Gå til innhold

Mitt møte med summervarmen


Anbefalte innlegg

Idag kom sommeren for fullt, det merka spesielt grafikkortet mitt godt. (ti4200)

 

Drev å klokka, og endte opp på 320/550 og fant ut at jeg skulle sjekke tempen, her er hva jeg så :S

 

temp.jpg

 

 

Har åpna døra og åpna 2 vinduer, og underklokka gfx for sommeren. :hmm:

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Idag kom sommeren for fullt, det merka spesielt grafikkortet mitt godt. (ti4200)

 

Drev å klokka, og endte opp på 320/550 og fant ut at jeg skulle sjekke tempen, her er hva jeg så :S

 

 

Har åpna døra og åpna 2 vinduer, og underklokka gfx for sommeren.  :hmm:

Nesten ikke til å tro. Er du sikker på at GPU-blokka sitter riktig på kjernen? Jeg ville i alle fall dobbeltsjekket det.

 

Btw; Hva slags temp-instrumenter har du på det bildet? Er det noe bakgrunnsbelyste greier? Og i så fall: Hvor er de kjøpt?

Lenke til kommentar
Idag kom sommeren for fullt, det merka spesielt grafikkortet mitt godt. (ti4200)

 

Det var da mye varmere for et par uker siden?? :shrug:

Uansett, hvordan har du du forresten målt temperaturen.? Har du fått presset en flat diode inn mot kjernen eller noe sånt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Idag kom sommeren for fullt, det merka spesielt grafikkortet mitt godt. (ti4200)

 

Drev å klokka, og endte opp på 320/550 og fant ut at jeg skulle sjekke tempen, her er hva jeg så :S

 

 

Har åpna døra og åpna 2 vinduer, og underklokka gfx for sommeren.  :hmm:

Nesten ikke til å tro. Er du sikker på at GPU-blokka sitter riktig på kjernen? Jeg ville i alle fall dobbeltsjekket det.

 

Btw; Hva slags temp-instrumenter har du på det bildet? Er det noe bakgrunnsbelyste greier? Og i så fall: Hvor er de kjøpt?

Blokka står så rett som den kan stå, kan legge til at med originalkjøler nå idletemp på 100C, kjøpte kortet demobrukt, så det kan være noe galt.

 

Det er en lian-li temperaturmåler for 3 1/2 brønn selges på microplex.

Det som også er kjekt, er at den tar strøm fra pcen istedefor batteri.

Lenke til kommentar
Idag kom sommeren for fullt, det merka spesielt grafikkortet mitt godt. (ti4200)

 

Det var da mye varmere for et par uker siden?? :shrug:

Uansett, hvordan har du du forresten målt temperaturen.? Har du fått presset en flat diode inn mot kjernen eller noe sånt?

det er målt med flat føler på baksiden av kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...