Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går Goa og Rave under denne kategorien i tråden? (leste første post angående dance så måtte spørre)

Nei egentlig ikke da det er mange her som misliker det, jeg hørte på slikt tidligere men anbefaler at du heller poster slikt i egne tråder.

http://www.diskusjon...opic=891777&hl=

http://www.diskusjon...opic=840928&hl=

 

oki. fikk ikke noe svar istad så jeg la ut en sang her men no harm done ;)

 

ja det er ganske spesielt i forhold til hardcore trance. jeg liker alt av trance,gor,rave,psy, etc etc.... ordentlig hardcore trance som dj quicksilver eller djtiesto er dritbra det au :)

Lenke til kommentar

Kan noen guide meg gjennom de forskjellige formene for elektronisk musikk? Etter som jeg har forstått er dette ganske vidt?

 

Det siste året har jeg begynnt å høre mer og mer på denne typen musikk.Av spesielle artister jeg kommer på liker jeg det meste av tiesto, synes også atb, klaas og infected mushroom er bra,

 

-Tingen er at når jeg sitter å hører på div samlealbum innenfor sjangeren TRANCE på f.eks cdon.com, for å oppdage ny musikk, er det langt mellom sangene jeg synes er bra. Men når jeg først finner en god sang, liker jeg den som regel veldig godt.

 

Sangene kan godt være avslappende men må ha et høydepunkt og en beat. Føler mange sanger bare er dunking hele sangen gjennom uten noen melodi til..

 

Noen som kan forklare litt nærmere om de forskjellige sjangrene innenfor elektronisk musikk slik at det blir lettere for meg å finne musikk jeg liker? :cool:

Lenke til kommentar

Kan noen guide meg gjennom de forskjellige formene for elektronisk musikk? Etter som jeg har forstått er dette ganske vidt?

 

Det siste året har jeg begynnt å høre mer og mer på denne typen musikk.Av spesielle artister jeg kommer på liker jeg det meste av tiesto, synes også atb, klaas og infected mushroom er bra,

 

-Tingen er at når jeg sitter å hører på div samlealbum innenfor sjangeren TRANCE på f.eks cdon.com, for å oppdage ny musikk, er det langt mellom sangene jeg synes er bra. Men når jeg først finner en god sang, liker jeg den som regel veldig godt.

 

Sangene kan godt være avslappende men må ha et høydepunkt og en beat. Føler mange sanger bare er dunking hele sangen gjennom uten noen melodi til..

 

Noen som kan forklare litt nærmere om de forskjellige sjangrene innenfor elektronisk musikk slik at det blir lettere for meg å finne musikk jeg liker? :cool:

 

Ta deg en tur innom Beatport.com. Trykk på "Genre" knappen øverst, så trykker du på top100 på høyre siden etter du har valgt genre. Get educated!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...