Gå til innhold

Viss vi tenker pris per ytelse, kor ligg 9800pro->


Anbefalte innlegg

hay,

 

Om vi tenker pris per ytelse, kor ligger 9800pro (la oss sei 2000kr) opp mot x800pro til litt over 3500kr ?

 

 

--------------------------------------------------------

(Eg veit ikkje om dette passar men orkar ikkje å lage ein heilt ny thread pga det, legg uansett hovudvekt på "topic".)

 

spørsmålet er:

 

har klokka mitt kort ca 395 på core(ligger stein stabilt på 390 vertfall) frå 378 og kjerna er ganske varm, nesten kok heit.. og ja eg har 4 kvalitets kabinett vifter.

 

til vanlig(uten klokking) er den også betraktelig varm.. Forstår egentlig ikkje kva som foregår, då folk klarer å klokke kjernen opp til 425 med stock kjøler :roll:

 

Er det berre at nokre kort klarer mykje betre klokking enn andre? isofall var eg uheldig :/

 

huska vertfall med mitt geforce 3 tv/500 golden sample(frå gainward) at eg klarte å klokke opp ca 35% meir i følge 3dmark01.. og det med kun 2 kabinett vifter :p,

 

edit: fjerna et par ekle feil.

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vill tro at 9800pro og x800pro ligger ganske likt når det gjelder pris kontra ytelse.

 

Du får 9800pro til rundt 1700. x800pro er ca dobbelt så bra til 3500,-

 

Altså x800pro er 2 ganger bedre enn 9800pro og ligger ca 2x høyere i pris.

Jepp :yes:

 

Men hvis du skulle tatt 9800PRO vs. 9800XT. Så er saken en helt annen. Da vinner pro :thumbup:

Endret av ComputerBoy
Lenke til kommentar
Vill tro at 9800pro og x800pro ligger ganske likt når det gjelder pris kontra ytelse.

 

Du får 9800pro til rundt 1700. x800pro er ca dobbelt så bra til 3500,-

 

Altså x800pro er 2 ganger bedre enn 9800pro og ligger ca 2x høyere i pris.

Jepp :yes:

 

Men hvis du skulle tatt 9800PRO vs. 9800XT. Så er saken en helt annen. Da vinner pro :thumbup:

greit å høyre, at 9800pro endå er eit godt kort iforhold til pris O_o

Lenke til kommentar

X800 pro koster ikke 3500kr!! :no:

Det er bare fordi du kan forhåndsbestille!!

Når butikkene får X800pro på lager osv...så vil prisene øke! Jeg kjenner en som jobber på komplett...

Prisene vil komme på 5500kr! Men etter en liten stund gå ned til en 4800kr osv.....

 

 

Men jeg skal ha Ati 9800XT :w00t:

Lenke til kommentar
X800 pro koster ikke 3500kr!! :no:

Det er bare fordi du kan forhåndsbestille!!

Når butikkene får X800pro på lager osv...så vil prisene øke! Jeg kjenner en som jobber på komplett...

Prisene vil komme på 5500kr! Men etter en liten stund gå ned til en 4800kr osv.....

 

 

Men jeg skal ha Ati 9800XT :w00t:

Tviler sterkt på at de kommer til å ligge på 5500,- Hvor sikker er denne kilden din?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...