Gå til innhold

4995,- for Power Color X800XT


Anbefalte innlegg

Hmm.. skal til Toronto om ikke så lenge. Lurer på om det er noe å spare der?

Nei, Canada er et dyrt land når det gjelder innkjøp av GPU. Skulle nesten tro det motsatte med tanke på at ATI har kontor der. Leste en topic på Rage3d og der sa fyren at et X800XT kosta 600$ (ikke canadiske dollar) men amerikanske slik at amerikanerene skulle se forskjellen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har vel noe med størrelsen på markedet å gjøre også, da... Her i Norge vil det neppe bli kjøpt mer enn 5 000 sånne brikker, i USA er det noe helt annet. Og, som andre har påpekt, er jo Norge et dyrere land enn USA..

Det er feil. Eks så er det IBM sin fabrikk i New York som lager 6800 kortene. Og det er vel en fabrikk i taiwan som lager ATI sine. Ingen ting blir nesten laget i norge, vi er en dritt rik bananrepublikk.

Lenke til kommentar
Hmm.. skal til Toronto om ikke så lenge. Lurer på om det er noe å spare der?

Nei, Canada er et dyrt land når det gjelder innkjøp av GPU. Skulle nesten tro det motsatte med tanke på at ATI har kontor der. Leste en topic på Rage3d og der sa fyren at et X800XT kosta 600$ (ikke canadiske dollar) men amerikanske slik at amerikanerene skulle se forskjellen.

Søren og.. :(

Lenke til kommentar
mye koster det å få sendt noe fra USA til norge da? 500 kr i porto ellerno?

Ikke så mye, men du må for all del huske toll og moms. Porto blir vel rundt 200 kr kan jeg tenke meg, mens en moms på 24% og en tollavgift på 150 kr eller noe sånt også legges til. Det er nok ikke enkelt å skaffe seg billige varer fra utlandet. Den norske stat er flink til å beskytte sine interesser :)

 

... Med mindre du får avsender til å skrive på falsk verdi på pakken. I så tilfelle er det en sjanse for at den kan gli gjennom tollen. Tollgrensen er vel 250 kr, hvis jeg husker rett. Er et par tråder der dette diskuteres...

Lenke til kommentar
Ikke så mye, men du må for all del huske toll og moms. Porto blir vel rundt 200 kr kan jeg tenke meg, mens en moms på 24% og en tollavgift på 150 kr eller noe sånt også legges til.

24% av prisen på skjermkortet?

 

for hvis det er det, så koster det ca 4200 kr hvis man kjøper fra statene.. :p

Endret av lostone
Lenke til kommentar

heh...er ingen som vet hva de snakker om her hvertfall.

 

1. det er ingen toll på elektronikkvarer

 

2. mva kommer på beløpet av varen, og frakten, om varens verdi overstiger 200 nok eks frakt. eksempel: en vare til 190 spenn, med 200 i frakt slipper du å betale noe ekstra på, en vare til 210 spenn med 200 i frakt må du betale 24% mva på vare + frakt, dvs 410 spenn.

 

3. gebyret for å fortolle varer under 1000 kroner er ca 70 kroner, både hos posten og hos tollvesenet.

 

4. kommer varen som gave, er grensen 1000 kroner, ellers gjelder samme greia som om den ikke var gave.

 

jeg får pakken sendt til dama sin adresse i statene, hvor så de skriver på computer hardware og $120 i verdi, og sender den som gave, så er det bare å krysse fingra og håpe den slipper igjennom. slipper uansett billigere unna :D

Lenke til kommentar
Jeg sparer 500 kroner hvis jeg bestemmer meg for å kjøpe det på Norek :D

Om du får kjøpt det på Norek, er det da noe spørsmål om hvor du skal handle? :dontgetit:;)

 

 

5000 kroner... MYE for meget for min del. Ser ut som jeg kommer til å vente til høsten, til og med da er det tvilsomt at jeg handler X800XT. Kanskje PRO utgaven. Vi får se hvor lenge mitt Radeon 9700 Pro holder ;)

Lenke til kommentar
heh...er ingen som vet hva de snakker om her hvertfall.

 

1. det er ingen toll på elektronikkvarer

 

2. mva kommer på beløpet av varen, og frakten, om varens verdi overstiger 200 nok eks frakt. eksempel: en vare til 190 spenn, med 200 i frakt slipper du å betale noe ekstra på, en vare til 210 spenn med 200 i frakt må du betale 24% mva på vare + frakt, dvs 410 spenn.

 

3. gebyret for å fortolle varer under 1000 kroner er ca 70 kroner, både hos posten og hos tollvesenet.

 

4. kommer varen som gave, er grensen 1000 kroner, ellers gjelder samme greia som om den ikke var gave.

 

jeg får pakken sendt til dama sin adresse i statene, hvor så de skriver på computer hardware og $120 i verdi, og sender den som gave, så er det bare å krysse fingra og håpe den slipper igjennom. slipper uansett billigere unna :D

kort og enkelt værsåsnill? :D

Lenke til kommentar

Som noen før i tråden sa, er det ganske overpriset med 5k. men 9800xt kostet jo det i sin lanseringstid, og et par måneder etter, og det var jo bare en liten filleoppgradering av 9800pro. Nå er det snakk om ganske store ytelseshopp, med tanke på X8xx serien. Bare å vente tålmodig til prisene synker.... akk ja

Lenke til kommentar
Ja, det er ganske mye.

Men det som er irriterende er at du får det for 3100,-

i USA!

noen fordeler må de jo få for å bo i det landet

Nå kan du jo ikkje sammenlikne prisar ved å endre valuta. Det er snakk om inntekt, avgifter, skatt osv...Norge er eit rikt land, og det er dyrt å leve i. Det er som om du reiser til Thailand og lever økonomiks meget bra i forhold til dei samme varer og tjenester i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...