Gå til innhold

Elektronikk Examen! trenger hjelp :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen som har noen tips om feilsøking da?

 

Hvilken feilsøking passer hvis det er en feil med en transistor o.l?

 

Hvordan feilsøker man på en helt vanlig krets?

Dette skal du ha lært i løpet av året ;)

Jada vet da d :p MEN jeg har stort sett SOVET meg gjennom elektronikken, er jo det verste faget på GK elektro.

 

Men det er jo min mening...

Lenke til kommentar
Ingen som har noen tips om feilsøking da?

 

Hvilken feilsøking passer hvis det er en feil med en transistor o.l?

 

Hvordan feilsøker man på en helt vanlig krets?

Dette skal du ha lært i løpet av året ;)

Jada vet da d :p MEN jeg har stort sett SOVET meg gjennom elektronikken, er jo det verste faget på GK elektro.

 

Men det er jo min mening...

Altså, du har sovet deg gjennom alle elektronik timene i et helt år, og nå er du helt desperat etter å få spørsmålene.:no:

 

Synes du får som fortjent jeg

Lenke til kommentar
Ingen som har noen tips om feilsøking da?

 

Hvilken feilsøking passer hvis det er en feil med en transistor o.l?

 

Hvordan feilsøker man på en helt vanlig krets?

Dette skal du ha lært i løpet av året ;)

Jada vet da d :p MEN jeg har stort sett SOVET meg gjennom elektronikken, er jo det verste faget på GK elektro.

 

Men det er jo min mening...

Altså, du har sovet deg gjennom alle elektronik timene i et helt år, og nå er du helt desperat etter å få spørsmålene.:no:

 

Synes du får som fortjent jeg

Helt enig! :yes:

Lenke til kommentar
På forberedelsen min står det mye om et lysorgel!

Noen som har hatt denne prøven da? ikke den med den alarmen, det er en annen prøve! noen som husker spørsmålene fra "lysorgel" prøven?

Er ett spørsmål om som du skal se etter hva som er feil på lysorgelet for å bestemme om det er kaste eller reparere. Tror det også er en krets for styring av modeltog.

 

Er ikke sikker på om det var selve eksamen eller om det var forberedelses eksamen. Vet bare at jeg fikk sekser på nesten fem sider. :thumbup:

Lenke til kommentar

Makan! Har nå lest gjennom denne posten, og kan ikke si annet enn at jeg er sjokkert over responsen dette ydmyke spørsmålet om litt hjelp til en prøve-eksamen fikk. Kan ikke si annet enn at det tyder vel på at endel av dere som har svart vet svært lite om utdanning, eller bare er særs umodne. I løpet av mine fire år på universitet har i allefall jeg lært at det å få hjelp av andre / tidligere eksamener er uvurderlig, og stort sett svært mye mer effektivt enn å ta frem grunnboka.

 

Må bare beklage at jeg ikke er utdannet innen elektronikk, ellers skulle du gladelig fått min hjelp.

 

Lykke til!!!!!

Lenke til kommentar
Ja..... Var det bare å kaste det eller kunne det bli reparert da?

Your call. Det er det som er meningen med oppg; å finne årsaker til hvorfor den lett kan repareres/ ikke kan repareres.

 

Tror kanskje at du/dere for med ark hvor det står priser på nye deler. Merk at jeg tror.

Endret av evil-twin
Lenke til kommentar
GL! Vi har gjort den på skolen og den er H-A-R-D!

Blazter: Den lysorgel eksamen er - som jeg har sagt før - veldig enkel. Det er faktisk ifølge vår elektronikklærer en av de enkleste som har vært. Så lenge du kan tenke logisk, er det absolutt ingen problem å få 4-5 på denne. Les i boka di hvordan en diode og en OG-port virker, så har du minst halve eksamen i boks. Synes nok at du maser litt vel mye her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...