Stian89 Skrevet 17. mai 2004 Skrevet 17. mai 2004 Tenker spesielt grafikk messig, selv har jeg ikke hørt noe særlig om stalker så jeg lurer. Og hva krever stalker?
FenrisC0de Skrevet 17. mai 2004 Skrevet 17. mai 2004 grafikkmessig tror jeg farcry, ihvertfall når det gjelder vann og slike ting, banker Stalker ganske så hardt.. Når det gjelder requirements, så er det bare og google det: "Windows 98/ME/XP/2000 computer with DirectX 8.1 CPU: 1.5 GHz 512 MB RAM GeForce 3 64 MB or ATI Radeon 8500 64 MB graphics card or better as the case may be DirectX 8 compatible graphics card with Pixel-Shader-Technology At least DirectX 8.1; DirectX 9.1 will be available on the data carrier DirectX 8.1 compatible Soundkarte Multiplayer: 56 kb-Modem or Broadband"
General_Wang Skrevet 17. mai 2004 Skrevet 17. mai 2004 (endret) Vanskelig å si eksakt hva spill krever for å spilles flytende med alt på max i en vettu oppløsning (minimum 1280x1024) før spillet er ute... Grafikkmessig skiller Stalker seg fra Far Cry ved at grafikken er mer realistisk i motsetning til Far Cry sitt litt mer 'cartoony' utseende. Stalker ser helt klart mer imponerende ut i mine øyne (dog ikke teknisk sett... mer artistisk), utrolig bra atmosfære i det spillet. Bare himmelen ser fantastisk ut. Dynamiske lys og skygger. Natt og dag skifter in-game. Rag doll, motion capture, osv. Bra fysikkengine, fysikken i Stalker vil være mye bedre enn den i Far Cry. Men hvis du faktisk går nærme og inspiserer grafikken vil jeg tro du finner Far Cry sine textures skarpere, mer utstrakt bruk av shadere og effekter som bump mapping. Endret 17. mai 2004 av General_Wang
FenrisC0de Skrevet 17. mai 2004 Skrevet 17. mai 2004 ja, det er sant, Stalker har nok mer realistisk grafikk, men gryotek motoren bak far cry er jo helt rå på detaljer og tar i bruk pixel shadere og bump mapping på en utrolig god måte, jeg syntes det hvertfall var fantastisk og stå og bare se på spillets grafikk.. Men der Salker tar innpå er som sagt ting som feks været, ser man på screenshots som dette er det ganske imponerende.. syntes også de gengir våpen bedre i stalker utifra det jeg har sett.. Men jeg tror det er litt vanskelig og sammenlikne helt, siden det er jo trossalt to ganske forskjellige spill!
Döden Skrevet 17. mai 2004 Skrevet 17. mai 2004 Ville også si det er vanskelig å sammenligne to spill, hvis ene er ute og andre ikke.
MrLee Skrevet 17. mai 2004 Skrevet 17. mai 2004 tror stalker blir bedre på nesten alle måter... en ting jeg har merka i farcry, når du går i vannet, blir det ikke påvirka av det...ikke en forbanna krusning eller bølge....dåååårlig for innlevelsen's del...
ttt Skrevet 18. mai 2004 Skrevet 18. mai 2004 stalker er heilt klart overlegent på alle områder, det er ingen spel som kan konkurere med stalker. systemkrava skal ikkje bli så høge for å klare å kjøre spelet, men for å klare å kjøre med alt på maks med directx9 versjonen kreves det ei ganske kraftig maskin.
sfRoyal Skrevet 18. mai 2004 Skrevet 18. mai 2004 (endret) stalker er heilt klart overlegent på alle områder, det er ingen spel som kan konkurere med stalker. systemkrava skal ikkje bli så høge for å klare å kjøre spelet, men for å klare å kjøre med alt på maks med directx9 versjonen kreves det ei ganske kraftig maskin. Litt tøft sagt om et spill som ikke har kommet enda, dessuten lover 3DR oss at DNF blir det beste FPS-spillet ever, så da kan ikke ditt utsagn stemme Endret 18. mai 2004 av Tx3
Rookie_NO Skrevet 18. mai 2004 Skrevet 18. mai 2004 stalker er heilt klart overlegent på alle områder, det er ingen spel som kan konkurere med stalker. systemkrava skal ikkje bli så høge for å klare å kjøre spelet, men for å klare å kjøre med alt på maks med directx9 versjonen kreves det ei ganske kraftig maskin. Fanboy?
cock hammer Skrevet 18. mai 2004 Skrevet 18. mai 2004 (endret) de fleste som har sett stalker live påstår at det er det peneste spillet de har sett. det er jo en grunn til at nvidia baserer sine kommende skjermkort på dette spillet også. (Anton Bolshakov, GSC Game World: "... The NV40-48 generation is designed with consideration of the technologies of the DX9 render of our S.T.A.L.K.E.R) "And this final section is our pride and joy, it's the Dx9 renderer. It's a full featured Dx9 renderer. Unlike other games(Far Cry) that have Dx9 features, this is everything included." E3 Endret 18. mai 2004 av cock hammer
Merlin Skrevet 18. mai 2004 Skrevet 18. mai 2004 ja, det er sant, Stalker har nok mer realistisk grafikk, men gryotek motoren Crytek motoren heter det *pirke*
FenrisC0de Skrevet 18. mai 2004 Skrevet 18. mai 2004 ja, det er sant, Stalker har nok mer realistisk grafikk, men gryotek motoren Crytek motoren heter det *pirke* hehe, obs, skrive feil
Bytex Skrevet 18. mai 2004 Skrevet 18. mai 2004 Sto i forrige PC Gamer at Stalker blir utsatt minst til i September 2004..så litt tidlig å kåre det til verdens beste spill liksom..
Stian89 Skrevet 18. mai 2004 Forfatter Skrevet 18. mai 2004 Grafikkmessig skiller Stalker seg fra Far Cry ved at grafikken er mer realistisk i motsetning til Far Cry sitt litt mer 'cartoony' utseende. Det cartoony looket kan da redigeres så vidt jeg vet. Hvis man ønsker en grå aktiv mer realisatisk omgivelse er det bare og skrive litt i konsollen, og kasnkje redigere noen filer littegrann, tror det finnes guider til dette. Man kan ikke bare få fargene til å se grå ut, det finnes også en hau av andre typer.. Tar jeg helt feil nå, så rett meg!
Döden Skrevet 18. mai 2004 Skrevet 18. mai 2004 Si meg; Grunnen til at dere gleder dere til STALKER er grafikken ? Eller byr det i det hele tatt på noen fornyelser innen gameplay ? Syns prosjektet virker litt spennende, men men ikke helt til å hoppe i taket av.
tor_erik Skrevet 18. mai 2004 Skrevet 18. mai 2004 Nå er det vel ingen som har spilt den ferdige koden til STALKER, så du må bare smøre deg med tålmodighet. Jeg var måpende til Far Cry i starten, men nå er jeg ikke så begeistret lenger, mye pga den alt for cartoony look'en. Men for all del, det er et kjempespill.
ttt Skrevet 18. mai 2004 Skrevet 18. mai 2004 (endret) Litt tøft sagt om et spill som ikke har kommet enda, dessuten lover 3DR oss at DNF blir det beste FPS-spillet ever, så da kan ikke ditt utsagn stemme men så vil ikkje DNF komme ut før vi alle er så gamle at vi ikkje husker kva vi heiter. Fanboy? av far cry ja. Sto i forrige PC Gamer at Stalker blir utsatt minst til i September 2004 det er lenge sidan det vart sagt at stalker ikkje vil kome før i september (26, er vel det siste offentlege uttalelsen) Det cartoony looket kan da redigeres så vidt jeg vet. Hvis man ønsker en grå aktiv mer realisatisk omgivelse er det bare og skrive litt i konsollen, og kasnkje redigere noen filer littegrann det kan og forandras i options. Si meg; Grunnen til at dere gleder dere til STALKER er grafikken ? Eller byr det i det hele tatt på noen fornyelser innen gameplay? no har eg følgt med på utviklingen av stalker i fleire år, så for meg er dette eit heilt spesielt spel. det er heilt klart at det er mange som gleder seg til stalker pga. grafikken (som er overlegen) men stalker vil og by på ein heilt ny opplevelse innan gameplay. Nå er det vel ingen som har spilt den ferdige koden til STALKER det er klart med tanke på at koden framleis vert jobba på. beklager vist det vart nokon feil med siteringa. edit: og for dei som lurer på systemkrava, så er dette henta frå dei offisielle faq: Q: What are the system requirements of the game?A: A touchy issue. System requirements have been changed several times. In the end, the support of video cards of the generation of GeForce2 was cancelled. Now, the minimum requirements are GeForce3/Radeon8500 and P3-1GHz. It will be possible to comfortably play on a P4 with half a gig of RAM, and a video card from the middle of the range of GeForceFX or Radeon 9xxx. The maximum appetite of the engine tends towards infinity. Endret 18. mai 2004 av ttt
Elensar Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Er lanseringdatoen 26 september i utlandet og 27 september i Norge??? Eller lanserast det på likt???
Elensar Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Litt info om grafikken: ::X-Ray is a powerful game engine implementing modern technologies. The engine does not support software rendering and requires a DirectX® 8 or higher compatible accelerator. General: ::Levels combining closed spaces as well as enormous open areas. ::On demand loading makes it possible to create a single huge level. ::Game time flow, change of time of the day. ::Powerful skeleton-based animation allows usage of motion-capture hardware and produces smooth and realistic motion of characters. ::VR-Simulation engine optimized for massive load. Graphics: ::Support for all second generation D3D compatible accelerators (TNT/Voodo2/etc), optimized for Geforce2 and up. ::Visualization optimized for hardware TnL (both FF and shading capable parts). ::Continuous level of detail technology for all the geometry ::~300 000 polygons per frame at 60 fps on average hardware. ::Detailed character models (500-10 000 polys) ::High-speed blended animation system capable of an infinite number of bone interpolation & modulation operations. ::SSE/3Dnow! Technologies used for skinning and forward kinematics Visibility determination Portal-style, non-linear subdivision based visibility detection system. ::Optimized for T&L hardware by batching primitives in optimally sized groups ::Dynamic occlusion culling, contribution culling. ::Adaptive hardware state caching technology. ::Lighting. ::Colored dynamic lights and dynamic "soft" shadows. ::Breakable light sources. ::Animated lights. ::Character shadowing ::Intelligent light source selection, clipping, and merging. ::Detail mapping. ::Water, flares, coronas, etc. ::Particle system with real physics. ::Screen post-processing Shading. ::The Shader library is central to every part of the rendering pipeline. ::Completely abstracts the graphics API. ::Multi-pass Rendering ::Fallback Shaders. ::Facilitates cross-platform development. ::Separates shader writing from engine development. ::Pixel and Vertex shaders are automatically used (on shader capable hardware.) Detail objects: ::Grass, small stones, etc. ::Enviromental effects, such as wind, turbulence, and tracks. Physics: ::Based on ODE engine ::Simulation speed outperforms commercial engines such as MathEngine, Havok, etc. ::Real-time IK, vehicle physics, etc. ::Collision database with low memory usage. ::Collision detection optimized for a large number of queries in a high concentration polygonal environment. ::Realistic simulation of ballistics, movement, and fluids Audio: ::High quality HRTF 3D-sound with clipping and partial wave tracing. ::Location-based environmental audio affected by surrounding obstructions Context-relative multiple-mixed music streams in MP3/MP2/WMA/ADPCM formats. Network: ::Distributed computing ::Client-Server based system Tools: ::In-house tools ( Level, Shader, Particle, and Actor Editors.) ::Plug-ins for popular modeling packages. AI: ::Simulation Level-Of-Detail and Culling (2 AI models - high and low detail). ::Fiber based time distribution allows scalable AI without any slowdown. ::Virtual senses; sight, hearing and touch. ::Terrain-aware tactical assessment system. ::FSM with random factor ::Data driven design (pattern based evaluation functions are automatically generated and optimized on training examples - supervised learning).
Elensar Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Stalker kjem til å bli ein av dei beste spela som er gitt ut. Grafikkmessig så er Stalker mykje bedre enn Far Cry. Far Cry kjem på ein klar andre plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå