/testrelease filmer Rippet fra originalmedium, men ofte med advarsler, tellere, Asiatisk teksting, 4:3 format etc

RIP er kopi/rip av offisiell utgivelse

WS og FS angir ofte om det er WideScreen 16:9 eller ordinært 4:3 format

Subs - subtitles (undertekster)

 

Disse kodene står gjerne sammen med releasetypene:

VCD - videoCD (enten som mpg fil, eller bin/cue)

SVCD - SuperVideoCD (enten mpg fil eller bin/cue)

DVDR - DVDR (vobfilene rett og slett)

DivX - vanligvis en AVI fil

Xvid - AVI fil

 

 

MyHOMEvideo.DVDScreener.Xvid.1337r1pp3rs vil da bety at filmen MyHOMEvideo er en DVDScreener rippet imed Xvid codecen (avi fil) av en gjeng skurker som kaller seg 1337r|pp3rs

 

 

Tar gjerne imot rettinger på den hehe

Lenke til kommentar

Et lite spm: Kjører ikke DC-hub'ene software ala type PeerGuardian og slikt? Man må jo være inne på en hub for å kunne få tilgang til hva andre brukere deler... Og om hub'ene kjører softwaren og nekter type RIAA å koble til trenger ikke brukerne å kjøre Peer Guardian... Men dette er kanskje ikke tilfellet? NOen som vet?

Lenke til kommentar

vel, det er ganske mye anenledes her i norge enn det er i usa da.

1. loven er helt anenleds. vi har lov til å laste ned, men ikke dele ut eller ta betalt for det vi har lastet ned.

2. i usa bruker og brukte riaa og fbi "hony pops" dvs at de setter opp server for at folk skal laste ned ifra de, og når de gjør det så blir de registrert og tatt. eks så ble system admin. i "DOD" dirnk or die" Cris trescho (bigrar ble han kalt) tatt på denne måten. MEN dette har de ikke lov til her i norge. det kalles å fremprovisere en ulovlig handling.

3. uninett har et veldig godt nettverk, det er extremt gode linjer på det i norden i forhold til eks usa. dette også med tanke på studenter og linje.

4. på den høyskolen hvor jeg går på, det er ikke mange ansatte der som har med data å gjøre. men skal de bruke mye tid og penger på mail som de får ifra riaa?? nei, synes mange. og de har heller ingen plikt til å gjøre dette. men dersom de får mailer så kommer de å sier ifra da.. og dersom du ikke sier "sorry" men dette var jeg ikke klarover osv. så kobler de deg bare av da.

 

5. vi bruker av uninett kan og bør være klar over en del tinger da. eks så bruker vi ikke noe p2p i skole tiden. siden da er det så mange andre som bruker det og det går sener for mange andre. at ingen selger ftp server på nettet. dersom dere går inn på enkelte p2p sider så kan en bruker av uninett få mye betalt for å sette opp raske server på nettet.

 

6. når jeg bruker dc++ eller.no så går jeg altid inn på de hubene hvor jeg må dele mere enn 5 gb. siden riaa ikke så lett kommer seg inn der.

 

 

 

men dersom riaa saksøker uninett så kan det bli veldig intrisant da.. det er da nesten ingen som er tatt i norge før for å laste ned musikk eller filmer før da.. og at det er en privat org. i usa som vil ta oss får vel flere til å begynne å lure da.

Lenke til kommentar
6. når jeg bruker dc++ eller.no så går jeg altid inn på de hubene hvor jeg må dele mere enn 5 gb. siden riaa ikke så lett kommer seg inn der.

Hva mener du her?, vil tro at de kommer seg inn der de vill. De trenger jo bare å dele noen fake filer og vipps så har de 5Gb med filmer osv. Når du kommer med slike komentarer hadde det vært en fordel med begrunnelse :hmm: .

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke forstår:

RIAA og MPAA har jo ikke politimyndighet. Hvordan skaffer de seg da bevis? Hvis jeg deler en fil med sammen navn som en populær film, betyr jo det ikke nødvendigvis at filen inneholder annet enn tekst. For å skaffe seg bunnsolid bevis, må de altså laste ned noe av filen, og da gjør de seg selv skyldig i lovbrudd - eller hva?

 

Selv har jeg fått nok av alt våset med ulovlig bruk av P2P, og gidder simpelthen ikke mer. Kjøper heller ting jeg vil ha, og benytter fri/gratis/åpen programvare.

Lenke til kommentar
6. når jeg bruker dc++ eller.no så går jeg altid inn på de hubene hvor jeg må dele mere enn 5 gb. siden riaa ikke så lett kommer seg inn der.

Hva mener du her?, vil tro at de kommer seg inn der de vill. De trenger jo bare å dele noen fake filer og vipps så har de 5Gb med filmer osv. Når du kommer med slike komentarer hadde det vært en fordel med begrunnelse :hmm: .

de blir banna på en del huber dersom du ikke deler mere enn 5 gb da. og som det var sakt tidliger her også så er det lite tenklig at de deler 50 gb eller mere med mp3 ifra folk som de er ansatte hos. for å gi ut masse og deretter å ta de som laster ned.

 

den grensen med 5 gb er bare noe som jeg har hørt rykter om da. men de blir veldig fort bannet dersom du ikke deler eller fake filer på huber da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...