Gå til innhold

Snart klart for Radeon X800

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror det er på tide å bytte ut R9600 Pro kortet mitt, kan bli greit å få noe slikt i min Shuttle ettersom jeg tviler at min PSU klarer nVidia kort ved tanke på strøm og at det mest sannsynlig ikke er plass til noe slikt heller. Gleder meg til tester! :thumbs:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Full DX9-støtte? :dribble:

En liten ide: Hva med å gi brikken full DX9C-støtte så kanskje vi kan se at utviklingen går litt fremover, begynner å bli møkka lei av dette her. :devil:

Skrevet (endret)

Basus: Du kan eventuelt oppgradere strømforsyningen til en Shuttle SilentX 250W, dersom du vil sikre deg at systemet får nok strøm. Med tanke på hvor mange Shuttle-eiere m/200W PSU som fint kan kjøre et 9800XT, burde en PSU på 250W være godt nok for et X800.

Henter mitt eksemplar på posten idag, denne skal installeres i min Abit DigiDice (som originalt bruker samme 200W PSU som de fleste Shuttle-systemer). Kanskje det blir en X800 på meg likevel? Får vel se på omtalene og benchmarkene først da...

Endret av EviLEddiE
Skrevet

"OPP TIL" dobbelt så raskt som R9800Pro? Jeg lurer meg på om ikke nVidia stikker av med det lengste strået her likevel, jeg. På den annen side ser kjøleren fra ATI temmelig mye mindre ekstrem ut enn 6800-kjøleren, så der vil jo X800 ha et fortrinn.

Nei, fysj, nå spekulerer jeg, men det blir spennende å se.

Skrevet

Spennende... Nå spørs det om ikke mitt aldrende 9700 Pro kort skal byttes ut. Ikke for at det ikke duger, men jeg hoppet over 9800 serien og sikler (forståelig nok) etter Radeon x800 fra ATI.

Men prisen da? Dette vil jo koste skjorta (+/-4000), men det koster å være kar...

des,OUT!

Skrevet

Må vel få byttet ut mitt GF4 ti4800 SE til høsten da tenker jeg, håpe at prisene faller litt, så ikke alle pengene jeg tjener i sommer vil gå med til å kjøpe "bare" et gfx kort.

Skrevet
Ahhh, endelig kommer skjermkortene mer eller mindre på plass. Da gjenstår bare testene så skal jeg kanskje kjøpe nytt. Mitt Radeon 8500 -> 9100mod er ikke det kraftigste akkuratt.
Skrevet

Jeg håper kortene fra ATI selv når det norske markedet. Det ser lekkert ut. Vil heller ha et lite, kraftig kort som kun opptar en kortplass istedet for de tunge drogene som nVidia kommer med.

Skrevet

Fint det ser ut til å være litt mer beskjedent med tanke på kortplasser. Jeg trenger ganske mange kortplasser, og om grafikkkortet tar to kan det være avgjørende for ikke å kjøpe det.

Skrevet

Stusset også på den gule kontakten. Den er jo bare på det bildet fra The Inquirer og ikke på "Det første "offisielle" Radeon X800-bildet".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...