Gå til innhold

Radeon 9800 voltmod

Anbefalte innlegg

Skrevet

ATI har skutt gullfuglen med 9800-kortene sine hos entusiaster; de yter godt og prisen er overkommelig for de fleste. Er man i tillegg en overklokker er det ikke mange modifikasjoner som skal til før man kan få enda bedre ytelse.

Artikkelen finner du her

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Takk for en god guide :thumbup:

Foreløpig syntes jeg det er litt drøyt å gyve løs på mitt nye 9800 kort. Men kommer nok ganske garantert til å teste dette litt senere når det er blitt passe gammelt :yes:

Endret av bussemannen
Skrevet

Fin guide!

Var disse resultatene med standard kjøling? Savnet resultater med forskjellige kjøleløsninger og spenninger. Var dette et Pro-kort forresten?

Personlig har jeg ikke loddeskills nok til å gå løs på kortet mitt, men med litt hjelp kunne det ha vært interessant å moddet det. :)

Må hvertfall vente til jeg har fått vannkjøling.

Skrevet (endret)

Kortet i Guiden er et Radeon 9800Pro fra Club3D, og ja, disse resultatene er med standard kjøling. Jeg jobber med bedre kjøling "as we speak", med minus grader altså ;)

Vanskelighets graden av denne modden står beskrevet som middels om man er stø på handen og har brukt en loddebolt et par ganger.

Endret av Pritorian
Skrevet

Veldig bra og lettfattlig guide dette her. Kunne kanskje ha kommet for ett halvt år siden ;)

Vddq kan du måle på andre siden av kortet, på C136.

More of this ok.no :w00t:

Skrevet
Jeg anbefaler dere også å øve litt på et gammelt ubrukt hovedkort

Har et gammelt brukt hovedkort liggende, funker det?

:roll:

tror han mente ett gammelt hovedkort som ikke er i bruk...

Skrevet

Hm, tror nok ikke jeg lar mitt 9800 gå under kniven helt sånn uten videre.

Får ta Ti200 kortet jeg har liggendes istedet, selv om jeg ikke bruker det til noe spess.

Skrevet

tror han mente ett gammelt hovedkort som ikke er i bruk...

Jeg tror også det

Skrevet

hehe det er nok en skrivefeil, brukt er det som er ment, deffekt eller ok er ikke så nøye, bare du ikke trenger det noe mer :)

Skrevet

Er bra gutta, sånn det skal være... Lenge siden jeg har sett en så nyttig artikkel her nå, ikke at det andre ikke ahr vært nyttig, men denne trengte jeg. Det virket nesten litt gøy og :) Kortet mitt har allid vært for kaldt til at det er bra for det på "standard" hastighetene 430/380 :devil::love: 9800pro kortet mitt :love:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...