Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik blir det når det kokar over hjå meg.

 

Fint skjønner det. Heldigvis har ingen opplevd når det koker over for meg! Men du er på god vei... Tyske biler er bare en drøm i mine øyner. (Kjøper meg BMW som første bil snart)

 

Men en ting er sikkert at det er sjåføren og ikke bilen som kjører. Bilen gjør (forhåpentligvis) det den får beskjed om. Har møtt mange Volvo som presser seg fram med de latterlige XCene sine. Slepper ingen av dem inn forran meg om de ikke klarer flette seg inn, men presser seg bare enda lengre fram.

 

Så da er det likegreit svensk faenskap?!

Bil og sjåfør er to forskjellige ting!

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

Staketten er bare barnslig. Ikke bry deg om hans manglende evne til å selv forstå at merket har lite med holdningene til sjåføren å gjøre.

 

Korleis kan det då ha seg at av dei arrogante trafikantane eg er borti, så står tyske bilar for 70% av dei (Spesifisert: Mercedes, Audi, BMW), svenske Volvo står for 10%, medan resten er jamt fordelt utover merka som ikkje er nemnde?

Lenke til kommentar

Korleis kan det då ha seg at av dei arrogante trafikantane eg er borti, så står tyske bilar for 70% av dei (Spesifisert: Mercedes, Audi, BMW), svenske Volvo står for 10%, medan resten er jamt fordelt utover merka som ikkje er nemnde?

 

Dette har alikevel ikke noe med Tyskland å gjøre. De produserer bilene, og de funker fett de, men det er sjåføren som styrer bilen. Att flest fra disse merkene kjører sånn kan nok hende har noe med at BMW kjører ganske mange unge sjåfører.

Jeg vil nå også si at Mercedes ikke trenger seg veldig på, det er mest eldre folk som kjører. Du legger nok exstra merke til det, men det er like mange andre biler som presser seg på.

Tyske biler står jo sikkert for 50-60% av alle kjøretøy i Norge så da er det jo klart at også de har høyest tall på den statestikken din.

De bilene du snakker om er nok de BMWene fra 90 tallet. Det er offte de som kommer på nyhetene, men det betyr ikke det er bilens feil. Og ikke alle som kjører disse bilene kjører sånn. Sette allt i samme skuff blir feil. Og skylde på landet bilen kommer fra er bare helt på jordet.

Lenke til kommentar

Korleis kan det då ha seg at av dei arrogante trafikantane eg er borti, så står tyske bilar for 70% av dei (Spesifisert: Mercedes, Audi, BMW), svenske Volvo står for 10%, medan resten er jamt fordelt utover merka som ikkje er nemnde?

Denne statistikken har strengt tatt ikke rot i virkeligheten. Etter 6 år på veien har jeg fortsatt til gode å irritere meg over at det er et spesifikk bilmerke som utpeker seg som verre enn andre. I Oslo, blant annet, så går det mer på prisklassen bilene ligger i fremfor noe annet. Hvor ofte er det ikke jeg har sett dyrere volvo kjøre som om han skulle ha eid veien? Det er ikke få skal jeg fortelle deg.

Lenke til kommentar

Korleis kan det då ha seg at av dei arrogante trafikantane eg er borti, så står tyske bilar for 70% av dei (Spesifisert: Mercedes, Audi, BMW), svenske Volvo står for 10%, medan resten er jamt fordelt utover merka som ikkje er nemnde?

Det er fordi du ikke evner å gjøre subjektive observasjoner. Du ser en Audi, BMW eller en Mercedes gjøre noe irriterende i trafikken, og du blir ekstra irritert fordi du er forutinntatt. Når du ser det samme av en Mazda, Toyota, Ford, VW, eller andre, så tenker du knapt over det.

 

Hvis du virkelig går inn for å finne ut hvem som er er verst i trafikken, så vil du sannsynligvis finne ut at det er én gruppe som skiller seg ut, og det er biler med grønne skilt. I følge mine egne observasjoner så er det håndverkerne som er verst på å ligge oppi ræva på andre, skifte fil uten blinklys, presse seg inn i små luker, snike i køer, etc.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette har alikevel ikke noe med Tyskland å gjøre. De produserer bilene, og de funker fett de, men det er sjåføren som styrer bilen. Att flest fra disse merkene kjører sånn kan nok hende har noe med at BMW kjører ganske mange unge sjåfører.

Jeg vil nå også si at Mercedes ikke trenger seg veldig på, det er mest eldre folk som kjører. Du legger nok exstra merke til det, men det er like mange andre biler som presser seg på.

Tyske biler står jo sikkert for 50-60% av alle kjøretøy i Norge så da er det jo klart at også de har høyest tall på den statestikken din.

De bilene du snakker om er nok de BMWene fra 90 tallet. Det er offte de som kommer på nyhetene, men det betyr ikke det er bilens feil. Og ikke alle som kjører disse bilene kjører sånn. Sette allt i samme skuff blir feil. Og skylde på landet bilen kommer fra er bare helt på jordet.

 

Nå skuldar ikkje eg på landet bilmerka kjem frå.

 

Det å køyre ein bmw med det føremål å fylgje trafikkrelgane blir nett som å gjennomføre ein seriøs økonomidiskujson - iført eit klovnekostyme.

Lenke til kommentar

Nå skuldar ikkje eg på landet bilmerka kjem frå.

 

Det å køyre ein bmw med det føremål å fylgje trafikkrelgane blir nett som å gjennomføre ein seriøs økonomidiskujson - iført eit klovnekostyme.

 

Opne opp øynene dine. Med den instillingen kan man ikke diskutere og forklare engang. Det er bare helt tåpelig.

 

Det er ikke bilmerket som kjører. Det er noen typer mennesker som ikke kjører helt som de skal, men de kjører ikke bedre av å sitte i en Toyota. Det vil du se bare du opner øynene og ikke har fordommer mot et bilmerke. Da legger du merke til det hver gang, men overser de andre som gjør det.

Lenke til kommentar

Opne opp øynene dine. Med den instillingen kan man ikke diskutere og forklare engang. Det er bare helt tåpelig.

 

Det er ikke bilmerket som kjører. Det er noen typer mennesker som ikke kjører helt som de skal...

 

Neida, men den typen mennesker kjører ofte Bmw og Audi..

 

"Ikke alle som kjører tyske biler er drittsekker, men alle drittsekker kjører tyske biler."

 

http://tomstaavi.vgb.no/2011/05/25/vitenskapen-har-talt-snikerne-kj%C3%B8rer-audi/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fordi du ikke evner å gjøre subjektive observasjoner. Du ser en Audi, BMW eller en Mercedes gjøre noe irriterende i trafikken, og du blir ekstra irritert fordi du er forutinntatt. Når du ser det samme av en Mazda, Toyota, Ford, VW, eller andre, så tenker du knapt over det.

 

Hvis du virkelig går inn for å finne ut hvem som er er verst i trafikken, så vil du sannsynligvis finne ut at det er én gruppe som skiller seg ut, og det er biler med grønne skilt. I følge mine egne observasjoner så er det håndverkerne som er verst på å ligge oppi ræva på andre, skifte fil uten blinklys, presse seg inn i små luker, snike i køer, etc.

 

Dette er nett ein subjektiv observasjon.

 

For å vera meir nøytral så kan eg legge til ein klage på ein polskregistrert L200 som retning vestover i rushtrafikken la seg frå høgre til venstre felt i Lyderhorntunnelen. Der låg han til feltet frå Loddefjord/Olsvik skulle flettast inn i høgre felt. Då fann denne L200 ei luke i høgre felt, gjennom, og la seg i innkomande flettefelt, om med dette tok innarsvingen på 15 bilar. Før Mitsubishien fletta seg inn i høgre felt, og heldt fram mot Askøy. Med denne manøveren tok bilen rotta på omlag 30 bilar, som alle heile tida låg i høgre felt og skulle mot Askøy.

Lenke til kommentar

"Ikke alle som kjører tyske biler er drittsekker, men alle drittsekker kjører tyske biler."

 

http://tomstaavi.vgb...%C3%B8rer-audi/

 

men alle drittsekker kjører tyske biler." Ikke helt enig der. Kjenner en som er ganske så drittsekk, med fyllekjøring, havna på taket for litt siden, han kjører Mitsubishi, En anen en trimma Volvo 240.

Endret av Chocolate-Monster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...