Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

dyrere bredbånd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så var det KRF-Høyre-FRP regjeringa da.. kan tenke meg kjell magne hadde vært statsminister da ja :p

uff... høyre og FRP sitter sammen i bystyret her i sandefjord.. bare surr.. menmen..

Så var det denne da ! FRP sitter da ikke i regjering !! Di har representanter på stortinget det er alt..

btw. mener det reviderte statsbudsjetet ble godkjent i sammarbeid med AP! ( vis eg ikke tar helt feil)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så var det KRF-Høyre-FRP regjeringa da.. kan tenke meg kjell magne hadde vært statsminister da ja :p

uff... høyre og FRP sitter sammen i bystyret her i sandefjord.. bare surr.. menmen..

Så var det denne da ! FRP sitter da ikke i regjering !! Di har representanter på stortinget det er alt..

btw. mener det reviderte statsbudsjetet ble godkjent i sammarbeid med AP! ( vis eg ikke tar helt feil)

Det stemmer durabit. Jeg filosoferte over hvor liten sannsynlighet det er for at Kjell magne hadde vært statsminister hvis FRP var i regjering med høyre og KrF. Men for all del Firstc. takk for at du prøver å drite meg ut.. men les litt bedre igjennom innlegga mine før du uttaler deg.

-----------------------

OFF TOPIC: Jeg liker å ha små jubileèr for meg selv angående post-counten min.. nå står den på 512.. altså like mange poster som jeg har megabyte minne.. ikke store jubileèt.. men dog.. det blir nevnt.

Endret av Murty
Skrevet

En god ide hadde vært å lagd et eget land til alle idiotene her..så kunne de prøvd seg selv og sett hvordan det gikk.

Slår vi vel to fluer i en smekk også :ermm:

Skrevet

Størsteparten av det man tar inn i veiavgift og bompenger går til å bygge nye veier. Resten går til andre formål i vårt samfunn, og gagner fremdeles deg og meg.

Man "legger ikke på" avgifter hele tiden. Totale skatte og avgiftsnivået i norge har de siste årene gått klart nedover. Dette har mye å gjøre med at partiene samarbeider mer enn før, pluss et mer høyrevridd storting (Folkevalgt storting, ja?).

Norge har ikke verdens billigste bensin fordi bensin forurenser som bare fy. Miljøavgift kalles det..og er en fin måte å belønne biler som bruker lite bensin, og folk som kjører lite.

Er da ikke regjeringen og stortinget som bestemmer bensinprisen? Jeg kan ikke huske noen slik sak om at de satte opp avgiftene heller. og forresten..når man tar i betraktning prisstigning og inflasjon, så er faktisk bensinprisen vi har i dag en av de laveste noensinne i norge. Og oljeprisen er HØY.

At du er uenig med de som styrer og steller norge er helt greit. Men vi har et vidt partispekter, og du kan stemme på alt fra folk som vil ha kommunisme gjeninnført i norge, til folk som vil fjerne staten så og si helt, og skape et nyliberallistisk samfunn. Så om du er uenig med de som styrer..stem på noe annet.

Eller skap ditt eget parti, sett opp ditt eget budsjett og se hva du kan få til med pengene i dag.

EDIT: Jallakim, jeg bøyer meg i støvet..takk for et strålende innlegg. Er enig med deg i det meste..men seff ikke 100%, da hadde noe vært i veien :yes:

Det er desverre ikke slik at storparten eller for den saks skyld halvparten av det som dras inn i avgifter på bil går tilbake til veier etc. Bensinprisen er høy, men å ta dette til inntekt for fornuftig miljøpolitikk er latterlig; Vi har europas eldste bilpark og det er et faktum at gamle biler ikke bare bruker mye mer drivstoff en nye, men de nyttegjør seg mindre av dette og forurenser vesentlig mer. Et annet aspekt er hvor mange mennesker som hvert år hadde unngått lemlestelse eller døden i trafikken om "vanlige" folka hadde hatt mulighet til å kjøpe seg en ny sikker bil.

Det er alltid populært med utsagn som "vi har stemt politikkerne inn", "la være å stemme" etc. etc. Det store problemet er at partiene i sin jakt på makt går på akkord med sine valgprogram og løfter. Hvem kunne drømt om at feks. Høyre ville innføre skatt på utbytte ? Et annet aspekt er at forskjellen mellom partiene er marginal og at man må ytterst til høyre eller venstre for å finne klare forskjeller og meninger.

Vi har skoler som forfaller, elever som hverken får oppdaterte bøker, formingsmateriell eller hygeniske forhold i sin hverdag. (Skal bli spennede og se om lærerene noengang vil flytte fokus fra sin inntekt over på arbeidsforhold for elever og også lærere).

Skal du feks. til tannlege i "verdens beste/rikeste land" så koster det fort en liten fornue. formue, "fattige" land som feks. Tyskland har gratis helsetjenester for også tannlege er inkludert.

Skrevet (endret)
En god ide hadde vært å lagd et eget land til alle idiotene her..så kunne de prøvd seg selv og sett hvordan det gikk.

Slår vi vel to fluer i en smekk også  :ermm:

Ser at du karateriserer de fleste som er uneige med deg som idioter, det sier om deg......... :no:

Endret av TheMatrix
Skrevet

Slår vi vel to fluer i en smekk også  :ermm:

Ser at du karateriserer de fleste som er uneige med deg som idioter, det dier om deg......... :no:

Hmm. var ikke noen dårlig idè å lage et eget lite land.. bortsett fra at det aldri blir noe av :p..

Folk her er ikke idioter selvom de har teite meninger(opp til enhver hva som er teite meninger)

• 5 måneder senere...
Skrevet

Ser det er mange opplyste personer her som følger godt med i politikken og i Norges utvikling (dere vet hvem dere er). Men så har vi såklart alle de andre da, som egentlig ikke vet en dritt om hva de snakker om. De snakker bare om ting de har hørt gjennom propaganda. Ikke kan de å skrive heller, men men, sånn er det vel når de skal nekte på å betale for skolebøker.

Dere krever og krever og krever, men å betale noe? Å neida, det blir jammen ikke aktuelt.

Norge ER faktisk et av de beste, og kanskje det beste, landet å bo i. Hvorfor? Hm, kan det ha noe med at vi betaler skatter og avgifter mon tro? Hvis vi ikke hadde betalt en dritt i skatter og avgifter, hvor tror dere Norge ville vært på den statistikken da? Penger VI betaler inn, kommer tilbake til OSS for at VI skal få en høyere livskvalitet.

Ser også at det er mange som sitter på feite ræva si og syter over politikerne. Mange går også på navngitte enkeltpersoner, og spesielt én patetisk tulling sa at noen burde sette ei kule på KMB. Er det ikke lett å bare sitte i kontorstolen og syte på et internett-forum over hvor dårlig dere har det? Snakk med diverse stammer i Afrika, som fortsatt kommuniserer med trommer og røyksignal, og prøv å prakk på dem dette sytet om at vi har så dårlig og dyr internett.

Dere er så FORBANNET bortskjemte og egoistiske at det er til å bli kvalm av! (Den går til alle dere som vet hvem dere er, håper dere har såppas til vett at dere skjønner den der)

Dette blir mitt første og ENESTE innlegg om denne saken, da jeg bare blir jævla oppgitt av å lese innleggene til flesteparten her.

Skrevet (endret)

Route83: Du hadde jo ikke trengt å dra opp denne eldgamle tråden da ;)

Du snakker om at mange her er så bortskjemte, og at dersom vi ikke betaler skatt så går alt til helvete.

Alle (så å si) vet at man er nødt til å betale skatt, det er jo det som betaler skolegang osv.. Men mange synes vi betaler mye skatt, og mange er uenige i bruken av skattepengene. Dersom det hadde vært mere enighet i bruken av skattepengene hadde det sikkert ikke vært så mange som hadde klaget på hvor høy den var.

Ja, vi har det godt her i norge.. Men hvorfor ikke prøve å få det best mulig?! Altså, dersom noen hadde tatt opp f.eks. bruken av skattepenger på norske fengsler, eller at alle som kommer inn i landet får veldig høye summer i støtte fra staten så tror jeg nok et veldig stort flertall hadde reagert ganske kraftig. Dette er bare to ting, men det går veldig mye penger til dette.

Tror det var tv2-nyhetene som viste det for ca.1 år siden, de som har flyttet inn i landet, har krav på å sende støtte til familien sin i landet de kom fra (mener det var 20000), dette hadde blitt sendt til en leder e.l. i landet de kom fra, og han hadde bygget et palass for dem på noen få måneder. Hvorfor skal vi betale for dette f.eks?

Nordmenn klager over mange ting, som kanskje kommer av at vi er bortskjemte, men jeg skjønner veldig godt at mange er uenige i skatteforbruken her i Norge, og vi kunne faktisk ha brukt dette på f.eks. sykehus osv (andre ting som faktisk trengs sårt). Du kan f.eks. sammenligne norske fengsels-fanger med de eldre, mens de eldre må ligge på toaletter og dele små rom med hverandre, så har alle i fengslene egne celler, som er mye bedre enn rommene de eldre har. De som faktisk har bodd i norge, jobbet og betalt skatt hele sitt liv ender opp dårligere enn de som kun har kostet norge penger (forbrytere).

Bare for å se det fra et litt annet synspunk.

Endret av jh_
Skrevet (endret)
Skjønner ikke hva dere syter etter. Norges befolkning er bortskjemte - ikke noe mer, ikke noe mindre. Norge er verdens rikeste land, og har er et av verdens beste land å bo i mtp levekår & standarder.

At vi så skal begynne å klage over at staten tar litt ekstra av bondefolket, blir bare for dumt. Greit nok at det blir "klasseforskjeller" (elle hva nå enn man kaller det), men det får ærlig talt være måte på.

Hvis det nå skulle blitt gjort endringer i landet, ville jeg heller fjernet ting som er unødvendig - slik som at fanger i fengslet ikke får det "like bra". De klager jo på at de ikke får spille PS2 - og det ER sykt. Slik som bredbånd/etc er jo ikke et must - hvis ingen andre enn statlige organer i Norge hadde hatt bredbånd, tror jeg ikke vi hadde brydd oss katta om slike ting som dette.

Lenge leve Norge, og la det ikke bli foraktet av den kommende generasjon.

Ja men hvorfor er Norge så rikt? Jo fordi de krever skatt på ALT! At de vil innføre det bredbånd er jo bare sykt. Fører jo bare til enda mer sentralisering..

Men tviler ikke på at de vil gjennomføre det, ikke etter å ha sett forslaget for noen år siden der ett lurt hode foreslo støyavgift på bildekk.....

Differensiert støyavgift...ja takk :no:

Endret av brazir
Skrevet
Veldig så følsom du er da !!   

Tror faktisk det er mange som er enige med meg i at folk i norge ikke er idioter og at normenn ikke kommer til å bli alkoholikere fordi om det blir litt billigere spirit.  Er synest det er fornermende å si sånn om det norske folk.

Det er ikke snakk om følelser, tvert om. Jeg bare presiserte at kverulering ikke er nødvendig. Selvfølgelig kan man få øl andre steder - hvordan hadde det ellers vært mulig at folk under 18 år drikker?

Dette med at Norges befolkning vil bli alkoholikere - det var litt *vel* på spissen. Men prinsippet er det samme. Om utgifter (og dermed også totalprisen) på biler, ble 30 % mindre, hadde de fleste av Norges bilbutikker vært tomme etter svært kort tid. Dette hadde ført til "overforbruk" av biler - noe som ikke hadde vært bra for naturen, osv.

Akkurat det samme er det med øl'en - folk vil kjøpe i hytt og pine. Dette vil ikke si det samme som at dem blir alkoholikere, men det påvirker. Og ikke kom her å si at alkohol ikke påvirker folk!

Om jeg setter ting litt på spissen; bare tenk litt på hva som hadde skjedd om Norges regjering hadde innført totalforbud mot alkohol....

Med nyere biler, enn de vi har i norge i dag, så hadde utslippsnivået av gass o.l. blitt mindre da nye biler har mye minsre utslipp enn de urgamle bilene vi kjører rundt med. Vi har ikke råd til nye biler som forurenser mindre. p ga avgifter på avgifter.

Skrevet
Det ble vist en reportasje om en Polsk jordbærplukker for noen dager siden. Han hadde vært noen ganger i Norge om sommeren og jobbet. På en sommer som jordbærplukker tjente han like mye som en gjennomsnittlig årsinntekt i Polen. Og han hadde neppe ei gjennomsnittlig timelønn her i Norge.

Vel er Norge kanskje et dyrt land å bo i, men vi har lønninger deretter også...

Vi har da vitterlig ikke polske priser her i landet.....Hvis en polakk tjente en årslønn her på kort tid sier det mer om prisnivået her til lands enn om hvor mye bedre vi har det enn polakker.

Jeg skulle også likt å jobbet inn en årslønn på en måned I et annet land.....men jeg bor i Norge. Jeg kjøper mat i Norge, jeg betaler husleie i Norge, jeg fyller bensin i Norge osv. osv.

Poenget er at vi skal leve i Norge, ikke i Polen.

Polakker underbetalt i Norge? Tror ikke det, med mindre de lever her.

Skrevet
Norge er, ikke bare et av, men faktisk verdens beste land å bo i! Det har i alle fall HDI-indeksen (Humen Development Index) rangert oss til å være. Den forteller at vi nordmenn er på topp i verden når det gjelder levestandard og utvikling som tar hensyn til inntekt, gjennomsnittlig levealder og utdanning. Forteller du dette til en nordmann vil man få uvitende og spørrende øyne tilbake! skjønt hvor godt de har det!

8< lang og fin tekst

Jallakim, du har en del bra innlegg i denne tråden, men jeg stusset spesielt over dette her. Synes at det var så pass bra skrevet at jeg bare måtte sjekke om det ikke var noe muffens. Men hallo, har du glemt å referere til kilder når du tar et direkte sitat? Putt på referanse og gå i skammekroken. FY! :angry:

http://www.skoleforum.com/essaydet.asp?eid=3551

Diskusjonen begynte så lovende, nå er det bare å finne frem puta. ZzZ.. :sleep:

• 3 uker senere...
Skrevet
La nå KrF sitte med makta, det blir jo billigere brennevin hver gang de kommer i regjering :)

La oss håpe at alle som har vært med på å bestemme dette får tyfus.

ah du vil ha billigere brennvin for min del (selv om jeg mest trolig har noe hoyere inntak en de fleste her) kan jeg faktisk ta meg råd til en gang i blant å betale 350 kroner for en flaske smirre en å muligens velge mellom brød og brennvin for å være ærlig. :)

Skrevet
Evilman kommer med noen unøyaktige kommentarer her..

For det første så er det Stortinget som har vedtatt dette (Finanskomiteen). Altså de folkevalgte.

Og for det andre så er det Høyre, Krf og Venstre som sitter i regjering..

Og i Stortinget for disse partiene gjennom dette vedtaket fordi de til sammen har flertalle (regjeringen + frp). Vanskelig å fraskrive seg ansvaret da....

Skrevet
Skjønner ikke hva dere syter etter. Norges befolkning er bortskjemte - ikke noe mer, ikke noe mindre. Norge er verdens rikeste land, og har er et av verdens beste land å bo i mtp levekår & standarder.

At vi så skal begynne å klage over at staten tar litt ekstra av bondefolket, blir bare for dumt. Greit nok at det blir "klasseforskjeller" (elle hva nå enn man kaller det), men det får ærlig talt være måte på.

Hvis det nå skulle blitt gjort endringer i landet, ville jeg heller fjernet ting som er unødvendig - slik som at fanger i fengslet ikke får det "like bra". De klager jo på at de ikke får spille PS2 - og det ER sykt. Slik som bredbånd/etc er jo ikke et must - hvis ingen andre enn statlige organer i Norge hadde hatt bredbånd, tror jeg ikke vi hadde brydd oss katta om slike ting som dette.

Lenge leve Norge, og la det ikke bli foraktet av den kommende generasjon.

helt enig med deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...