Gå til innhold

ACER FERRARI 3200/3400


Anbefalte innlegg

Ja , nå var ferrarien endelig i hus....alt var ok ....bortsett at jeg fikk FEIL strøm kabel!!!!!

 

Men merkelig nok så har ikke jeg det æø/øæ "problemet"...?? jaja det var forsåvidt greit.. :ermm:

 

 

Kan noen gi meg et tips på hva jeg kan gjøre????

 

Kjøpte den fra Databutikken! (Fikk den på "rekord tid" bestilte kl 23 tirsdag og fikk den idag (lørdag 13,00) )

 

Hjelp....  :cry:

At du har feil plugg på enden av strømkabelen er vel ikke noe problem. Du setter bare på en vanlig norsk jordet stikkontakt. Alle elbutikker og lign. har dette, inkludert Ikea osv. Det kan dog fort ryke på en 20 kr for denne eksklusive delen :)

Jojo men det er jo ikke poenget her..

Når man kjøper en Ferrari forventer jo du at alt det som SKAL følge med følger med..

Det er jo egentlig bare prinsipet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg har et spørsmål. Jeg har instalert Omega drivere på Ferarrien  og etter hver gang den har vært ventemodus så ser skjermen helt rar ut masse striper og rart på skjermen og musen er type 1*1cm boks...

Hva er galt?

Dette er en kjent bug i Omegadrivers som de jobber med å fikse:

http://www.omegadrivers.net/ati/radeon_omega_drivers.txt

Known bugs:

* Hibernation and Standby are not working properly on some cards and laptops.

En vei rundt dette problemet er å gå inn i Control Panel -> Display -> Settings -> Advanced -> POWERPLAY og velge bort Enable POWERPLAY.

Lenke til kommentar

Ok tusen takk snorreh.

Jeg har også et spørsmål til.

Når jeg kobler til TV'en får jeg bare svart hvit hva er galt?

Den er stilt inn på PAL B.

Og hurtig tasten for å skru av skjermen funker ikke. hvordan fikser jeg det??

(den fn skift skjerm tasten.)

Er dette også fordi jeg har instalert ny driver?

Endret av Proliator
Lenke til kommentar
Når jeg kobler til TV'en får jeg bare svart hvit hva er galt?

Den er stilt inn på PAL B.

Benytter du S-Video eller SCART på TV'en din? Sjekk også innstillingene til TV'en i kontrollpanelet, det kan være den står på PAL-SECAM eller NTSC.

 

Og hurtig tasten for å skru av skjermen funker ikke. hvordan fikser jeg det??

(den fn skift skjerm tasten.)

Er dette også fordi jeg har instalert ny driver?

Hurtigtastene skal fungere uavhengig av driverene, og for å skru av LCD skjermen trykker du Fn+F6. Har du installert Acer Launch Manager?

Lenke til kommentar

Jeg angrer litt på at jeg var for tidlig ute, og kjøpte en Acer Ferrari 3000 for snart et år siden. Joda, det er en knallbra maskin det også, men skulle gjerne vært foruten de barnesykdommene som tydeligvis er fikset i 3200-utgaven...

 

På den annen side: jeg slipper å fryse på fingrene selv om det begynner å bli kjøligere i luften...

Lenke til kommentar

Ferrari 3000 blir varm - veldig varm. Man kan bare glemme å sitte med den på fanget i godstolen og surfe mens man ser på TV.

 

Vifta går konstant og støyer alt for mye. Dvs. den aller føste dagen jeg brukte den mener jeg å huske at den av og til tok en 5-minutters pause.

 

Batterikapasiteten er ikke spesielt bra. Jeg har ingen målinger å vise til, men jeg tror ikke den er i nærheten av de 3 timene det skrives om på denne tråden.

 

 

edit, tilføyelse:

 

disse problemene ser jo ut til å være løst i 3200-utgaven - og da blir det ikke mye å lure på for den som vil ha det beste... :thumbup:

Endret av gudesen
Lenke til kommentar

Ny BIOS til Acer Ferrari 3200 er ute:

http://support.acerpanam.com/synapse/forms...ywords=&pupv=pu

To fix the following issue:

 

  1. Disable legacy USB and IO decode when accessing ESCD

 

Hvis noen har problemer med dette så kan det sikkert være lurt å oppgradere :)

 

P.S. WinFlash for Acer Ferrari 3200 kan lastes ned her:

http://support.acerpanam.com/synapse/forms...inflash&pupv=pu

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Jeg bruker S-video til scart overgang og inn på TV'en.

Har sjekket tv'en har ikke noen sånne instillinger på den. (billig dritt tv siden jeg bor på hybel)

OK, sjekket du også innstillingene i Control Panel -> Display -> Settings -> Advanced -> Displays -> TV ?

Står ikke noe TV der. bare standar skjerm ,plug and play skjerm og standar skjerm. (i den rekkefølgen)

 

Med en gang jeg pluger i TV'en finner den jo TV'en og sier at den finner den MEN det er bare svart hvir for det.

Endret av Proliator
Lenke til kommentar
Noen som har vært borti noe lignende ?

Nei, det skal ikke forekomme. Jeg foreslår at du tar kontakt med Acer support på tlf. 80084880 (09-17 hverdager) eller på epost: [email protected]

PROBLEM: Ved små vibrasjoner så kan man tydelig se "bølger" på skjermen.

Dette er kun ved høyre kant noe ovenfor midten av skjermen og "bølgene"  går ca. 2 cm utover. Hvis jeg f.eks. dunker veldig forsiktig på lokket med fingeren så kan man tydelig se disse "bølgene".

Ikke mulig å se det med lys bakgrunn.

Fikk dette til svar

LCD står för Liquid Crystal Display och det är fullt normalt att det blir bölger när man rör på skärmen.

Var ikke så mye hjelp å få der. Mulig personen på support missforsto. Får prøve igjen. Denne gang på svensk :roll:

 

Ingen av de jeg har snakket som har bærbar-pc med har opplevet noe lignende. Er ikke plagsomt med de bølgene, men redd det er noe galt med skjermen. Er en dyr bærbar og kjipt hvis den tar kvelden etter 13 mnd. En jeg snakket med mente at skjermen kan være noe i klem siden den er så ømfintlig på et bestemt sted.

Lenke til kommentar
PROBLEM: Ved små vibrasjoner så kan man tydelig se "bølger" på skjermen.

Dette er kun ved høyre kant noe ovenfor midten av skjermen og "bølgene"  går ca. 2 cm utover. Hvis jeg f.eks. dunker veldig forsiktig på lokket med fingeren så kan man tydelig se disse "bølgene".

Ikke mulig å se det med lys bakgrunn.

 

Det er helt normalt med slike (konsentriske) bølger når man dunker lett på skjermen, men at små vibrasjoner utløser det samme har jeg ikke hørt om før.

post-72-1098210494_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har også fått min Ferrari 3200 no, og PCen ser og kjennes betre ut enn einkvar annan bærbar. Samtlege kolleger har vore innom og uttrykt sterk misunning!!

Min Ferrari (som visse andre sine) kom frå itbutikken med tre-pins stikkontakt og "ombytta" Ø & Æ. Norsk jorda kontakt kosta meg 44,- og to minutt å bytte, bokstavane kan eg leve med (har enno ikkje undersøkt om tastane kan byttast om fysisk som på visse andre tastatur...anybody?).

 

Eg kan nesten ikkje skjønne at andre vurderer alternative bærbare når ein Ferrari 3200 ikkje koster meir enn ca 15.500,- inkl. frakt frå www.itbutikken.no

Kjøp mens dei enno er på lager!!

 

Eit siste spørsmål: eg treng å sette opp eit WiFi-aksesspunkt heime for Ferrarien. Vi har bredbånd frå Telenor med eit kjekt lite SpeedTouch ADSL-modem. Kan eg koble meg til dette med ein trådlaus 802.11g router? :hmm:

Kan nokon anbefale router som passer til WiFi-oppsettet på Ferrarien?? :ermm:

Endret av Badger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...