Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har også fått min Ferrari 3200 no, og PCen ser og kjennes betre ut enn einkvar annan bærbar. Samtlege kolleger har vore innom og uttrykt sterk misunning!!

Min Ferrari (som visse andre sine) kom frå itbutikken med tre-pins stikkontakt og "ombytta" Ø & Æ. Norsk jorda kontakt kosta meg 44,- og to minutt å bytte, bokstavane kan eg leve med (har enno ikkje undersøkt om tastane kan byttast om fysisk som på visse andre tastatur...anybody?).

 

Eg kan nesten ikkje skjønne at andre vurderer alternative bærbare når ein Ferrari 3200 ikkje koster meir enn ca 15.500,- inkl. frakt frå www.itbutikken.no

Kjøp mens dei enno er på lager!!

 

Eit siste spørsmål: eg treng å sette opp eit WiFi-aksesspunkt heime for Ferrarien. Vi har bredbånd frå Telenor med eit kjekt lite SpeedTouch ADSL-modem. Kan eg koble meg til dette med ein trådlaus 802.11g router? :hmm:

Kan nokon anbefale router som passer til WiFi-oppsettet på Ferrarien?? :ermm:

Følgte det med noe programvare, samt Norsk XP?

Lenke til kommentar
Følgte det med noe programvare, samt Norsk XP?

XP Home i dansk, fransk og engelsk versjon (har valgt engelsk..)

Ellers DVD/CD software (brenning/avspilling) og diverse småtteri. Eg venter på Office-pakken til XP så eg får begynt å jobbe skikkelig med PCen, øvrig programvare finn eg nok på nettet. :thumbup:

 

Edit: Det viser seg når eg går gjennom software-bundle'en at XP Home i engelsk, dansk og norsk versjon følgjer med Ferrarien frå www.itbutikken.no

Endret av Badger
Lenke til kommentar

Naturlegvis fins det små irritasjonsmoment med denne PCen, som med einkvar ny maskin. Det einaste hittil er at DVDen ikkje er sonefri.

Har nokon tips om kvar eg kan finne firmware for å gjere DVD-spelaren sonefri? :cry:

 

I tillegg hadde eg likt å ha ei god bæreveske til PCen for å unngå i det lengste å få riper i chassiset :love:

Gode tips?

Endret av Badger
Lenke til kommentar
1. Install the latest Omega Drivers.

2. Go to the Control Panel->Display->Settings->Advanced->Direct3D and select Optimal Performance under Main Settings.

3. Go to the Control Panel->Display->Settings->Advanced->OpenGL and select Optimal Performance under Main Settings.

Er i ferd med å tweake Ferrarien litt. Dei siste Omega-driverane er installert, og når eg skal sette Direct3D- og OpenGL-innstillingane til Optimal (som snorreh har vist framgangsmåten for) er eg litt forvirra. Under Advanced Settings finn eg nemlig ingen innstillingar for Direct3D eller OpenGL.

Er det eg som er blind og idiot, eller er denne innstillinga likevel ikkje tilgjengeleg med dei siste Omega driverane?

 

Forøvrig vil eg takke snorreh for all veiledning og informasjon han har gitt gjennom denne tråden. Strålande og fantastisk! :thumbup:

 

PS. Det bør også nevnast at med ørlite grafikktweaking gjekk 3dMark2001SE-scoren opp frå 3693 til 11136! :w00t:

Endret av Badger
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål til de som allerede har fått "Ferrari'n". Hva er forskjellen mellom home og pro utgaven? slik jeg ser det.. er det bare windowsen som er forskjellen. I så fall... Følger det med en windows cd? eller er det en snakk om en "gjennomopprettings cd"? Om jeg får en vanlig windows cd med i pakka, så er det kanskje bedre for meg å kjøpe home utgaven, siden den er billigere. Jeg har nemlig windows xp pro fra før av. :roll:

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål til de som allerede har fått "Ferrari'n". Hva er forskjellen mellom home og pro utgaven? slik jeg ser det.. er det bare windowsen som er forskjellen. I så fall... Følger det med en windows cd? eller er det en snakk om en "gjennomopprettings cd"? Om jeg får en vanlig windows cd med i pakka, så er det kanskje bedre for meg å kjøpe home utgaven, siden den er billigere. Jeg har nemlig windows xp pro fra før av. :roll:

Det er bare windowsen som er forskellig ja, Pro har flere nettverks løsninger og noen flere alternativer unner MANGE i behandlinga på min datamaskin

 

Vet ikke om så masse mere som er forskjellig

Lenke til kommentar
1. Install the latest Omega Drivers.

2. Go to the Control Panel->Display->Settings->Advanced->Direct3D and select Optimal Performance under Main Settings.

3. Go to the Control Panel->Display->Settings->Advanced->OpenGL and select Optimal Performance under Main Settings.

Er i ferd med å tweake Ferrarien litt. Dei siste Omega-driverane er installert, og når eg skal sette Direct3D- og OpenGL-innstillingane til Optimal (som snorreh har vist framgangsmåten for) er eg litt forvirra. Under Advanced Settings finn eg nemlig ingen innstillingar for Direct3D eller OpenGL.

Er det eg som er blind og idiot, eller er denne innstillinga likevel ikkje tilgjengeleg med dei siste Omega driverane?

Da den guiden var skrevet så fantes ikke CATALYST Control Center (CCC) som har et litt annet oppsett, men du finner akkurat de samme innstillingene under Control Panel->Display->Settings->Advanced->3D->Direct3D/OpenGL nå.

 

Acer har forøvrig kommet ut med nye grafikkdrivere for Ferrari-serien nå, ATi Radeon Catalyst 4.9 m/CCC, som man kan laste ned herfra:

http://support.acerpanam.com/synapse/forms...ferrari&pupv=pu

 

Forøvrig vil eg takke snorreh for all veiledning og informasjon han har gitt gjennom denne tråden. Strålande og fantastisk! :thumbup:

Takk, det er bare hyggelig å være til hjelp :)

 

PS. Det bør også nevnast at med ørlite grafikktweaking gjekk 3dMark2001SE-scoren opp frå 3693 til 11136!  :w00t:

:thumbup:

Lenke til kommentar
Eit siste spørsmål: eg treng å sette opp eit WiFi-aksesspunkt heime for Ferrarien. Vi har bredbånd frå Telenor med eit kjekt lite SpeedTouch ADSL-modem. Kan eg koble meg til dette med ein trådlaus 802.11g router? :hmm:

Kan nokon anbefale router som passer til WiFi-oppsettet på Ferrarien?? :ermm:

Se denne tråden:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=234648

 

ASUS SpaceLink WL-500g som bl.a. Komplett selger skal være meget bra:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118092&cks=PRL

 

Selv venter jeg fortsatt på ASUS WL-530g Pocket WLAN Router som kommer senere i år:

http://www.tomsnetworking.com/Sections-article81-page4.php

asus_wl530g_sm.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål. Nå har jeg hat ferrarien min i 14 dager og er veldig fornøyd. MEN nå plutselig når jeg fører over filer via nettverket lager hardisken (eller et eller annet) en høy frekvent pipelyd. Er dett normalt? Den har ikke gjort det før når jeg har overført filer.

Hvis det er noe galt hva skal jeg gjøre? (har acer advantge forsikring og 3 års garanti på den)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...