Gå til innhold

4995,- for Power Color X800XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om du får kjøpt det på Norek, er det da noe spørsmål om hvor du skal handle? 

Nei, blir nok på Norek det ;)

Godt å høre :p

 

Bestille ett til meg også i høsttidene/når det blir billigere? :yes::p

Er ikke så veldig imponert over norek sine priser på X800 Pro. Men hvorfor leverer de bare PRO og ikke XT?

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
heh...er ingen som vet hva de snakker om her hvertfall.

 

1. det er ingen toll på elektronikkvarer

 

2. mva kommer på beløpet av varen, og frakten, om varens verdi overstiger 200 nok eks frakt. eksempel: en vare til 190 spenn, med 200 i frakt slipper du å betale noe ekstra på, en vare til 210 spenn med 200 i frakt må du betale 24% mva på vare + frakt, dvs 410 spenn.

 

3. gebyret for å fortolle varer under 1000 kroner er ca 70 kroner, både hos posten og hos tollvesenet.

 

4. kommer varen som gave, er grensen 1000 kroner, ellers gjelder samme greia som om den ikke var gave.

 

jeg får pakken sendt til dama sin adresse i statene, hvor så de skriver på computer hardware og $120 i verdi, og sender den som gave, så er det bare å krysse fingra og håpe den slipper igjennom. slipper uansett billigere unna :D

Nåja, noe var riktig, men ikke alt.

 

1. Har ingen anelse hva som skjer om jeg kjøper en en elektronisk duppeditt og importerer den til landet, men skjermkort er fortsatt datautstyr uansett hvor mye du vrir og vender på det, og datautstyr må du betale moms på og andre tollavgifter. Det eneste unntaket jeg er sikker på er faktisk bøker og den latterlig lave "gave"-grensen.

 

2. Mva skal regnes av varens verdi, ikke medregnet frakten. Er en grunn at veldig mange har hatt problem med Play.com(eller posten for den saks skyld) fordi de legger frakten med i varens verdi, og dermed får du plutselig en vare som koster over 200. Om jeg kjøper en vare til 199kr så er det under 200kr grensen, selvom frakten måtte bli på en halv million.

(Og ja har bestilt selv en drøss med ganger og har hver gang bare betalt for varens verdi)

(Ser ut til at faktisk sa nesten akkurat det samme, men det var ikke helt enkelt å få tunga rett i munnen. Er kanskje bare meg, er litt småtrøtt)

 

Resten var rett så langt jeg kan se..

(Var ganske liten vits å rette på deg, men når du er så selvsikker så :p)

(Skyt meg gjerne om jeg tar feil også)

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Hvis du skal bestille kortet fra Amerika hvor det koster 3100 kr , må du betale: 3100 x 1,24(tollavgift) + frakt (200) + 75 kr (tolltillegg).

Det blir 4119 kr! Da sparer du jo litt

 

3100kr?

Hvilken amerikansk butikk?

Jeg er på nippet til å kjøpe det fra bestbuy.com eller compusa.com der de koster 499.99 dollar= ca. 3500kr + VAT.

Du sier 3100kr, det er 450 dollar? hvilken butikk!

Men når du ser på prisene i usa må du legge til VAT (moms) i henhold til staten du handler fra. varierer fra 0% til 10%.

Lenke til kommentar
PowerColor Radeon X800XT Platinum Ed 256 AGP, ATI X800XT, Backbag Limited Ed, Hit

 

Jeg kan sikkert ta feil men limited edition høres jo ut som om den skal være litt dyrere.

Den er det.

 

På den versonen uten svær bundel og greier kan man værtfall trekke fra 200,-. Hvis man i tilegg kjøper den på det billigste nettstedet får du nok trekt i fra rundt 500,- til.

Lenke til kommentar
heh...er ingen som vet hva de snakker om her hvertfall.

 

1. det er ingen toll på elektronikkvarer

 

2. mva kommer på beløpet av varen, og frakten, om varens verdi overstiger 200 nok eks frakt. eksempel: en vare til 190 spenn, med 200 i frakt slipper du å betale noe ekstra på, en vare til 210 spenn med 200 i frakt må du betale 24% mva på vare + frakt, dvs 410 spenn.

 

3. gebyret for å fortolle varer under 1000 kroner er ca 70 kroner, både hos posten og hos tollvesenet.

 

4. kommer varen som gave, er grensen 1000 kroner, ellers gjelder samme greia som om den ikke var gave.

 

jeg får pakken sendt til dama sin adresse i statene, hvor så de skriver på computer hardware og $120 i verdi, og sender den som gave, så er det bare å krysse fingra og håpe den slipper igjennom. slipper uansett billigere unna :D

Nåja, noe var riktig, men ikke alt.

 

1. Har ingen anelse hva som skjer om jeg kjøper en en elektronisk duppeditt og importerer den til landet, men skjermkort er fortsatt datautstyr uansett hvor mye du vrir og vender på det, og datautstyr må du betale moms på og andre tollavgifter. Det eneste unntaket jeg er sikker på er faktisk bøker og den latterlig lave "gave"-grensen.

 

2. Mva skal regnes av varens verdi, ikke medregnet frakten. Er en grunn at veldig mange har hatt problem med Play.com(eller posten for den saks skyld) fordi de legger frakten med i varens verdi, og dermed får du plutselig en vare som koster over 200. Om jeg kjøper en vare til 199kr så er det under 200kr grensen, selvom frakten måtte bli på en halv million.

(Og ja har bestilt selv en drøss med ganger og har hver gang bare betalt for varens verdi)

(Ser ut til at faktisk sa nesten akkurat det samme, men det var ikke helt enkelt å få tunga rett i munnen. Er kanskje bare meg, er litt småtrøtt)

 

Resten var rett så langt jeg kan se..

(Var ganske liten vits å rette på deg, men når du er så selvsikker så :p)

(Skyt meg gjerne om jeg tar feil også)

Jeg blir nok nødt til å rette litt på deg:

 

1: Det er ikke tollavgifter på data/elektrisk utstyr. Derimot på noen konkurransetsatte produkter, som mat, f.x. melk og jordbærsyltetøy. Man må riktignok betale moms dersom varens verdi overstiger 200 kr. Når det gjelder bøker har du rett, der slipper man moms.

 

2: Her har du delvis rett. Dersom varens verdi er under 200 kr, si 199,- for en cd, forekommer det ingen moms/gebyrer. Her skal IKKE frakten medberegnes. Dersom varens verdi derimot overstiger 200 NOK, la oss si at cd-en koster 201,- vil man måtte betale moms på det samlede beløpet for BÅDE cd-en og frakten.

 

Et eksempel for å klargjøre dette:

 

CD: 199,- Frakt: 50

 

Du betaler 199 + 50 = 249

 

CD: 201,- Frakt: 50

 

Du betaler (201+50)*1,24 + gebyr på 70 kr: 311+70= 381,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...