Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT bruker 1 mnd på å finne ut at jeg ikke kan få


Anbefalte innlegg

Nå er jeg forDØMT sur. Har flytta til Lillestrøm. Sørumsparken for å være korrekt. Sjekker telefonnummeret. Japp, her kan NGT levere meg ADSL. Så jeg bestiller. Og jeg venter. For en uke siden skulle de sende en montør 1/04/04. Ja, du leste riktig.

Uansett, idag sjekker jeg statusen og jeg får: 'Bredbåndsoppkobling kan desverre ikke gjennomføres.' :scared:

 

ER DETTE TAKKEN FOR Å VENTE 1 MND? TRENGER DERE VIRKELIG OG LA MEG LIDE I NETT 1 MND. FOR Å FINNE UT DET DER? FORDØMTE JÆVLER! :realmad: :realmad: :angry::angry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant det akkurat nå (dessuten er jeg på jobb og har bedre ting å gjøre enn å sitte 30 min. å høre på heismusikk), men de skal selvfølgelig få en MEGET koselig telefon senere idag. AAAARGH :realmad:

Det trenger jo ikke å være NGT sin skyld da. Dersom det f.eks. er linjene fra sentralen til der du bor som er problemet, er det lite NGT får gjort. Og de kan ikke gi deg noen tilbakemelding før de får svar fra Telenor, noe som erfaringsmessig kan ta laaaaaaang tid :mad:

Lenke til kommentar
Fant det akkurat nå (dessuten er jeg på jobb og har bedre ting å gjøre enn å sitte 30 min. å høre på heismusikk), men de skal selvfølgelig få en MEGET koselig telefon senere idag. AAAARGH :realmad:

Det trenger jo ikke å være NGT sin skyld da. Dersom det f.eks. er linjene fra sentralen til der du bor som er problemet, er det lite NGT får gjort. Og de kan ikke gi deg noen tilbakemelding før de får svar fra Telenor, noe som erfaringsmessig kan ta laaaaaaang tid :mad:

Akkurat nå DRITER jeg i hvem sin skyld det er. Først ga de meg grønt lys, så sier de at jeg ikke kan få. Om det er Telenor eller NGT driter jeg langt faen i. NGT skulle levere ADSL til meg så de skal få høre det.

Lenke til kommentar
Fant det akkurat nå (dessuten er jeg på jobb og har bedre ting å gjøre enn å sitte 30 min. å høre på heismusikk), men de skal selvfølgelig få en MEGET koselig telefon senere idag. AAAARGH :realmad:

Det trenger jo ikke å være NGT sin skyld da. Dersom det f.eks. er linjene fra sentralen til der du bor som er problemet, er det lite NGT får gjort. Og de kan ikke gi deg noen tilbakemelding før de får svar fra Telenor, noe som erfaringsmessig kan ta laaaaaaang tid :mad:

Akkurat nå DRITER jeg i hvem sin skyld det er. Først ga de meg grønt lys, så sier de at jeg ikke kan få. Om det er Telenor eller NGT driter jeg langt faen i. NGT skulle levere ADSL til meg så de skal få høre det.

Bare husk at det lønner seg med en vennlig tone, er ikke de som sitter på support tlf'en sin feil :)

Lenke til kommentar
Fant det akkurat nå (dessuten er jeg på jobb og har bedre ting å gjøre enn å sitte 30 min. å høre på heismusikk), men de skal selvfølgelig få en MEGET koselig telefon senere idag. AAAARGH :realmad:

Det trenger jo ikke å være NGT sin skyld da. Dersom det f.eks. er linjene fra sentralen til der du bor som er problemet, er det lite NGT får gjort. Og de kan ikke gi deg noen tilbakemelding før de får svar fra Telenor, noe som erfaringsmessig kan ta laaaaaaang tid :mad:

Akkurat nå DRITER jeg i hvem sin skyld det er. Først ga de meg grønt lys, så sier de at jeg ikke kan få. Om det er Telenor eller NGT driter jeg langt faen i. NGT skulle levere ADSL til meg så de skal få høre det.

Bare husk at det lønner seg med en vennlig tone, er ikke de som sitter på support tlf'en sin feil :)

Vennlig tone meg *DER*

Lenke til kommentar
Bare husk at det lønner seg med en vennlig tone, er ikke de som sitter på support tlf'en sin feil :)

helt enig :yes:

 

du vil ikke tjene noe på angripe den personen i andre enden av røret, gjør du det tror jeg du vil bli langt i fra prioritert.

 

tar du en hyggelig tone, vil nok han i andre enden også være mere vilgi til å hjelpe

 

tenk selv, hadde du hjulpet en som hadde skjelt deg ut og hvert jævlig stygg i kjeften? NEPPE + at det må da være bedere å finne ut årsaken før man eventuelt "angriper"

Lenke til kommentar
Bare husk at det lønner seg med en vennlig tone, er ikke de som sitter på support tlf'en sin feil :)

helt enig :yes:

 

du vil ikke tjene noe på angripe den personen i andre enden av røret, gjør du det tror jeg du vil bli langt i fra prioritert.

 

tar du en hyggelig tone, vil nok han i andre enden også være mere vilgi til å hjelpe

 

tenk selv, hadde du hjulpet en som hadde skjelt deg ut og hvert jævlig stygg i kjeften? NEPPE + at det må da være bedere å finne ut årsaken før man eventuelt "angriper"

Øhm. HVA kan de hjelpe meg med? De har sagt de ikke kan levere til meg, og som takk for alt peset de har gitt meg skal jeg gi dem en real en.

Lenke til kommentar

Ja det hørtes jo smart ut jasco ;)

 

*NOT*

 

Som nenvt flere ganger her, er det ikke sikkert at det er NGT sin feil.. Det kan like gjerne være dårlige kabler osv osv, noe som NGT ikke vet før de får målt linja di osv.. Dette gjør de jo etter at du har bestilt..

 

Ta heller en hyggelig tone på supporten, er jo mulig at ting kan ordne seg, det gjorde det nemlig hos meg.. Tok bare et par måner ektra ;)

Lenke til kommentar

1: Ro deg ned _NÅ_!

2: Det er ikke NGT sin feil at sentralen din ikke har nok linjer ut. Dette er ene og alene Telenor/Bravida sitt problem.

Dette kan forøvrig løses ved at du enten sier opp telefonabonnementet ditt eller skaffer en ny telefonlinje som du sier opp kort tid etterpå.

 

Husk: NGT strekker ikke linjer, NGT får bare opp status i sentralen din.. Sentralen din er klar, det er Telenor/Bravida som kommer tilbake (etter montør har vært i sentralen og SETT) at det ikke var nok trådpar videre for å gi deg ADSL.

 

Og, jeg har selv jobbet på helpdesk (ikke NGT sin, men likevel relevant), og jeg kan si deg at sure, grinete og bitchete brukere/kunder er folk man hjelper minst mulig.... Folk som er sint, men likevel høflig behandler man på en HELT annen måte.

 

Tenk deg om 2 ganger... Ta deg og en pause før du ringer dem... Det tjener ingen at du skjeller ut en som sitter på helpdesken.

Lenke til kommentar
Bare husk at det lønner seg med en vennlig tone, er ikke de som sitter på support tlf'en sin feil :)

helt enig :yes:

 

du vil ikke tjene noe på angripe den personen i andre enden av røret, gjør du det tror jeg du vil bli langt i fra prioritert.

 

tar du en hyggelig tone, vil nok han i andre enden også være mere vilgi til å hjelpe

 

tenk selv, hadde du hjulpet en som hadde skjelt deg ut og hvert jævlig stygg i kjeften? NEPPE + at det må da være bedere å finne ut årsaken før man eventuelt "angriper"

Øhm. HVA kan de hjelpe meg med? De har sagt de ikke kan levere til meg, og som takk for alt peset de har gitt meg skal jeg gi dem en real en.

Som sagt, de på support har ingenting med hvorvidt de kan levere til deg eller ikke. Blir som å kjefte på en drosjesjåfør fordi en annen sjåfør har gjort noe galt :)

Lenke til kommentar
Ja det hørtes jo smart ut jasco ;)

 

*NOT*

 

Som nenvt flere ganger her, er det ikke sikkert at det er NGT sin feil.. Det kan like gjerne være dårlige kabler osv osv, noe som NGT ikke vet før de får målt linja di osv.. Dette gjør de jo etter at du har bestilt..

 

Ta heller en hyggelig tone på supporten, er jo mulig at ting kan ordne seg, det gjorde det nemlig hos meg.. Tok bare et par måner ektra ;)

Par mnd`er ekstra. Du er dumsnill. Om det tar par mnd`er ekstra tar jeg en annen leverandør eller driter i ADSL.

Lenke til kommentar
1: Ro deg ned _NÅ_!

2: Det er ikke NGT sin feil at sentralen din ikke har nok linjer ut. Dette er ene og alene Telenor/Bravida sitt problem.

Dette kan forøvrig løses ved at du enten sier opp telefonabonnementet ditt eller skaffer en ny telefonlinje som du sier opp kort tid etterpå.

 

Husk: NGT strekker ikke linjer, NGT får bare opp status i sentralen din.. Sentralen din er klar, det er Telenor/Bravida som kommer tilbake (etter montør har vært i sentralen og SETT) at det ikke var nok trådpar videre for å gi deg ADSL.

 

Og, jeg har selv jobbet på helpdesk (ikke NGT sin, men likevel relevant), og jeg kan si deg at sure, grinete og bitchete brukere/kunder er folk man hjelper minst mulig.... Folk som er sint, men likevel høflig behandler man på en HELT annen måte.

 

Tenk deg om 2 ganger... Ta deg og en pause før du ringer dem... Det tjener ingen at du skjeller ut en som sitter på helpdesken.

Æhæhæhæ. Jeg er meget rolig. Hørt om å slippe ut steam? Jeg sitter også på tlf support til tider, så du behøver ikke belære meg.

Lenke til kommentar
Æhæhæhæ. Jeg er meget rolig. Hørt om å slippe ut steam? Jeg sitter også på tlf support til tider, så du behøver ikke belære meg.

Føler med deg! - fikk 3x treff på jeg fikk adsl her, og bestilte - når leveransen drøyde 1 mnd. så sjekka jeg igjen og fikk nei..

 

Telenor skylte på at jeg hadde brukt en av de andre leverandørenes "hysteriske" søkemotorer, noe som ikke stemte. Naboen 300meter lenger opp i bushen fikk adsl, men thats life...

Lenke til kommentar
Æhæhæhæ. Jeg er meget rolig. Hørt om å slippe ut steam? Jeg sitter også på tlf support til tider, så du behøver ikke belære meg.

Føler med deg! - fikk 3x treff på jeg fikk adsl her, og bestilte - når leveransen drøyde 1 mnd. så sjekka jeg igjen og fikk nei..

 

Telenor skylte på at jeg hadde brukt en av de andre leverandørenes "hysteriske" søkemotorer, noe som ikke stemte. Naboen 300meter lenger opp i bushen fikk adsl, men thats life...

Det er den dårligste unnskyldningen jeg har hørt noen gang. Hvorfor skulle du ha brukt andres søkemotorer? Snakk om å legge skylda på kunder. Fyfaen.

Lenke til kommentar
Øhm. HVA kan de hjelpe meg med? De har sagt de ikke kan levere til meg, og som takk for alt peset de har gitt meg skal jeg gi dem en real en.

Det sa de til meg også.

 

Prøv å ro deg ned litt istedet og ring, du har tid til å sitte her å skrive men ikke ringe NGT ? :D

 

Har NGT jeg nå, selv om de første sa de ikke kunne levere var de så hyggelige å kobla meg videre til neste sentral, fungerer utmerket.

Endret av mars001
Lenke til kommentar

Ok her er min historie:

 

Far skilte seg fra mor og flyttet ut.

Skulle bestille nytt inet og jeg maste på far om å få NTG da jeg sa dette var best.

Bestilte og fikk vite at vi skulle få inet om en måndes tid.

Det kom en masse brev fra NTG som først sa at de kunne levere og så at det var noe feil og overbelasting på nettet osv etter mye frem og tilbake var 2-3 månder gått og vi hadde enda ikke fått inet!

Da ble far lei! Gikk ned til UPC som lå nede i gata og fikk internett samme dag.

Så vi ringte til NTG og avbestilte.

Så kommer det et brev fra NTG med "avbestillingsgebyr" faren min som ikke var i selig godt humør lenger sendte brev til forbrukerombudet og fikk selvfølgelig medhold i saken, forbrukerbyrået (eller hva det nå heter) mente at NTG ikke hadde holdt avtalen de heller og derefor ikke kunne kreve noe avbestillingsgebyr!

 

Jeg konkluderer med at NTG kansje har den beste hastigheten på markedet i forhold til pris, men jeg er ikke lenger noe NTG fan som jeg engang var pga KUNDESERVIS!!! :p

Lenke til kommentar
Øhm. HVA kan de hjelpe meg med? De har sagt de ikke kan levere til meg, og som takk for alt peset de har gitt meg skal jeg gi dem en real en.

Det sa de til meg også.

 

Prøv å ro deg ned litt istedet og ring, du har tid til å sitte her å skrive men ikke ringe NGT ? :D

 

Har NGT jeg nå, selv om de første sa de ikke kunne levere var de så hyggelige å kobla meg videre til neste sentral, fungerer utmerket.

Men jeg orker ikke ventemusikkeeeeeeen! :(

Dessuten får jeg vel selv en supporttelefon i hendene snart :devil:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...