Gå til innhold

Trance-tråden - les reglene


Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei noen som vet hvor man får kjøpt de gode gamle goliath platene?

Lisa lashes hadde og vært greit å få tak i.

Skulle gjerne ønske jeg visste det selv. :p De jeg har av CD'r , er Live at Goliath 6, Goliath 7, Live at Goliath 9, Goliath 10 - 12, Goliath Tour 2002 og 2004, Goliath 2006, Goliath Summer Edition, Goliath Platinum og Goliath Remember. 12 til sammen :p Skulle gjerne ønsket jeg hadde 1'ern, men den er sikkert helt umulig å få tak i, i dag. Men jeg har finnet mye ved å laste ned. :D Så jeg har nesten alt fra Goliath serien for å si det sånn. :p Så av nedlastede har jeg: Noen sanger fra Goliath 2, Live at Goliath 3, Goliath 3 (mangler noen sanger), Goliath 4 og Live versjonen, Goliath 5 og Live versjonen, Goliath 6. Alle de CD-ene jeg har kjøpt, har jeg kjøpt på Platekompaniet, men tviler på at du finner så mye av Goliath der i dag, dessverre. Eneste jeg brydde meg om da jeg var liten, var bare Nintendo. Jeg kunne sikkert hatt hele serien hvis jeg hadde hatt mer interresse for å kjøpe musikk på den tiden... Det var på mitt siste år på VGS i 2005 - 2006 jeg hørte om Goliath. XD En i klassen min hørte på det, og jeg likte det, så da måtte jeg jo bare sette i gang å samle på det, og kjøpe alt av det jeg kunne finne.

 

Edit: Oooooooops, wall of text. XD Typisk meg. Lol

Endret av ITWT4Ever
Lenke til kommentar
Du har alle dem, men har ikke Goliath Deluxe (mixed by DJ Dream) ?

 

Beste i serien IMO!

Hmm... når jeg tenker meg om, var det Goliath Deluxe Remember Mixed by DJ Dream jeg har på CD, men jeg har lastet ned hele Goliath Deluxe Mixed by DJ Dream (den som starter med Franky Tunes - Creation DJ Tom-X Remix) hvis det er den du mener.

 

Justin Credible: Live at Goliath 7 - The Challenge Mixed by Lady Tom har jeg prøvd å få tak i alle sangene fra, men mangler mange. Hadde vært fint å få kjøpt den av deg, ja. :p Om den har noen riper, hakker, bryr det meg ikke, for det viktigste er å ha så mange fra serien som mulig (helst alle). Bare ta kontakt om du vil kvitte deg med den. :)

 

Ja, og forresten, hvis du har noen av de jeg har lastet ned på CD'r, så hadde jeg gjerne kjøpt dem og. :p

Endret av ITWT4Ever
Lenke til kommentar

Ferry Corsten - Twice In A Blue Moon

 

Har hatt store forventninger til dette, og samples av albumet fikk jeg hørt i dag på Ferry Corstens nettside. Må si jeg er ganske så imponert. Enkelte låter har en fet System F-feeling over seg, mens andre har den typiske Ferry stilen.

 

Tracklist

01. Shelter Me

02. Black Velvet

03. We Belong

04. Gabriella's Sky

05. Made Of Love

06. Radio Crash

07. Twice In A Blue Moon

08. Feel You

09. Life

10. Brain Box

11. Shanti

12. Visions Of Blue

 

Shelter Me:

Lett lått. Setter et bra utgangspunkt for resten av albumet. Ganske hypnotisk i lengden

 

Black Velvet:

Ikke noe spesiellt. Ikke noe unikt med vox heller. Er vel en låt du enten liker eller hater. Minnes kanskje noe om 'Beautiful'.

 

We Belong:

Cheesy, men catchy låt :)

 

Gabriella's Sky:

Veldig System F-feeling over denne. Flott melodi, og låta i seg selv har en ganske mørk og dyster stemning som er vansklig å ikke like. Eneste negative er at det er en breakbeat-trancer, så jeg håper på en Club Mix med en vanlig '4 to the floor' beat

 

Made Of Love:

Med det første, føltes det ut som dette albumets 'Everything' (Tiësto). Vet ikke hva jeg skal si, da jeg er kresen på vox. Er vel elsk eller hat på denne og.

 

Radio Crash:

Om du ikke har hørt denne, har du antageligvis bodd under en stein den siste måneden. Fet låt!

 

Twice In A Blue Moon:

Anthem alert!. Oser theme-låt av denne. Perfekt tittelspor!

 

Feel You:

Meh.

 

Life:

Føles ut som at Ferry prøver å dra en Sander van Doorn. Må si at jeg faktisk liker vokalene på denne. Pent breakdown! Ferry skulle heller kanskje bare dra en melodisk trancer hele veien?

 

Brain Box:

Aka. 'The Race' aka. Kernkraft 400. Fet låt som absolutt faller i smak på dansegulvet!

 

Shanti:

Typisk Ferry låt. Temaet i låta er nokså depressiv, men er ganske sikker på at den faller i smak på et dansegulvet. Vokalen / nynninga som entrer senere legger også et fint touch på låta!

 

Visions Of Blue:

Herlig downtempo / ambient låt. Ikke mer å si, annet en at dette er Ferry på sitt beste!. Får fornemelser av Ace da Brain av låta, som er en god ting!

 

_______

 

Alt i alt, er dette et album jeg helt klart ser frem til. Albumet sluppes nå på Lørdag (1. November)

Lenke til kommentar
Dalh: Hva er den "typiske Ferry-stilen"? ;P

Stilen han har holdt på med de siste åra. Type L.E.F.

 

Den gamle Ferry stilen er derimot System F-låter samt remixer som 'Madagascar', 'Why Does My Heart Feel So Bad' og 'Adagio For Strings'

 

Og ja, jeg skal kjøpe albumet til helgen og få det signert :w00t:

 

Du er så jævlig rå ass!

Endret av Dalh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...