Gå til innhold

T630 Friends?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er en meny på T630 som heter Friends (eller mine venner) er det en slags msn????? jeg forstår ikke hvordan det funker ikke

du forstår ikke hvordan det ikke funker? omformulere deg? :)

 

Vel. MyFriends (wireless willage) er operatøravhengig, og telenor/netcom støtter (selvfølgelig:() ikke slikt.

Lenke til kommentar

Telenor og Netcom bør åpne denne tjenesten

 

Implementere tjenesten heiter det vel.

 

Då det er berre denne telefonen for øyeblikket som har denne funksjonen (så vidt eg veit, eller har z600 den også?)

Så går det nok ei stund før verken netcom eller telenor ser seg tjent med å implementere den i nettet. For å sette ei ny tjeneste inn i mobilnetta er ikkje akkurat gratis for operatørane.

 

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

OK, var ikje klar over att wireless village softwaren var den samme som my friends.

 

Dermed så er det jo plutseleg ein del telefoner på markedet som har teknologien, og dermed skulle dette vere mulig å presse operatørene til å fått implementert.

i form av send mail , ring o.l

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
OK, var ikje klar over att wireless village softwaren var den samme som my friends.

 

Dermed så er det jo plutseleg ein del telefoner på markedet som har teknologien, og dermed skulle dette vere mulig å presse operatørene til å fått implementert.

i form av send mail , ring o.l

 

mvh

JanEirik

hvilke nokia- og motorola-mobiler på det norske markedet har Wireless Village støtte?

 

Den eneste Nokia-mobilen jeg visste om har slikt er 7610, og den er som kjent ikke kommet enda. Nokia sitt navn på tjenesten er forresten Presence.

 

Forresten, jeg ser ingen grunn til at Telenor og Netcom kommer til å implementere denne tjenesten. Hvorfor skal de? greit nok for å glede oss, men det om vi er glade er ikke sååå viktig på akkurat denne saken, i og med at vi ikke har noen alternativer. Såfremst vi ikke er villige til å flytte til utlandet, that is.

 

edit: Ikke at jeg tror det hjelper, men dere kan alltids starte en (velformulert!) appelerende underskriftsaksjon på www.petitiononline.com.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Nokia's "Presence" og Sony Ericsson's "MyFriends" er begge selskapenes egne "chat"-klienter (evt. system...), og nettverket som de operer på heter "Wireless Village" (navnet på standarden). Og det stemmer at hverken Telenor eller Netcom (eller Teletopia) har støtte for dette. Sannsynligvis vil de ikke få det heller. (I følge selskapene selv.)

 

I motsetning til f.eks. MSN, ICQ og Yahoo som er forskjellige applikasjoner, men som også jobber mot forskjellige standarder, så jobber "Presence" og "Wireless Village" mot den samme standarden, det er bare forskjellige klienter/applikasjoner.

 

Samarbeidet med å utvikle en felles "chat"-standard for det mobile nettverket ble startet av Ericsson, Nokia og Motorola - og det er derfor naturlig at disse er først ute med mobiler som har klienter for dette. Andre vil muligens "slenge seg med" etter hvert som standarden får mer anerkjennelse. (Og ikke minst om operatørene tar til fornuften og implementerer standarden i sine mobilnettverk.)

 

Imidlertid ser jeg det ikke som et veldig stort tap at dette ikke er implementert. Flere og flere mobiltelefoner går under kategorien SmartPhones, og de som ikke gjør det har etter hvert så bra støtte for 3. parts Java-programmer (Flash kommer også) at man like godt kan laste ned MSN, ICQ eller liknende fremfor å bare benytte en tjeneste som fungerer på mobilnettverket, og ikke på datanettverket. Spør du meg er derfor denne kommende standarden overflødig - og nesten som å finne opp hjulet på nytt. Men det er min subjektive mening da. ;)

 

Søk litt rundt på forumet så finner du MSN også for Sony Ericsson T630 og diverse Nokia-telefoner. (Evt. for de fleste telefonene som støtter Java.)

 

Edit: Stoooooor dementering av mitt opprinnelige innlegg. :blush:

Endret av voluz
Lenke til kommentar

Men sidan det er mulig å innstallere egne "msn" klienter på desse teleonene så har det vel liten vits å prøve å få operatørene til å implementere tjenesten når kvar produsent har sitt eige system.

 

mvh

JanEirik

 

edit: var vist ikkje heilt på glattisen likevel.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Nokia's "Presence" og Sony Ericsson's "Wireless Village" er begge selskapenes egne "chat"-systemer, og det stemmer at hverken Telenor eller Netcom (eller Teletopia) har støtte for dette. Sannsynligvis vil de ikke få det heller. (I følge selskapene selv.)

er du helt sikker på det du sier?

 

sånn jeg trodde det var er slik:

Wireless Village er en felles standard som de ulike selskapene (nokia osv) har egne klienter til. Nokia sin klient heter Presence, SE sin heter MyFriends.

 

tar jeg feil?

 

edit: mente ikke noen slem tone om det ble oppfattet slik :) jeg er ganske grønn på emnet, bare trodde det var slik.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Nokia's "Presence" og Sony Ericsson's "Wireless Village" er begge selskapenes egne "chat"-systemer, og det stemmer at hverken Telenor eller Netcom (eller Teletopia) har støtte for dette. Sannsynligvis vil de ikke få det heller. (I følge selskapene selv.)

er du helt sikker på det du sier?

 

sånn jeg trodde det var er slik:

Wireless Village er en felles standard som de ulike selskapene (nokia osv) har egne klienter til. Nokia sin klient heter Presence, SE sin heter MyFriends.

 

tar jeg feil?

Okei, feil som stod til en 6'er i det opprinnelige innlegget. :blush:

 

Gjort litt mer research, les på nytt. :ermm:

 

Sawwi ppl. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...