Gå til innhold

Mac på Windows maskin?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda. Apple har sluppet en eller annen Darwin versjon for i386 platformen. Denne er vel og merke på prøvestadiet og det krever en del kunnskap og snill hardware for å få den til å funke. Prøvde å installere den på pc'ene vi har på skola, men fikk bare feilmelding om at den ikke kunne mounte filsystemet. Hadde ikke noe særlig tid til rådighet til å finne ut av det da, men skal se på det siden.

 

Husker ikke hvor jeg fant det, men søk litt på apple.com

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Sitter nå her på min Windows maskin og lurer fælt på om det går ann å innstalere Mac på pc'en?

 

Takker for svar! :thumbup:

Google litt etter "marklar". Ryktene vil ha det til at Apple har en OSX-versjon for x86-plattformen liggende klar i tilfelle det skulle bli nødvendig å gå over til Intel sine prosessorer.

 

Rhapsody er også et forlatt intel-pre-osx-prosjekt.

Lenke til kommentar

Heisan..

 

Det er mulig å kjøre Mac-OS 8,3 på en PC ved hjelp av en emulator som heter

"SOFTMAC XP SUITE" den finner du på emulators DÅTT com eller softmacxp DÅTT com og er gratis så langt jeg vet..

 

Det krever mye dill dall og surr men er du mekketypen så burde det gå..

 

Tips:

Kjøp deg en Mac!!

 

Lars.

Lenke til kommentar
skal se om jeg kan paste linken til ISO fila i morgen. Skal teoretisk sett gå ann å kjøre den på en pc med litt eldre hardware (ikke for gammel).

Hvilke ISO filer?! :S

 

 

Og noen her som har prøvd seg på pearPC, driver å tester nå, men skjønner ikke sååå mye siden config fila må settes opp manuelt, og de anbefaler Linux.. Likevel s har folk kjørt det på XP... :hmm:

Lenke til kommentar
BeFs: Vet ikke hvor erfaren du er på store forum (du har jo 600+ poster), men live-linker er ofte ikke tillatt, derfor er det en del som fjerner elementer i urlen som gjør at det blir link.

 

Eller hva jeg skal si. :)

Aldri vært noe problem på dette forumet så vidt jeg vet, så bare hyyysj!!

Du er ikke den med flest poster heller, men titt litt rundt. Sikkert 3000 andre poster ehr emd live linker.. ;) Let it be eh!!

Lenke til kommentar

Mente ikke å være sur, er det av natur.

 

Men on topic, håper at dette går bra, men ikke for bra. Hvis dette går bra, kommer flere til å prøve Mac OS X. Hvis det går for bra så selger ikke apple maskiner, og OS X kommer til å forsvinne.

 

Dette er jo en nødløsning. Tror nok dette aldri kommer til å bli et fartsmonster, men har mine forhåpninger at det ikke skal være et elendig proskjekt, slik som de tidlige VPC var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...