Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel er DÅRLIG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke bestill bredbånd fra NextGenTel. Jeg har hatt bredbånd fra dem i snart 2 år, men med en eleding service. Når jeg bestilte den måtte jeg vente i over 7 måneder for å få levert ADSL. Prøvde å trekke meg når mange måneder hadde gått, men da krevde de å få betalt installsjonsprisen!!!

Sist uke meldte jeg flytting til ny addresse. Det viser seg at mann må vente i hele 6 uker for det. Jeg vil si opp abbonementet, siden det er andre som kan levere før den tid. Men, da sier de på NxtGebTel at det er en oppsigelsestid på 6 uker. Bindingstiden min er over og jeg kan ikke se at jeg har undertegnet på et kontrakt som seir at det er en oppsigelsestid på 6 uker!!!! På den tid var selve flyttingen også gratis etter prislisten.

Saken er at jeg tror ikke at de klarer å flytte abbonnemetet innen 6 uker er gått heller. Det er over timesvis lange ventetider på kunderservice.

Nei. Dette er dårlige greier.

IKKE BESTILL ADSL FRA NEXTGENTEL.

:green:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fikk også installert nettet 2 mnd forsetn for 2 år siden...men fikk kompensasjon for dette!

Ha en hyggelig tone når du først kommer igjennom på tlf, det vil hjelpe deg ;)

Endret av Makky
Skrevet
Ikke bestill bredbånd fra NextGenTel. Jeg har hatt bredbånd fra dem i snart 2 år, men med en eleding service. Når jeg bestilte den måtte jeg vente i over 7 måneder for å få levert ADSL. Prøvde å trekke meg når mange måneder hadde gått, men da krevde de å få betalt installsjonsprisen!!!

Sist uke meldte jeg flytting til ny addresse. Det viser seg at mann må vente i hele 6 uker for det. Jeg vil si opp abbonementet, siden det er andre som kan levere før den tid. Men, da sier de på NxtGebTel at det er en oppsigelsestid på 6 uker. Bindingstiden min er over og jeg kan ikke se at jeg har undertegnet på et kontrakt som seir at det er en oppsigelsestid på 6 uker!!!! På den tid var selve flyttingen også gratis etter prislisten.

Saken er at jeg tror ikke at de klarer å flytte abbonnemetet innen 6 uker er gått heller. Det er over timesvis lange ventetider på kunderservice.

Har bare gode erfaringer med NGT. Synes de er de beste både prismessig og servicemessig (selv om det kan ta litt tid å få svar på telefonen). :)

Alle adsl leverandører har oppsigelsestid. Telenor har f.eks 2mnd. Så NGT er ikke SÅ ille :)

Et eksempel på god service fra NGT var når jeg klaga over at mitt Delta ab. hadde ligget på 2Mb i ei uke. Det fiksa NGT på 2 minutter pluss at jeg bare betalte for et 2Mb ab. den måneden

Skrevet

Det er helt vanlig med 6 uker på flytting. - Det er mulig at mange klarer det fortere, (også NGT) - men det er 6 uker som er vanlig å oppgi ...

Skrevet

Vel. Jeg trur ikke du finner en annen bedrift med så personlig support jeg. NGT jatter ikke - de fikser problemet fort og smertefritt selv om det tar tid å komme fram til support, men når du kommer fra hjelper de deg virkelig også.

Jeg flytta selv mitt abbonement, og det tok ca 15 dager å flytte det. Det er ikke så veldig ille syntes jeg.

At det er 6 ukers oppsigelse er ikke et problem da... Du skrev jo selv under på kontrakten du gikk med på å ha 6 ukers oppsigelse og de klausuler som følger med dette. Du leser vel kontrakten før du skriver under på den?

Skrevet

6 uker?

Tiscali har 3Mnd :wallbash:

Les kontrakten din så står det sikkert der.

Følg makky sitt råd og hold en høflig tone så får du sikkert

noe igjen for ventetiden du har hatt, 1mnd og 2 gratis?

Skrevet
Vel. Jeg trur ikke du finner en annen bedrift med så personlig support jeg. NGT jatter ikke - de fikser problemet fort og smertefritt selv om det tar tid å komme fram til support, men når du kommer fra hjelper de deg virkelig også.

Jeg flytta selv mitt abbonement, og det tok ca 15 dager å flytte det. Det er ikke så veldig ille syntes jeg.

At det er 6 ukers oppsigelse er ikke et problem da... Du skrev jo selv under på kontrakten du gikk med på å ha 6 ukers oppsigelse og de klausuler som følger med dette. Du leser vel kontrakten før du skriver under på den?

Vel, poenget mitt er at det var ikke noe om det i kontrakten. Du klarer vel å lese innlegget foran deg, vel?

Skrevet
6 uker?

Tiscali har 3Mnd :wallbash:

Les kontrakten din så står det sikkert der.

Følg makky sitt råd og hold en høflig tone så får du sikkert

noe igjen for ventetiden du har hatt, 1mnd og 2 gratis?

Jeg har spurt dem om noe kompensasjon for den lange ventetiden. Det kom ikke på tale. Vel, hvordan kan mann forvente kompensasjon fra folk som krever betaling for ting som ikke er blitt levert.

Jeg vet ikke om andre. Bra dere sier det om Tiscali. fordi jeg hadde tenkt å bytte til dem. Telenor har jeg ikke tenkt å bytte til. Tross alt NTG er mye bedre enn dem.

Uansett synes jeg at 6 uker er altfor lang tid å vente. I dag skriver de at hvis jeg betale kr. 3.500,- kan de grie det på en uke. Det er ekspress-flytting som de sier.

Skrevet

Sist gang jeg flytta (ikke denne siste gangen) hadde jeg bestilling inne hos NGT. Jeg sendte en hyggelig mail og sa jeg skulle flytte og da slapp jeg oppsigelsegebyr.

Skrevet

Vel, poenget mitt er at det var ikke noe om det i kontrakten. Du klarer vel å lese innlegget foran deg, vel?

Det står i kontrakten

Skrevet

Jeg syns nesten det er påfallende at så mange kan være positiv til ett firma som gir så tydelig blanke i kundene sine. Det virker som om folk har alt for lave forventninger til service og tjeneste levering. NGT bør absolutt begynne å prioritere kundene sine høyere slik at de kan komplettere gode linjer og en ellers bra teknisk leveranse med tilfredstillende kundeservice.

Dessverre gjelder dette også de andre leverandørene. En uke er en grei flytte tid for en linje, og når det gjelder leveransene burde det absolutt være mulig å få linjene opp innen du får ruteren levert. Jeg har selv sett systemet innenfra og mener at mye av grunnen til at det tar så inni hampen lang tid er ett helt utrolig byrokrati og inkompetanse.

Så en oppfordring til Telenor, NGT og alle andre: Sett pris på kundene deres og ta dere for Guds skyld sammen.

Skrevet

NGT bruker Bravida som de fleste andre, så uansett hvor bra service NGT gir deg (eller ikke) er de avhenging av at Bravida gjør sin jobb.

Skrevet (endret)
NGT bruker Bravida som de fleste andre, så uansett hvor bra service NGT gir deg (eller ikke) er de avhenging av at Bravida gjør sin jobb.

Eh nei.. det stemmer dessverre ikke. NGT som alle andre bruker Bravida, Telnet og en rekke andre små firma..

:Edit: Og bare for å ha sagt det så er det ikke der tregheten ligger..

Endret av Carnifex
Skrevet

Nei, tregheten ligger for det meste i NGTs interne rutiner og i bestillingssystemet hos Telenor, når linjeføring skal ordnes.

Skrevet

Har hatt veldig dårlige erfaringer fra kundeservicen til nextgentel, uten å måtte gå spesifikt inn på det, så har jeg hatt ca 7 måneders ventetid, 8 timers telefonkø og masse ubehag (inkasso etc.) uten at jeg var kunde.

Nå sitter jeg med ei 4Mbit linje og betaler for bravo, uvist hvor lenge jeg får beholde den, men jeg har hatt den i 3 måneder nå.

Hadde også problemer selv ved flytting, tok 3 måneder før jeg fikk den nye linja.

Skrevet

Det jeg synes er kjipt med NGT er:

1. Lang kø på telefonsupport

2. Dårlig tilbakemelding på ventetid på linje

3. Linjer som har en del nedetid og 0 info på sidene

Når man bestiller linje hos NGT får man beskjed om ca 3-5 ukersventetid. Jeg bestilte før påske. Etter 3 uker fikk jeg fremdeles beskjed om at at det var 3-5 ukers ventetid. Dette skulle angivelig ha noe med påsken å gjøre. På kundesiden står innstallasjonsdatoen til 31.03.04 - en dato som var FØR jeg engang bestilte noe.

Mulig det er telenor sin feil at ting går tregt, men NGT kunne godt vært flinkere til å gi informasjon.

Skrevet

Det betyr kanskje at du burdre lese kontrakter litt nøyere for du signer?

Det her helt vanlig med oppsigelsestid. Har du 1 års bindingstid betyr det at du kan må si opp etter ca 10 mnd.

At det tar lang tid å vente med å få installert er ikke nødvendigvis NGT sin feil. Jeg hadde samme problemet på det gamle bostedet mitt.

Å si at NGT er dårlig i denne sammenheng blir helt feil, jeg synes NGT er bra. skal jeg flytte gir jeg beskjed så snart jeg vet hvor jeg skal flytte. skal jeg si opp gjør jeg det 6 uker før jeg skal si opp, jeg ser egentlig ikke helt problemet?

Skrevet

trur dei kunne løsyt ein del av ventetiden ved å ansette litt meir folk i kundeservicen... trur per dags dato so har dei berre eit kontor i bergen. hadde dei fått 1/3 meir folk til å ta tlf so hadde ting gått fortere. dei har jo so pass mange kunder at det ikkej burde vere noko problem...

Skrevet

Når mann ikke trenger en tjenester skal mann kunne avbestille det, uten å måtte betale for at de klarer å koble ned linjen. Det er de som har et problem og det må de ikke belaste kundene for.

Hvis mann ikke betale en regning så blir linjen koblet ned ganske fort. Samme kan de gjøre når mann sier opp en abbonement.

Å kreve kr. 3.500,- for flytting innen uke er urimelig høy. Hvis de kan gjør det med høye betalinger må det være mulig å gjøre det ellers også.

Dere som mener at NTG er OK, vent til dere selv kommer i en slik situasjon.

Skrevet

Joda, det er Bravida som gjør mesteparten av jobben, men det er NGT som bestemmer hvor fort det skal utføres. De har lagt seg på en mye dårlige, og billigere SLA når det gjelder flytting av abb. enn nybestillinger.

Hvorfor kan de kunne gi nye abonnenter linje etter tre uker, mens eksisterende kunder må vente i 6 uker for flytting? Og pussig nok har 6 ukers oppsigelse også.

Dette viser jo bare at de prioriterer nye kunder høyere enn eksisterende.

Ergo drit dårlig behandling av kundene man allerede har, til fordel for nysalg. :thumbdown:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...