Gå til innhold

Vannkjøling til ram


Anbefalte innlegg

Noen som vet om noen blokker som kan brukes til og kjøle rambrikker med? det må vel finnes et eller annet sted.. eller må det lages selv,,,,, har selv en vapo pe + at jeg skal kjøpe vannkjøling til chippset og gpu men hadde vert kult med vannkjøling til rammen så jeg kan klokke dritten ut av den :devil::thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kommer nok lite eller ingenting lengere med vannkjøling på ram. I mange tilfeller vil det forverre hastigheten. Problemet er at vanntempen er så høy (alt ettersom selvfølgelig) at du i de fleste tilfeller klarer å kjøle ned ram _bedre_ med bare en vifte.

Det finnes forøvrig ikke vannkjøling til ram på det norske markedet som jeg vet om. Det er det selvfølgelig en grunn for.

Lenke til kommentar

overklokker selv rammen min som er ord. 333Mhz minne til 400Mhz. slik tuter og går maskinen min daglig. (TwinMosTwister PC ettelleranna med timings på 2.3.3.6)

Ved jakten på max overklokk har denne vært oppe i 466Mhz

Felles her er ar Ram brikkene aldri har vært noe spesielt varme.

ser derfor ikke noe must i å ha vannkjølt Ram.

Lenke til kommentar
Det finnes forøvrig ikke vannkjøling til ram på det norske markedet som jeg vet om.

Gainward Cool FX innehåller kjöleblock til (grafikk-)RAM.

 

Ett problem med att sätta vattenkylning på de vanliga chipen är att det blir trångt om man har fler än ett.

 

/Olle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...