Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT bruker 1 mnd på å finne ut at jeg ikke kan få


Anbefalte innlegg

Par mnd`er ekstra. Du er dumsnill. Om det tar par mnd`er ekstra tar jeg en annen leverandør eller driter i ADSL.

Bytte til annen leverandør? Jeg må le, er du klar over at det er telenor som leverer linjer til de fleste ADSL operatører? Og at ordrer fra disse blir alle behandlet av telenor networks? De er telenor som har siste ordet, for det er de som sitter på linja.

 

Spiller liten rolle hvilken ISP du har, med mindre du velger noen som bruker andre måter å få frem ADSL på (kabel, satelitt og lingnende

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Par mnd`er ekstra. Du er dumsnill. Om det tar par mnd`er ekstra tar jeg en annen leverandør eller driter i ADSL.

Bytte til annen leverandør? Jeg må le, er du klar over at det er telenor som leverer linjer til de fleste ADSL operatører? Og at ordrer fra disse blir alle behandlet av telenor networks? De er telenor som har siste ordet, for det er de som sitter på linja.

 

Spiller liten rolle hvilken ISP du har, med mindre du velger noen som bruker andre måter å få frem ADSL på (kabel, satelitt og lingnende

Øh. Er klar over det? Er DU klar over at NGT eier sine egne linjer bortsett fra kobberet som går inn i huset?

Endret av jasco
Lenke til kommentar

Hehe, så jeg ikke deg klage på ngt fordi din mor og din far ikke kunne forstå seg på NAT instillinger og forwarding av porter her for en dag eller 2 siden? :p

Jeg føler med deg :p, men d er ikke så mye vanskeligere enn å sjekke ut noen bb leverandører og bestille et abonnement der ifra :ermm:

Nå som bluecom begynner å få orden i sakene sine så blir d kanskje noe BREDBÅND i Norge og.. Utenom ngt da... :)

Lenke til kommentar

Jasco: jeg vet akkurat hvordan du har det, samme skjedde med meg for ca 6 uker siden.

Jeg bestilte fra NGT, fikk tilsendt ruter og på nett stod det etterhvert at linjen var klar til bruk, den funket ikke så jeg ringte og spurte hvorfor ikke. De måtte sjekke opp og et par dager senere fikk jeg en email der det stod at det ikke var kapasitet på linja.

Jeg kunne få sdsl, men ikke noe rabatt. Så jeg sa opp hele driten.

 

Har bestilt fra bluecom, men de klarte å gi montøren feil addresse, slik at montøren dro ut til feil sted og dermed måtte sende inn noe papirarbeid som tok nesten to uker.

Når jeg ringte inn for to dager siden og oppga sambandsnummeret mitt, stod det "Senter for livshjelp" med meg som kontaktperson.

Så ikke bare klarer de å gi montøren feil addresse, men de tror også at jeg er senter for livshjelp. Har en faktura med dette navnet på også... sprøtt.

Så i dag skulle jeg hatt nett for to uker siden, men må visst vente til 12 mai, jeg går da ut i fra at jeg ikke får nett da heller fordi de sikkert klarer å gjøre en feil.

 

Nå har jeg ventet siden 20.desember på å få adsl, mesteparten av tiden har gått med på å vente på NGT.

 

Grusomt rotete historie men er på vei ut.

Lenke til kommentar
Hehe, så jeg ikke deg klage på ngt fordi din mor og din far ikke kunne forstå seg på NAT instillinger og forwarding av porter her for en dag eller 2 siden? :p

Jeg føler med deg :p, men d er ikke så mye vanskeligere enn å sjekke ut noen bb leverandører og bestille et abonnement der ifra :ermm:

Nå som bluecom begynner å få orden i sakene sine så blir d kanskje noe BREDBÅND i Norge og.. Utenom ngt da... :)

Problemet er jo at alle bortsett fra Firstmile og NGT har 2mbit som maks ADSL hastighet. Håpløst treigt når det skal deles på 3.

Lenke til kommentar
Par mnd`er ekstra. Du er dumsnill. Om det tar par mnd`er ekstra tar jeg en annen leverandør eller driter i ADSL.

Bytte til annen leverandør? Jeg må le, er du klar over at det er telenor som leverer linjer til de fleste ADSL operatører? Og at ordrer fra disse blir alle behandlet av telenor networks? De er telenor som har siste ordet, for det er de som sitter på linja.

 

Spiller liten rolle hvilken ISP du har, med mindre du velger noen som bruker andre måter å få frem ADSL på (kabel, satelitt og lingnende

Øh. Er klar over det? Er DU klar over at NGT eier sine egne linjer bortsett fra kobberet som går inn i huset?

ja, og det er kobberet inn i huset som telenor eier som ofte er problemet, (men NGT eier ikke alt ustyret selv, de leier også noe, men det er lite)

 

EDIT: noe dårlig norsk...

Endret av Grimbo
Lenke til kommentar
Jasco: jeg vet akkurat hvordan du har det, samme skjedde med meg for ca 6 uker siden.

Jeg bestilte fra NGT, fikk tilsendt ruter og på nett stod det etterhvert at linjen var klar til bruk, den funket ikke så jeg ringte og spurte hvorfor ikke. De måtte sjekke opp og et par dager senere fikk jeg en email der det stod at det ikke var kapasitet på linja.

Jeg kunne få sdsl, men ikke noe rabatt. Så jeg sa opp hele driten.

 

Har bestilt fra bluecom, men de klarte å gi montøren feil addresse, slik at montøren dro ut til feil sted og dermed måtte sende inn noe papirarbeid som tok nesten to uker.

Når jeg ringte inn for to dager siden og oppga sambandsnummeret mitt, stod det "Senter for livshjelp" med meg som kontaktperson.

Så ikke bare klarer de å gi montøren feil addresse, men de tror også at jeg er senter for livshjelp. Har en faktura med dette navnet på også... sprøtt.

Så i dag skulle jeg hatt nett for to uker siden, men må visst vente til 12 mai, jeg går da ut i fra at jeg ikke får nett da heller fordi de sikkert klarer å gjøre en feil.

 

Nå har jeg ventet siden 20.desember på å få adsl, mesteparten av tiden har gått med på å vente på NGT.

 

Grusomt rotete historie men er på vei ut.

God damnit. Føler med deg. Det er jo enda værre enn det jeg har vært utsatt for. :no:

Lenke til kommentar
Par mnd`er ekstra. Du er dumsnill. Om det tar par mnd`er ekstra tar jeg en annen leverandør eller driter i ADSL.

Bytte til annen leverandør? Jeg må le, er du klar over at det er telenor som leverer linjer til de fleste ADSL operatører? Og at ordrer fra disse blir alle behandlet av telenor networks? De er telenor som har siste ordet, for det er de som sitter på linja.

 

Spiller liten rolle hvilken ISP du har, med mindre du velger noen som bruker andre måter å få frem ADSL på (kabel, satelitt og lingnende

Øh. Er klar over det? Er DU klar over at NGT eier sine egne linjer bortsett fra kobberet som går inn i huset?

Nei, de har ikke egne linjer. Men de har eget utstyr i sentralene rundt om i norge.

Lenke til kommentar

Måtte vente 6 mnd. før jeg fikk adsl fra ngt. Dem sa det skulle ta 6 uker. Hørte aldri noe fra dem, men måtte ringe selv og da få vite når jeg skulle få det. De sa hele tiden at jeg skulle få det neste uke..... Jeg var seff høflig på telefonen, eneste jeg fikk for det var høflige svar ingen som faktisk klarte å følge opp saken.

Lenke til kommentar
Måtte vente 6 mnd. før jeg fikk adsl fra ngt. Dem sa det skulle ta 6 uker. Hørte aldri noe fra dem, men måtte ringe selv og da få vite når jeg skulle få det. De sa hele tiden at jeg skulle få det neste uke..... Jeg var seff høflig på telefonen, eneste jeg fikk for det var høflige svar ingen som faktisk klarte å følge opp saken.

Kan nok tenkes at man må være noe KLARERE i tonen, for å si det sånn. Spørre om navn på personen du snakker med så du kan få snakke med denne personen om igjen. Tror det er lett for at mange personer er innom en kunde og dette kan føre til enda mer tull.

Lenke til kommentar
Øhm. HVA kan de hjelpe meg med? De har sagt de ikke kan levere til meg, og som takk for alt peset de har gitt meg skal jeg gi dem en real en.

Det sa de til meg også.

 

Prøv å ro deg ned litt istedet og ring, du har tid til å sitte her å skrive men ikke ringe NGT ? :D

 

Har NGT jeg nå, selv om de første sa de ikke kunne levere var de så hyggelige å kobla meg videre til neste sentral, fungerer utmerket.

Men jeg orker ikke ventemusikkeeeeeeen! :(

Dessuten får jeg vel selv en supporttelefon i hendene snart :devil:

Ikke rart det blir venting/kø på supporttlf. når slike som deg ringer for å sløse bort tida på absolutt ingenting. Dessverre så er du sikkert ikke den eneste som gjør dette.....?

Lenke til kommentar
Øhm. HVA kan de hjelpe meg med? De har sagt de ikke kan levere til meg, og som takk for alt peset de har gitt meg skal jeg gi dem en real en.

Det sa de til meg også.

 

Prøv å ro deg ned litt istedet og ring, du har tid til å sitte her å skrive men ikke ringe NGT ? :D

 

Har NGT jeg nå, selv om de første sa de ikke kunne levere var de så hyggelige å kobla meg videre til neste sentral, fungerer utmerket.

Men jeg orker ikke ventemusikkeeeeeeen! :(

Dessuten får jeg vel selv en supporttelefon i hendene snart :devil:

Ikke rart det blir venting/kø på supporttlf. når slike som deg ringer for å sløse bort tida på absolutt ingenting. Dessverre så er du sikkert ikke den eneste som gjør dette.....?

Aww... ja.. det er fælt at jeg ikke GIDDER Å VENTE I 30 MIN. PÅ SUPPORT. Enten er du jævla dum eller investor i NGT. Evt. begge deler. Det er ALLMENT kjent at NGT har _RÆVA_ service og ett sted har dette startet.

Lenke til kommentar
hvis du er så sur på NGT... VELG EN ANNEN ISP! ferdig med det..  :yes:

Gir meg neppe så lett.

Skyldes nok helt sikkert feil i dokumentasjons systemene til telenor.

 

Tror du virkelig alle ISPene har muglihet til å leie montører ut for å sjekke hver eneste linje for kundene før de bestiller ?

 

Isåfall hadde det nok vært noen helt andre etablerings kostnader.

 

Jeg skjønner du er frustert, men å skjelle ut NGT for dette blir feil og unødvendig.

Lenke til kommentar

En kamerat av meg bestilte bredbånd fra NGT da de var en av de få som sa at de kunne levere.

 

Etter at montøren kom (etter en stund) så sa han at det ikke gikk allikavel. Han sjekket med samtlige andre ISP'er og catch kunne visst også levere. Da vi koblet opp dette så fikk vi ca 300kbit (skulle hatt 700). Og vi datt ut av nett hele tiden. Da vi ringte support så mente de at det kunne være noe med telefonledningen i huset. Vi byttet en av ledningene og vips så spratt hastigheten opp til 600kbit, men nettet er fortsatt veldig ustabilt. Etter hvert så fant vi ut at 600kbit kun skjedde et par ganger og nå ligger hastigheten på gjennomsnittlig 200-300kbit med ustibilt nett. Catch vil ikke gi noen rabatt på abbonnementet. Mange av naboene rundt kan få nett, selv om det er 3,7km til sentralen...

 

jasco: må si meg enig med de fleste andre her. Du vil ikke tjene noen ting på å kjefte på NGT. Regner med at du ikke måtte betale for montøren, så de prøvde ihverfall! Er jo bedre at de prøver, enn å bare si nei. Kunne jo være at det hadde gått! men uansett, en kjip opplevelse!

Lenke til kommentar
En kamerat av meg bestilte bredbånd fra NGT da de var en av de få som sa at de kunne levere.

 

Etter at montøren kom (etter en stund) så sa han at det ikke gikk allikavel. Han sjekket med samtlige andre ISP'er og catch kunne visst også levere. Da vi koblet opp dette så fikk vi ca 300kbit (skulle hatt 700). Og vi datt ut av nett hele tiden. Da vi ringte support så mente de at det kunne være noe med telefonledningen i huset. Vi byttet en av ledningene og vips så spratt hastigheten opp til 600kbit, men nettet er fortsatt veldig ustabilt. Etter hvert så fant vi ut at 600kbit kun skjedde et par ganger og nå ligger hastigheten på gjennomsnittlig 200-300kbit med ustibilt nett. Catch vil ikke gi noen rabatt på abbonnementet. Mange av naboene rundt kan få nett, selv om det er 3,7km til sentralen...

 

jasco: må si meg enig med de fleste andre her. Du vil ikke tjene noen ting på å kjefte på NGT. Regner med at du ikke måtte betale for montøren, så de prøvde ihverfall! Er jo bedre at de prøver, enn å bare si nei. Kunne jo være at det hadde gått! men uansett, en kjip opplevelse!

Ehe. Har ikke ringt dem enda engang, og nei jeg skal ikke kjefte på dem men si med en stram tone at jeg er ganske misfornøyd og så spørre pent om hva grunnen er.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...